Amerykański dostawca bywa kojarzony z największymi. Nie
bez powodu – czołowa na polskim rynku sieć hipermarketów zdecydowała się
na kasy samoobsługowe tej właśnie marki. Tego rodzaju kontrakty przyczyniają
się do dość powszechnego przekonania, że amerykański producent oferuje
zaawansowane rozwiązania, na które stać jest tylko duży biznes. Tymczasem wiele
małych, rodzinnych sklepów w Polsce od lat prowadzi działalność,
korzystając z produktów NCR. W ofercie dostawcy są bowiem rozwiązania
przeznaczone także do małopowierzchniowych punktów handlowych.

 

Oferta dla małych sklepów

NCR wraz ze swoim
dystrybutorem – firmą RRC Poland – ma ofertę dla prowadzących sklepy
o małej powierzchni (najczęściej z jedną kasą), małe butiki czy wyspy
w galeriach handlowych. To kilka produktów dokładnie dostosowanych do ich
potrzeb i wspomagających sprzedaż. W takich placówkach stanowisko
kasowe pełni rolę „centrum dowodzenia”. Może składać się z trzech
uzupełniających się rozwiązań: komputera kasowego NCR RealPOS 40, 12-calowego
monitora dotykowego NCR RealPOS 5967 oraz skanera jednopłaszczyznowego NCR
RealScan 7884.

Zestaw trzech urządzeń jest polecany m.in. do takich punktów
handlowych, w których przy stanowisku kasowym sprzedawca chce wyeksponować
jak najwięcej tzw. produktów impulsowych. Innymi słowy, wysokomarżowych
towarów, na które klient decyduje się w ostatniej chwili, podczas płacenia
za wcześniej wybrane artykuły. Komputer kasowy – jako oddzielne urządzenie
– można schować pod ladę, a skaner w tę ladę wbudować. Jedyną
rzeczą oddzielającą kasjera od klientów będzie niewielki monitor dotykowy, za
pomocą którego można sterować wszystkimi procesami sprzedaży. W nieco
większym sklepie z zestawu trzech urządzeń można zbudować tradycyjny boks
kasowy z taśmą, na której przesuwają się produkty do skanowania.

Katarzyna Flis

Product Manager NCR W RRC Poland

Reseller może na urządzeniach NCR dostarczyć wiele
aplikacji, które rozszerzą ich działanie. Może te aplikacje walidować
w laboratorium RRC, aby uzyskać status NCR compatible. Podnosi to renomę
produktu, daje referencje i umożliwia promocję na szerszym forum klientów.

 

Oprócz zestawu wymienionych trzech urządzeń wszystkie
potrzebne funkcje kasowe w małym sklepie może zapewnić RealPOS 25
(zintegrowane rozwiązanie z ekranem dotykowym) z podpiętym skanerem
jednopłaszczyznowym. Ten wariant zaspokoi potrzeby wspomnianego butiku
w galerii handlowej albo małego sklepu specjalistycznego.

 

Co to jest wysoka cena?

Zestaw złożony
z komputera kasowego NCR RealPOS 40, 12-calowego monitora dotykowego NCR
RealPOS 5967 oraz skanera jednopłaszczyznowego NCR RealScan 7884 jest dostępny
w RRC Poland w ramach promocji „NCR na START” (szczegóły na stronie
dystrybutora). Rozwiązanie jest oferowane w atrakcyjnej cenie,
nieprzewyższającej znacząco kosztu sprzętu konsumenckiego. Jeśli jednak klient
końcowy decyduje się na budowanie taniego stanowiska kasowego ze sprzętu
konsumenckiego ogólnego użytku, to musi zdawać sobie sprawę, do czego mogą
prowadzić początkowe oszczędności. Powinien zwrócić uwagę na to, że rozwiązania
dedykowane, w czym specjalizuje się NCR, różnią się zdecydowanie od
produktów konsumenckich ogólnego zastosowania. Różnice te wpływają na koszt
posiadania i ostateczną wartość inwestycji.

 

Koszt nie kończy się na zakupie

Pierwsza różnica dotyczy długiego czasu życia produktu.
Rozwiązania przeznaczone do punktu handlowego nie powinny budzić obaw, że za
chwilę wyjdą z użycia lub że pojawi się problem z częściami
zamiennymi do nich. Planując biznes związany z handlem, inwestor
najczęściej zakłada, że będzie prosperował dłużej niż 2–3 lata, a to jest
właśnie czas życia przewidziany przy projektowaniu urządzeń konsumenckich. NCR
tak projektuje swoje produkty, by zagwarantować użytkownikom cykl życia minimum
7–8 lat i przez ten czas pełne wsparcie producenta.

Długi i bezproblemowy czas życia urządzenia musi być zapewniony
z uwzględnieniem funkcjonowania w trudnych warunkach
środowiskowych,  na jakie jest ono
narażone w sklepie. Sytuacje, w których na znajdujący się pod ladą
komputer sypią się produkty z rozerwanych opakowań czy leją różne płyny,
nie należą do rzadkości. W takich warunkach specjalizowany komputer musi
pracować 24 godziny na dobę, 365 dni w roku. Tego wymagają realia
dzisiejszego handlu, a rozwiązania konsumenckie nie są do nich
przystosowane.

 
Serwis w trybie godzinowym

Kolejną różnicą jest
łatwość serwisowania. Gdy klient ma już urządzone stanowisko kasowe
z całym jego otoczeniem – zaprojektowanym tak, aby zwiększało
sprzedaż – nie może być mowy o wyłączeniu go na dłuższy czas
z użycia i demontażu całości. W przypadku rozwiązań NCR możliwa
jest natychmiastowa, niezakłócająca działalności sklepu interwencja serwisanta.
Zapewniają one łatwy dostęp – najczęściej bez użycia jakichkolwiek
narzędzi – do elementów, które najszybciej się zużywają i wymagają
wymiany. Typowa dla rynku konsumenckiego gwarancja naprawy w następnym
dniu roboczym raczej nie spełnia oczekiwań placówek handlowych, bo powoduje
kosztowne przestoje.

Ponadto produkty NCR są od razu przystosowane do obsługi
wszelkich urządzeń peryferyjnych, które wspomagają sprzedaż. Bez przejściówek
czy dedykowanych kart rozszerzeń można do specjalizowanego komputera kasowego
NCR podłączyć np. terminal płatności kartą, szufladę kasową czy wagę
elektroniczną. Co więcej, peryferia będą zasilane przez porty komputera
kasowego. Nie ma więc potrzeby stosowania osobnych zasilaczy, co przekłada się
na oszczędność energii i bardzo upraszcza instalację.

Dominik Tomczyk

Channel Account Manager NCR Polska

NCR tak projektuje swoje rozwiązania, by zagwarantować
klientom cykl życia produktu minimum 7–8 lat, przy pełnym wsparciu producenta
przez cały ten czas. Jeśli porównamy cenę naszego komputera kasowego
z kosztami 2, 3 komputerów konsumenckich ogólnego użytku, które
w tym czasie trzeba będzie w sklepie wymienić, to wnioski nasuwają
się same. Całkowity koszt inwestycji w nasz produkt jest dużo niższy.
A dodatkowo klient zyskuje te wszystkie elementy, które są wyróżnikiem
i wartością dodaną do specjalizowanego, markowego sprzętu, jaki oferujemy.

W następnym artykule przedstawimy rozwiązania NCR dla
placówek handlowych średniej wielkości.

Więcej informacji na stronie: http://szkolenia.rrc.pl/_ncr/detal/?lang=pl