Acer: zarobić na cyfrowym obrazie
Acer zachęca resellerów do sprzedaży monitorów wielkoformatowych i projektorów laserowych. Zdaniem producenta oba segmenty rynku mają w Polsce duży potencjał wzrostu.
W drugiej edycji Acer Display Event uczestniczyło kilkudziesięciu partnerów producenta. Spotkanie zainaugurowało wystąpienie Patryka Roszko, Product Business Unit Managera, który przedstawił dane IDC dotyczące globalnej sprzedaży komputerów w drugim kwartale bieżącego roku. Acer w tym okresie sprzedał 4,3 mln urządzeń, co dało mu czwarte miejsce w zestawieniu z 6,6-proc. udziałem rynku. Firma wyprzedziła nie tylko swojego lokalnego konkurenta Asusa, lecz także Apple’a. Co więcej, Acer zapowiada w przyszłym roku ofensywę. Producent duże nadzieje wiąże z nową linią komputerów ConceptD, adresowanych do fotografów, projektantów wnętrz i grafików. Z kolei nową propozycją dla mobilnych użytkowników jest model Swift 7 – kompaktowy 14-calowy laptop o wadze 850 gramów.
– Ten notebook jest co najmniej o 60 proc. lżejszy niż większość standardowych laptopów 14-calowych, bez uszczerbku dla jego wydajności – przekonuje Jakub Duraj, Product Manager w Acerze.
W Polsce królują pecety działające pod kontrolą systemu operacyjnego Windows. Nieliczni użytkownicy korzystają z macOS, a chromebooki sprzedają się u nas wręcz w śladowych ilościach. Inaczej jest za oceanem, gdzie tego typu komputery cieszą się ogromną popularnością w sektorze edukacyjnym. Dlatego Acer, który dostrzega ten potencjał również w Polsce, planuje sprzedawać i promować tutaj swoje chromebooki, aczkolwiek zastrzega, że w tym przypadku dużo zależy od wsparcia ze strony Google’a. Według przedstawicieli Acera, z którymi rozmawialiśmy, koncern z Mountain View niebawem planuje zwiększyć swoją aktywność w tym obszarze. Warto jeszcze podkreślić, że pewnego rodzaju niespodzianką – zarówno dla partnerów, jak i klientów końcowych – okazało się wejście tajwańskiego producenta na rynek komputerów klasy rugged z linią Acer Enduro.
Jeszcze więcej obrazu
Kolejną istotną grupą produktową są w przypadku tego producenta monitory. Po kilku chudych latach rozwiązania te powróciły na ścieżkę wzrostu. W pierwszym półroczu bieżącego roku sprzedaż wyświetlaczy w Polsce wzrosła o 2 proc.
– To bardzo stabilny rynek, na którym w skali roku sprzedaje się około 800 tysięcy urządzeń. Acer posiada w swoim cenniku około 150 monitorów. Tak bogaty asortyment pozwala nam utrzymać wysokie marże – tłumaczy Patryk Roszko.
Acer zrealizował w tym roku kilka dużych kontraktów na dostawę monitorów, w tym dla PKO Banku Polskiego (1200 sztuk) i komendy policji w Olsztynie (170 sztuk).
Zdecydowanie gorzej przedstawia się sytuacja na polskim rynku projektorów, na którym odnotowano 16-proc. spadek przychodów. Niemniej, na co zwraca uwagę Patryk Roszko, w Polsce sprzedaje się rocznie 50 tys. urządzeń i tak czy inaczej warto powalczyć o klientów. Dodał też, że w ofercie Acera znajduje się 40 modeli projektorów, co ułatwia resellerom dotarcie do różnych grup klientów. Producent zachęca szczególnie do sprzedaży urządzeń laserowych, przede wszystkim ze względu na dłużą żywotność w porównaniu z tradycyjnymi lampami projekcyjnymi, a tym samym niższe koszty serwisu i eksploatacji. Patryk Roszko zapowiada, że Acer w przyszłym roku będzie specjalnie premiować partnerów sprzedających najwięcej projektorów laserowych, wyświetlaczy ProDesigner oraz monitorów o przekątnej powyżej 40 cali.
Co istotne, na rynku cyfrowego obrazu nie brakuje miejsce dla różnego rodzaju urządzeń. Mateusz Kurlit, CEO Berrylife, opowiadał o zaletach związanych z wykorzystaniem projektorów w biznesie.
– To cały czas najtańsza technologia do budowania dużych ekranów. Proporcja wielkości wyświetlanego obrazu do ceny jest tutaj nieporównywalna z monitorami. Projektory nie są przeżytkiem i pracują w centrach konferencyjnych, hotelach itp. Znakomicie sprawdzają się też w zappingu 3D – mówi Mateusz Kurlit.
Projektory znajdują też coraz częściej zastosowanie podczas tras koncertowych poświęconych nieżyjącym artystom. Tak było w przypadku Michaela Jacksona i 2Paca. Na scenie na żywo gra zespół, a gwiazda występuje w postaci hologramu wyświetlanego przez urządzenie. To oznacza, że w tej grupie produktów, jeśli chodzi o ich zastosowania, ograniczeniem jest jedynie wyobraźnia.
Podobne artykuły
Rynek sprzętu gamingowego bez efektu wow!
Sprzedaż sprzętu dla graczy, która po pandemicznych szczytach notuje cykliczne spadki, zaczęła się stabilizować.
Powrót sprzętu na piedestał
Trudne czasy uwydatniły znaczenie sprzętu w procesach przetwarzania i przechowywania danych. Miniony rok pokazał przy tym, że dysputy o jego wyższości nad oprogramowaniem – bądź odwrotnie – nie mają większego sensu.
Laptop dla menedżera od resellera
Mimo ogólnej stagnacji na rynku notebooków segment biznesowych laptopów premium powinien rosnąć w najbliższych latach. Resellerzy mogą, a wręcz powinni na tym skorzystać.