W ramach usługi Managed Endpoint Security partnerzy współpracujący z G DATA Software przejmują odpowiedzialność za zadania związane z wdrażaniem rozwiązań ochronnych na urządzeniach końcowych, ich konfiguracją, a także bieżącą obsługą. Są również bezpośrednim kontaktem dla klientów w kwestiach związanych z licencjami czy w sprawach pomocy technicznej. Dla integratorów oraz firm oferujących usługi IT, które dbają o bezpieczeństwo wielu klientów i zarządzają ich siecią firmową, producent wyposażył rozwiązania Managed Endpoint Security i Endpoint Protection Business w funkcję multitenancy.

Zabezpieczane systemy operacyjne klientów są podłączane do serwerów zarządzających, zapewniających scentralizowaną kontrolę oraz zaopatrywanie poszczególnych urządzeń w aktualizacje. Serwery mogą być utrzymywane przez partnera G DATA w wybranych przez niego centrach danych lub umieszczone w chmurze zarządzanej przez producenta. Dzięki temu klienci nie tylko oszczędzają na kosztach utrzymania serwera (nie ma konieczności dokonywania kosztownych zakupów i amortyzowania własnego sprzętu), ale także nie muszą martwić się o jego dostępność i konserwację. Konsola zarządzająca dostępna jest w chmurze, zaś każdy klient zyskuje dostęp do raportów. Koszty licencji są rozliczane co miesiąc, a opłata dotyczy tylko dokładnej liczby aktywnych licencji.

Robert Dziemianko, Marketing Manager, G DATA Software Robert Dziemianko, Marketing Manager, G DATA Software  

Raport „Cyberbezpieczeństwo w liczbach 2022”, który opracowaliśmy wspólnie z niemiecką firmą Statista, potwierdził powszechnie znany fakt, że niedobór ekspertów zajmujących się bezpieczeństwem IT przyjął dramatyczne rozmiary. To oznacza, że firmy nie będą miały innego wyjścia, niż rozpocząć korzystanie z coraz popularniejszych na rynku usług bezpieczeństwa. Aby zaspokoić ich potrzeby, przygotowaliśmy dla naszych partnerów specjalną ofertę, dzięki której będziemy mogli takie usługi świadczyć wspólnie.

  

Standardowo w ramach usługi G DATA Managed Endpoint Security zapewniana jest ochrona antywirusowa (realizowana na bazie sygnatur, jak też zaawansowanych mechanizmów sztucznej inteligencji), antyransomware, zabezpieczenie przed eksploitami, kontrola zachowania się aplikacji, firewall, moduł bezpiecznej bankowości internetowej (BankGuard), ochrona przed spamem, kontrola treści i dostępu do internetu itp. Rozwiązanie to dostępne jest dla klientów Windows, macOS i Linux.

W ramach standardowej opłaty możliwe jest również skorzystanie z funkcji Exchange Mail Security, która udostępnia filtr antywirusowy i antyspamowy dla Microsoft Exchange Server (2013 i nowsze). Opcjonalnie natomiast dostępne są filtry antywirusowe i antyspamowe dla serwerów pocztowych Linux bazujących na Postfix i Sendmail (funkcja Linux Mail Security Gateway) oraz dla bram internetowych opartych na Squid (funkcja Linux Web Security Gateway).

Ciekawym rozwiązaniem jest stworzona przez G DATA funkcja Virtual Remote Scan Server (VRSS), zapewniająca wsparcie dla platform wirtualizacyjnych Microsoft Hyper-V i VMware vSphere. Polega ona na wykorzystaniu odrębnego, centralnego serwera skanowania w celu zaoszczędzenia zasobów wirtualnych (w każdej maszynie wirtualnej wdrożony jest tylko moduł LightAgent). Dodatkową oszczędność mocy serwera wirtualizacyjnego zapewnia również fakt, że sygnatury zagrożeń synchronizowane są jedynie pomiędzy serwerem zarządzającym a serwerem zdalnego skanowania.

G DATA Business Solutions – nowości

  • Przesyłanie danych do zewnętrznych rozwiązań typu SIEM, takich jak Graylog, Splunk, Syslog.
  • Funkcja Heartbeat sygnalizuje problemy komunikacyjne między urządzeniem klienckim a serwerem zarządzającym.
  • Zapisywanie zdarzeń dotyczących bezpieczeństwa w dziennikach systemu Windows.
  • Rozszerzone informacje analityczne o incydentach bezpieczeństwa.
  • Rejestrowanie zmian ustawień klienta w logach serwera G DATA.
  • Zredukowanie wykorzystania procesora i pamięci.
  • Przeniesienie całego rozwiązania na platformę .NET Framework 4.8 w celu zwiększenia bezpieczeństwa.
Dodatkowe informacje: