Oferowane przez Acronis oprogramowanie Access Advanced umożliwia stworzenie w przedsiębiorstwie usługi dostępu do plików oraz ich synchronizację i współużytkowanie. Środowisko to jest praktycznie nieskończenie skalowalne – może obejmować dowolną liczbę serwerów i dziesiątki tysięcy użytkowników (w tym współpracowników, klientów, partnerów i dostawców firmy). Co najważniejsze, proces przechowywania i udostępniania danych jest objęty rygorystyczną polityką ochrony. Pracownicy mogą bezpiecznie korzystać z plików firmowych za pomocą dowolnych urządzeń.

 

Elastyczny dobór platformy

Oprogramowanie Acronis Access Advanced uruchamiane jest na serwerze znajdującym się w firmowym centrum danych, dzięki czemu udostępniane przez nie zasoby chronione są korporacyjnym firewallem. Użytkownicy mają bardzo dużą swobodę korzystania z zasobów udostępnianych przez rozwiązanie Acronisu. Dzięki specjalnej aplikacji mają do nich dostęp za pośrednictwem telefonów i tabletów z systemami iOS (4.3 lub nowszym), Android (2.2 lub nowszym) i Windows Mobile, a także komputerów z systemami Windows XP Pro SP3, Vista, 7, 8 i 10 oraz Mac OS X (10.6 lub nowszym).

Artur Cyganek

dyrektor polskiego oddziału Acronis

Jedną z największych bolączek firm na całym świecie jest nonszalanckie podejście pracowników do przechowywania i przesyłania poufnych danych. Bardzo często do ich udostępniania wykorzystywane są popularne usługi chmurowe, które nie zapewniają odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Rozwiązanie Acronis Access gwarantuje pełną ochronę danych, a jednocześnie zapewnia takie same lub nawet rozszerzone funkcje usług chmurowych. W Polsce rozwiązanie to zostało wdrożone m.in. w banku PKO BP, gdzie z możliwości wymiany plików korzysta 5 tys. pracowników.

 

Oprogramowanie Access Advanced można zintegrować z rozwiązaniem Microsoft Intune Mobile Application Management (MAM) oraz systemami do zarządzania urządzeniami mobilnymi (MDM), m.in. od takich dostawców jak MobileIron czy Good Technology. W celu dodatkowej autentykacji użytkowników może pobierać dane z serwera Active Directory. Obsługujący to rozwiązanie administratorzy mają do dyspozycji także dwuskładnikowe uwierzytelnianie użytkowników.

 

Mobilność ułatwia pracę

Funkcjonalność Acronis Access wybiega daleko poza zwykłe udostępnianie plików. Możliwa jest synchronizacja z serwerami plików, urządzeniami NAS i rozwiązaniami do zarządzania treścią, takimi jak Alfresco, EMC Documentum czy Microsoft SharePoint.

Użytkownicy mogą bezpiecznie tworzyć i edytować dokumenty Microsoft Office na swoich urządzeniach mobilnych oraz robić notatki w plikach PDF. Nie są do tego potrzebne żadne dodatkowe aplikacje firm trzecich. Możliwe jest również przeglądanie zawartości plików, zanim zostaną pobrane na urządzenie użytkownika. Jeżeli korzysta on ze sprzętu przenośnego, funkcja ta pozwala na oszczędność czasu i ogranicza transfer danych związany z pobieraniem niepotrzebnych informacji.

Bardzo ważne jest także bezpieczeństwo przechowywanych w Acronis Access danych. Administratorzy mogą śledzić, co dzieje się z każdym plikiem – ile razy był pobierany, przeglądany, współużytkowany czy edytowany. Mogą też wymuszać usunięcie danego pliku z urządzenia mobilnego, gdy zostanie ono zgubione lub skradzione. Dodatkowo dane przechowywane w aplikacji mobilnej Acronis Access są szyfrowane, a dla systemu iOS producent uzyskał certyfikat FIPS 140–2 potwierdzający zgodność z restrykcyjnymi wymaganiami amerykańskiego rządu.

Dodatkowe informacje:

Barbara Podeszfa, Partner Account Manager, Acronis,

barbara.podeszfa@acronis.co

Artykuł powstał we współpracy z firmą Acronis.