Resellerzy i integratorzy, którzy przystąpią do programu partnerskiego firmy Sophos, zyskają unikalną możliwość zaspokajania wszystkich potrzeb swoich klientów w zakresie cyberbezpieczeństwa. Gwarantuje to najszersze na rynku portfolio rozwiązań zapewniających ochronę urządzeń końcowych i serwerów, poczty elektronicznej, sieci i sprzętu mobilnego, a także symulację phishingu i szyfrowanie całego dysku. Fakt, że wszystkie produkty pochodzą od jednego dostawcy, zapewnia ich dobrą współpracę (zarządzanie za pomocą jednej konsoli), a także umożliwia wynegocjowanie lepszych cen i eliminuje konieczność udziału w kilku różnych programach partnerskich.

Dla firm, które przystąpiły do programu partnerskiego Sophos i są zainteresowane świadczeniem usług związanych z cyberochroną, producent przygotował ścieżkę Sophos MSP Connect. Czerpanie benefitów z programu partnerskiego jest jeszcze prostsze dzięki modyfikacjom, których Sophos dokonał w lipcu 2019. Teraz przedsiębiorstwom łatwiej rozpocząć współpracę oraz awansować z podstawowego poziomu Authorized (obecnie wymóg dotyczący minimalnych rocznych obrotów, aby uzyskać status Silver, wynosi tylko 10 tys. euro, wcześniej – 25 tys. euro).

Firmy, które zdecydują się na model usługowy, nie tylko zyskują większą elastyczność współpracy z dostawcą i odbiorcami, ale także mogą swobodnie kształtować marże związane ze świadczeniem usług oraz maksymalizować przychody w wyniku połączenia różnych sposobów zabezpieczeń. Partnerzy uczestniczący w programie MSP Connect wykupują licencje terminowe na produkty Sophos na okres od roku do 3 lat. Istnieje także odmiana tego modelu współpracy – MSP Connect Flex – zapewniająca rozliczanie należności za licencje w trybie miesięcznym, co gwarantuje jeszcze większą elastyczność w doborze rozwiązań i obsłudze klientów.

Jedna konsola do wszystkiego

Obsługa klientów w modelu usługowym MSP jest łatwiejsza dzięki konsoli Sophos Central. Umożliwia ona zarządzanie z jednego miejsca komputerami, urządzeniami mobilnymi, rozwiązaniami szyfrującymi, serwerami internetowymi oraz zabezpieczeniami sieci bezprzewodowych. Platforma ta zapewnia wymianę informacji dotyczących bezpieczeństwa między urządzeniami, ich prostą konfigurację oraz dostęp do raportów i alarmów. Eliminuje także potrzebę stosowania serwerów zarządzających, bo wszystkie rozwiązania producenta łączą się automatycznie z Sophos Central, aby pobierać nowe ustawienia, wysyłać alarmy i wymieniać informacje.

Konsola Sophos Central ułatwia również zarządzanie ustawieniami poziomu ochrony. Zapewnia automatyczne wprowadzenie reguł polityki bezpieczeństwa i rekomendowanych parametrów konfiguracyjnych do kontrolowanych rozwiązań.

Dzięki wbudowanemu mechanizmowi Security Heartbeat produkty firmy Sophos mogą w czasie rzeczywistym wymieniać się informacjami dotyczącymi stanu bezpieczeństwa. Sophos Central zbiera tę wiedzę i dokonuje stosownych zmian konfiguracyjnych w kontrolowanych rozwiązaniach zapewniających ochronę przed złośliwym kodem i atakami ukierunkowanymi. Aby skorzystać z funkcji Security Heartbeat, należy zainstalować rozwiązania Sophos Endpoint Protection oraz Next-Gen Firewall z systemem Sophos Firewall OS.

Aby używać konsoli Sophos Central, nie trzeba mieć serwerów zarządzających pracą aplikacji. Wystarczy, że klient kupi jeden lub więcej produktów zarządzanych przez Sophos Central. Do korzystania z tego rozwiązania potrzebna jest wyłącznie aktualna przeglądarka i łącze internetowe.

Autoryzowanymi dystrybutorami rozwiązań Sophos w Polsce są: AB, Konsorcjum FEN i S4E.

Dodatkowe informacje: Maciej Kotowicz, Channel Account Executive Poland, Sophos, maciej.kotowicz@sophos.com