Konflikt pomiędzy hakerami a dostawcami systemów bezpieczeństwa jest niczym niekończąca się historia. Według Check Pointa mamy obecnie do czynienia już z piątą generacją ataków cybernetycznych. Charakteryzują się one dużą skalą działania, często obejmują cały kraj, przemieszczając się pomiędzy przedsiębiorcami reprezentującymi różne branże.  Zdaniem Wojciecha Głażewskiego, Country Manager Check Point, przedsiębiorcy pozostają w tyle za cyberprzestępcami 

– Większość firm posiada zabezpieczenia na poziomie drugiej i trzeciej generacji ataków.  Natomiast zaledwie 3 proc. dysponuje rozwiązaniami chroniącymi przed najnowszymi zagrożeniami. Tymczasem nadchodzi już szósta fala ataków.  Ich powstrzymanie wymagać będzie zabezpieczeń umieszczonych praktycznie w każdym typie urządzeń lub platformy chmurowych, połączonych w czasie rzeczywistym z całościowym, inteligentnym systemem sterowania bezpieczeństwem. – mówił Wojciech Głażewski.

Check Point wychodzi z założenia, iż detekcja w dzisiejszych czasach nie ma większego znaczenia. Należy skupić się przede wszystkim na prewencji. Izraelska firma posiada bazę danych zawierających ponad 250 milionów adresów analizowanych pod kątem wykrywania botów, około 11 milionów sygnatur złośliwego oprogramowania i  5,5 miliona zainfekowanych stron internetowych.

Rozmaite wektory ataków, konieczność zabezpieczenia lokalnej infrastruktury oraz środowiska chmurowego, stawiają organizacje w bardzo trudnej sytuacji. Krzysztof Nierodka, Major Account Manager Check Point Software Technologies, uważa, że jedną z największych bolączek w segmencie produktów cyberbezpieczeństwa jest mnogość rozwiązań.  Zbieranina systemów pochodzących od różnych producentów jest praktycznie niemożliwa do zarządzania. 

– Jeśli mamy do czynienia z dziewięcioma wektorami ataków i korzystamy z dziewięciu różnych rozwiązań, istnieje aż  81 kombinacji technologicznych. – wylicza Krzysztof Nierodka

Odpowiedzią Check Pointa na ten swoisty chaos jest architektura Infinity, która obejmuje technologie zabezpieczeń dla sieci, chmury, stacji roboczych i urządzeń mobilnych.  Firma oferuje rozwiązanie w modelu subskrypcyjnym, w przypadku małej firmy (100-500 użytkowników), opłata za pracownika wynosi 400 dolarów. Umowa jest podpisywana jest na trzy lata.

Producent wprowadza nie tylko innowacje w produktach czy modelach sprzedaży, ale w również w programie partnerskim. Już od 6 maja zaczną obowiązywać nowe reguły. Partnerzy będą zdobywać punkty z klientami, przeprowadzanie demonstracji produktów czy planowanie sesji szkoleniowych z Check Point.

– Zmiany mające na celu wzrost sprzedaży dla nowych grup klientów i większej koncentracji na wschodzących technologiach, takich jak ochrona chmury czy urządzeń końcowych. Chcemy też, aby partnerzy handlowi jeszcze bardziej zaangażowali się w promocję naszych produktów. – tłumaczył Marcin Dziedzic, Channel Manager Check Point w Polsce.

Lista nagrodzonych partnerów

Partner Roku 2018 – Najwyższa Sprzedaż

Solidex S.A.

Partner Roku 2018 – Najwyższa Sprzedaż do Nowych Klientów

Ventus

Partner Roku  2018 – Najwyższa Sprzedaż  Nowych Technologii

Evercom

Handlowiec Roku 2018

Marek Bąba

Partner roku 2018 – Największy Wzrost Sprzedaży

Integrale IT

Projekt Roku 2018

COMP S.A.

Partner Roku 2018 – Certyfikacje

Integrated Solutions