Marka o ponad 140-letniej historii wkracza na nowo na rynek elektroniki użytkowej pod skrzydłami austriackiej firmy StreamView. Sceną prezentacji ambitnego „Thomson Renew Project” stała się Wiedeńska Opera Narodowa. W wydarzeniu wzięło udział ponad 250 kluczowych klientów, partnerów i dziennikarzy z 34 krajów świata. Prezentacji „Thomson Renew Project” oraz planów na najbliższą przyszłość dokonał Khaled Debs, dyrektor generalny StreamView.

Z tej okazji warto cofnąć się w czasie, aby przypomnieć historię marki oraz procesy jej przejęć. W 1883 r. Elihu Thomson założył Thomson-Houston Electric Company, która początkowo zajmowała się produkcją energii elektrycznej. Pierwsze urządzenie elektroniki użytkowej swojej marki, odbiornik radiowy, firma wypuściła w 1931 r. Dekady później, w 2004 r., dział telewizorów Thomson został sprzedany chińskiej firmie TCL. Z kolei pod koniec 2023 r. prawa do marki przejęła austriacka firma StreamView, znana wcześniej z dystrybucji telewizorów i urządzeń Nokia do transmisji strumieniowej.

Czy zamiana marki Nokia na Thomson była rozsądnym posunięciem? Na odpowiedź jest za wcześnie, z pewnością jednak Nokia w świecie dużych ekranów nigdy nie zdobyła większej rozpoznawalności, a jej wizerunek ostatnio mocno przyblakł.

– Kiedy w 2023 roku pojawiła się wyjątkowa okazja, aby przywrócić do życia markę Thomson, nie wahałem się ani chwili. Rozpoczęliśmy budowę zespołu od zera i stworzyliśmy nowe produkty z wizją przywrócenia Thomsonowi należnego mu miejsca w sektorze elektroniki użytkowej. Wielu znajomych pytało mnie: „Po co ci to? Rynek jest zdominowany przez gigantów z ogromnymi budżetami, a Thomson to tylko kolejna marka wśród wielu”. A jednak podjąłem rękawicę, wierząc w skuteczną realizację naszej wizji – mówi Khaled Debs.

Nowe podejście do smart TV

Telewizory już od dłuższego czasu stały się elementem inteligentnych domów. Jednakże, zdaniem StreamView, często następuje w tym przypadku przerost formy nad treścią – niektóre funkcje smart TV są wprawdzie efektowne, ale mało przydatne, jedynie podnosząc koszt urządzenia.

– Uważamy, że innowacje muszą być naprawdę użyteczne. Skupiamy się na funkcjach poprawiających jakość obrazu, komfort użytkowania i realną wartość dla klienta. Naszym celem było stworzenie nowej, świeżej wizji marki Thomson – dodaje Khaled Debs.

Obecnie w portfolio StreamView znajdują się telewizory, monitory, projektory oraz soundbary sygnowane marką Thomson. W 2023 r. firma oferowała zaledwie osiem produktów, dziś jest ich już 150. Rozpoczęła ekspansję od Francji i Niemiec, a w 2024 r. rozszerzyła działalność na całą Europę. W 2025 r. planowane jest wejście na rynek afrykański, a w 2026 – do Azji Centralnej. Odpowiedzialny za to zespół liczy 75 osób, reprezentujących aż 27 narodowości.

– To nie przypadek, że mówimy o „Thomson Renew Project”. Nasze rozwiązania są otwarte na nowe technologie i mają pozytywny wpływ na życie ludzi. Sprzedaliśmy już ponad 1,5 miliona urządzeń w Europie, zwiększając obroty o 156 procent. Obecnie rozpoznawalność marki Thomson osiągnęła poziom 60 procent – mówi Stéphane Cotte, dyrektor generalny na Europę Zachodnią i Afrykę w StreamView.

StreamView promuje koncepcję „high ultra definition” — oznacza to nie tylko wysoką jakość obrazu, ale także emocje i wspólne przeżywanie chwil przed ekranem. Misją firmy jest tworzenie produktów użytecznych, które łączą ludzi.

Thomson Go, czyli mobilna rozrywka

W dzisiejszym świecie użytkownicy oczekują natychmiastowego dostępu do treści — wszędzie i o każdej porze. Odpowiedzią na te potrzeby jest najnowsza innowacja: kolekcja Thomson Go.

Jednym z jej przedstawicieli jest 32-calowy telewizor z wbudowanym systemem Android TV i akumulatorem, umożliwiającym 4 godziny bezprzewodowego działania. Dzięki regulowanym funkcjom nachylenia, wysokości oraz obrotu, ekran dostosowuje się do każdej sytuacji. Obrotowe kółka w podstawie pozwalają na łatwe przemieszczanie urządzenia po domu — od kuchni, przez salon, sypialnię, aż po ogród. Ponadto funkcja Go Cast umożliwia łatwe przesyłanie filmów, programów i aplikacji na dowolne urządzenie Go — szybko, jednym dotknięciem.

Dla miłośników kina przygotowano linię Go Project — przenośne projektory dostępne w dwóch wariantach: mobilnym oraz oferującym kinową jakość obrazu. Wbudowane akumulatory umożliwiają oglądanie filmów, granie lub kibicowanie ulubionej drużynie zarówno w pomieszczeniach, jak i na świeżym powietrzu.