Microsoft nieustannie podkreśla, że nie ma mowy o sukcesie projektów chmurowych bez partnerów. Nawet jeśli wielu usługodawców współpracuje bezpośrednio z prywatnymi użytkownikami końcowymi, niemożliwe jest skuteczne realizowanie bardziej rozbudowanych wdrożeń cloudowych w przedsiębiorstwach – tu konieczna okazuje się znajomość lokalnych realiów biznesowych, a często także osobiste relacje z klientem. Dlatego, wbrew wielokrotnie wyrażanym przez partnerów obawom, Microsoft stale rozszerza swoją ofertę dla resellerów i integratorów, zachęcając ich do zaangażowania się w sprzedaż usług, jak też tworzenie na ich podstawie własnych.

Ażurowi eksperci

W trzecim kwartale bieżącego roku fiskalnego (pierwszy kwartał kalendarzowego 2018 r.) Microsoft zanotował wzrost sprzedaży chmury Azure o 93 proc. Platforma ta udostępniana jest klientom w 140 krajach dzięki infrastrukturze zlokalizowanej w 54 centrach danych na całym świecie. Łącznie zapewniają one przepustowość do 1,6 Pb/s, co obecnie jest rekordowym wynikiem w skali globalnej. Microsoft nie ustaje też w rozbudowywaniu oferty dla partnerów związanej z Azure. Podczas konferencji zapowiedziano nowe komponenty tego rozwiązania (m.in. Azure Data Box Disk, Azure Virtual WAN czy Azure Firewall), a także ogłoszono nową specjalizację partnerską – Azure Expert Managed Service Provider.

Wśród partnerów legitymujących się certyfikatem Azure Expert MSP mają być firmy, które udowodniły, że są w stanie zaprojektować środowisko chmurowe z wykorzystaniem platformy Azure, zbudować je i ewentualnie zmigrować inny istniejący system, a następnie utrzymywać, optymalizować, rozwiązywać ewentualne problemy i zapewniać bezpieczeństwo – podkreśla Gavriella Schuster, wiceprezes korporacyjny Microsoft, odpowiedzialna za dział One Commercial Partner.

Wszyscy kandydaci do otrzymania certyfikatu Azure Expert MSP muszą przejść rygorystyczny audyt prowadzony przez firmę trzecią, a także pochwalić się referencjami od klientów, u których w ciągu poprzednich 12 miesięcy dokonali wdrożenia projektów bazujących na platformie Azure.

Innowacje w aplikacjach i usługach

Oprócz nowych narzędzi dla platformy Azure, Microsoft zaprezentował także nowości w pakiecie Microsoft 365. Są wśród nich m.in. bezpłatna wersja usługi Teams (do 300 osób w grupie), nowe inteligentne funkcje do prowadzenia konferencji online i rozwiązania analityczne do pracy zespołowej. Obok oprogramowania i usług producent udostępnił także kolejną porcję narzędzi edukacyjnych dla partnerów, którym zależy na dalszym rozwoju kompetencji i dobrych praktyk biznesowych.

Chmurowa, najnowsza wersja Microsoft Dynamics NAV (Dynamics 365 Business Central) miała swoją światową premierę w kwietniu br., a jesienią zaprezentowany zostanie system w modelu tradycyjnym, wdrażany on-premise. Oprogramowanie dostępne jest już w kilku wersjach językowych, ale producent chce znacznie rozszerzyć jego zasięg. Dlatego zaprosił wybranych przez siebie partnerów do stworzenia planu lokalizacyjnego dla systemu w wersji chmurowej i dostosowania Dynamics 365 Business Central do wymagań lokalnych przedsiębiorstw. Za opracowanie polskiej wersji odpowiedzialne jest IT.integro, a jej premiera ma nastąpić w pierwszym kwartale 2019 r.

Microsoft zaoferował również nowe korzyści, które pomagają partnerom skuteczniej dotrzeć do klientów. Od końca tego roku dla resellerów i integratorów o wybranej specjalizacji i kwalifikacjach dostępne będą profity dostosowane do ich profilu biznesowego. Producent będzie wspierał partnerów przede wszystkim w kwestii nawiązywania kontaktów biznesowych, co ma przełożyć się na poprawienie szybkości pozyskiwania nowych klientów i zwiększenie zaangażowania we współpracę z nimi.