Interaktywne kioski, które dostarczają informacji w sposób prosty, skuteczny i angażujący odbiorcę, w połączeniu z profesjonalnym doradztwem obsługi sklepu, powiedzą o produkcie zdecydowanie więcej niż np. fizyczna ekspozycja rozszerzona o kolejnych dwadzieścia tabletów. Dzięki wirtualnym prezentacjom placówka handlowa może stworzyć showroom, który będzie jej wizytówką.

Kluczowe znaczenie ma właściwy dobór rozwiązań, które zapewnią doskonałą jakość obrazu, a nie generują dodatkowych kosztów związanych z amortyzacją lub częstymi naprawami. Najlepszy efekt, w postaci przyciągniętej uwagi klientów, można uzyskać, gdy prezentacje lub filmy (w dobrej jakości) wyświetlane są na monitorach o odpowiednio dużych wymiarach. Sposób prezentacji produktu zależy od jego typu. Biżuterię można pokazać na ekranie o przekątnej 10–15 cali, ale samochód będzie wymagał zdecydowanie większego monitora.

W mocno nasłonecznionych lub przesyconych sztucznym światłem pomieszczeniach ważne jest też, aby ekran wyposażony był w powłokę antyrefleksyjną, która niweluje wszelkie odblaski. Warto pamiętać o aspekcie estetycznym – monitor wykończony od frontu gładką taflą szkła wygląda atrakcyjnie i buduje prestiż miejsca, w którym się znajduje.

Panele dotykowe wykorzystywane w interaktywnych kioskach muszą charakteryzować się dużą wytrzymałością, ich ekran powinno pokrywać hartowane szkło, odporne na zarysowania i uszkodzenia. Ważnym kryterium wyboru monitora jest też wytrzymałość, by mógł pracować przez cały czas otwarcia placówki handlowej – przynajmniej przez 12 godzin, ale czasem przez 24 godziny na dobę.

Możliwość ciągłej pracy musi iść w parze z jakością obrazu. Kolory wyświetlanych obrazów powinny być żywe, kąty widzenia szerokie, a maksymalna jasność i kontrast musi mieć wysoką wartość. Ważna jest też możliwość różnych sposobów instalacji, dzięki której umieszczenie monitora zależy tylko od wyobraźni projektanta wnętrz. Dotykowy panel można zamontować na specjalnej stopie, na zewnętrznym uchwycie lub w specjalnej konstrukcji typowej dla interaktywnych kiosków. Może wisieć na ścianie, ale też być w nią wkomponowany albo wpasowany w blat stołu. Dużym ułatwieniem są w tym przypadku otwory montażowe w obudowie monitora. Zwiększają różnorodność sposobów instalacji sprzętu oraz umożliwiają łączenie ze sobą kilku paneli.

 

Nowości w ofercie iiyama

W ofercie iiyama znajduje się obecnie ponad 50 różnych modeli ekranów dotykowych, które doskonale pasują do przedstawionych sposobów instalacji. Najnowsze profesjonalne monitory dla placówek handlowych producent zaprezentował podczas tegorocznych targów Integrated Systems Europe w Amsterdamie.

Klienci szukający rozwiązań idealnych do zastosowania w kioskach informacyjnych powinni zwrócić uwagę na nową rodzinę płaskich wyświetlaczy dotykowych Open Frame PCAP.  Seria 15 wyróżnia się bezramkową konstrukcją i frontem w pełni pokrytym szkłem. Ekrany umieszczone są w stylowych obudowach, a pokrycie szkłem zapewnia ich odporność na uszkodzenia i zarysowania. Dzięki piankowej otulinie, można je bezpiecznie i szczelnie zamontować w dowolnym otoczeniu. W sprzedaży są urządzenia w czterech wielkościach (od 10,1 do 23,8 cali).

Do oferty producenta trafiły również interaktywne wyświetlacze Open Frame PCAP z serii 38. Zastąpią modele z serii 37, które często były wykorzystywane w sklepach i restauracjach na całym świecie. Te stylowe, ale jednocześnie odporne urządzenia spełniają wymagania certyfikatu IP54, a ich front pokryty jest w całości szkłem, co umożliwia montowanie ich np. w kioskach oraz w stołach. Ekrany produkowane są w wersjach 32-, 43-, 49-, 55- oraz 65-calowej i wyposażone w wyświetlacze Full HD (dwa pierwsze) lub 4K UHD (pozostałe).

Dystrybutorami monitorów iiyama w Polsce są: AB, ABC Data i Komputronik.

Dodatkowe informacje: Robert Tomaszewski, Key Account Manager Poland, iiyama international,

tel. 608 404 021, r.tomaszewski@iiyama.com

Artykuł powstał we współpracy z firmą iiyama.