Dystrybutor wraz
z producentami prezentował rozwiązania przeznaczone przede wszystkim dla
VAR-ów oraz integratorów. W przypadku HP omawiano serwery HP Proliant
ósmej generacji z nowymi procesorami Intel E5–2600 v2, jak również serię
Proliant MicroServer dla małych i średnich firm. Nie zabrakło prezentacji
maszyn HP Moonshot, które w jednej obudowie o wysokości do 5U
mieszczą 45 jednoprocesorowych kart serwerowych połączonych razem przez dwa
wewnętrzne przełączniki. Partnerzy ABC Daty mogli też zapoznać się z nowym
systemem HP OneView do zarządzania infrastrukturą sprzętową. Producent
podkreślał, że każdy ma możliwość wypróbowania tego rozwiązania przez 60 dni
bez konieczności ponoszenia kosztów.

ABC Data zachęcała
również do zarabiania na usłudze Office 365. Jak twierdzi Waldemar Komar,
Business Development Manager Value+, partnerzy ABC Daty zaangażowani w ten
model sprzedaży „dostrzegli już szereg korzyści dla siebie w postaci
nowych scenariuszy sprzedażowych i dodatkowych profitów od producenta”.
Słowo „korzyści” stosunkowo często pojawiało się także w prezentacji Pawła
Umińskiego, channel sales managera w Emerson Network Power. Między innymi
za sprawą programu partnerskiego IPP, który od niedawna zaczął obowiązywać na
polskim rynku. Paweł Umiński zaprezentował także główne produkty z oferty
Emersona, jak również omówił przykłady ciekawych wdrożeń zrealizowanych
w Polsce i za granicą (w segmencie zasilania oraz klimatyzacji).

Z kolei Bartłomiej
Płuciennik, Key Account Manager NEC Display Solutions, dużo uwagi poświęcił
nowościom pro-duktowym, np. monitorom wielkoforma-towym z nowej serii P
(Professional) z czujnikiem zbliżeniowym NFC. Czujnik umożliwia
zarządzanie monitorami bez podłączania ich do źródła zasilania. Producent
zdecydował się na całkowite przejście na technologię IPS w serii nowych
biznesowych monitorów desktopowych EA (Enterprise Advanced). Maszyny zapewniają
10-bitową korekcję krzywej gamma i zostały wyposażone w czujnik
obecności użytkownika przed ekranem i czujnik natężenia oświetlenia
otoczenia.

 




Trzy pytania do…

 

Grzegorza Naji, dyrektora sprzedaży i marketingu
Value+

CRN Jaki jest udział działu Value+ w marży ABC
Daty?

Grzegorz Naja Budowa
oferty uzbrojonej dodatkowo w usługi daje nam możliwość znaczącego
podniesienia rentowności. Udział Value+ stanowi bardzo istotną część marży
ABC Daty.

 

CRN
W ramach działu powstała sekcja B2B, która ma m.in wspierać integratorów w
przetargach…

Grzegorz Naja W
naszej organizacji ta sekcja nazywa się Dział Sprzedaży Projektowej, który
współpracuje z Działem Product Managementu Value+ skupiającym zaawansowane
produkty i rozwiązania. Sekcja DSP składa się w tej chwili z 14
osób, głównie key account managerów oraz zespołu wsparcia biznesowego. Są to
osoby, które pracują lokalnie w różnych częściach Polski. Taka
koncentracja w regionach wpłynie pozytywnie na poziom obsługi naszych
partnerów, kontakty z odbiorcami końcowymi oraz lokalną koordynację
projektów. Część zespołu dołączyła ze struktur ABC Daty, a część
to osoby z zewnątrz z bardzo dużym doświadczeniem w sprzedaży
projektowej i z bogatym doświadczeniem biznesowym.

 

CRN Podczas
roadshow wasi partnerzy mogli zapoznać się z produktami czterech vendorów.
Skąd ten wybór? Czy to trzon oferty Value+?

Grzegorz Naja Na
pewno nie jest to trzon naszej oferty, ale ważni i uznani dostawcy IT. Był
to nasz kolejny roadshow. Żeby zainteresować naszych partnerów tymi
spotkaniami, staramy się na każdym kolejnym pokazać coś nowego. Tym razem
nowością był Emerson, stosunkowo nowy dostawca w naszej ofercie z rozwiązaniami
dla Data Center i MSP, a także NEC ze swoimi technologiami
przeznaczonymi dla firm.