Uniwersalne skanery Fujitsu do małego biura i domu
W czerwcu ub. r. PFU odświeżyło portfolio skanerów dokumentowych Fujitsu o drugą generację modeli z serii SP. Są to ekonomiczne pod względem zakupu i eksploatacji urządzenia, przeznaczone do prostych zastosowań w małych grupach roboczych i dla osób pracujących z domu.

Okres pandemii wymusił na firmach wprowadzenie nowych procedur dotyczących obiegu dokumentów. Dlatego wyraźnie wzrosło zainteresowanie prostymi modelami skanerów, z których mogą skorzystać osoby wykonujące swoje obowiązki zdalnie. Na tę sytuację zareagowała firma Fujitsu, w wyniku czego rozbudowała dostępne już wcześniej modele z serii SP o nowe funkcje.
Nowe modele SP-1120N, SP-1125N oraz SP-1130N zostały zaprojektowane z myślą o usprawnieniu codziennych zadań oraz przepływu informacji wewnątrz firmy. Wszystkie są wyposażone w automatyczny podajnik dokumentów na 50 kartek i zintegrowany interfejs sieci LAN, który umożliwia wielu użytkownikom współdzielenie jednego skanera. Różnią się tylko wydajnością – umożliwiają skanowanie odpowiednio 20, 25 i 30 kartek na minutę (także dwustronnie, w trybie duplex).
Inżynierowie producenta położyli silny nacisk na intuicyjny dostęp do niezbędnych funkcji skanowania, z czego znane są produkty marki Fujitsu. Nowe modele zapewniają obsługę z menu bazującego na profilach skanowania lub poprzez naciśnięcie przycisku bezpośrednio na skanerze. Dzięki temu urządzenia z serii SP są szczególnie przydatne dla tych, którzy chcą zautomatyzować proces skanowania, wyodrębniania i udostępniania odczytanych danych bezpośrednio do swoich systemów obiegu informacji. Funkcja APR (Automatic Profile Recognition), odpowiedzialna za automatyczne wykrywanie profilu, pozwala na rozpoznawanie predefiniowanych formularzy i ich przetwarzanie zgodnie z odpowiednio skonfigurowaną wcześniej procedurą.
Dużą popularnością cieszy się także model płaskiego (flatbed) skanera dokumentowego SP-1425, podłączanego do komputera przez port USB. Urządzenie to umożliwia łatwe skanowanie czasopism, książek i innych dokumentów o nietypowych rozmiarach. Jest także wyposażone w zainstalowany na pokrywie podajnik dokumentów na 50 kartek, umożliwiający skanowanie do 25 stron na minutę. Digitalizacja obrazu w trybie skanera płaskiego trwa 4 sekundy.

Bogaty pakiet oprogramowania w skanerach Fujitsu
Wszystkie skanery wyposażone zostały w stworzony przez Fujitsu pakiet oprogramowania PaperStream IP. Pełni ono funkcję sterownika zgodnego ze standardem TWAIN/ISIS do optycznego rozpoznawania znaków (OCR) oraz zapewnia automatyczne czyszczenie dokumentów (np. z wzorzystym tłem, zgniecionych lub poplamionych), bez potrzeby skomplikowanych regulacji ustawień. Dodatkowo, PaperStream IP wprowadza również nowy tryb Assisted Scanning, który pozwala użytkownikowi na wizualny wybór najlepszej jakości skanu z szeregu obrazów strony, zamiast konieczności ręcznego dostrajania parametrów skanowania jeden po drugim.
Drugą dołączoną aplikacją jest Paper-Stream Capture – zapewnia ona zarządzanie obiegiem skanowanych dokumentów. Jeszcze w trakcie ich digitalizacji możliwe jest wykorzystywanie separatorów i kodów kreskowych do automatycznego nazywania, sortowania i przesyłania do właściwego odbiorcy cyfrowych wersji dokumentów.
We wbudowanym w skanery Fujitsu oprogramowaniu zaimplementowano mechanizm PaperStream IPNet, który umożliwia użytkownikom szybkie połączenie się z dowolnego komputera z jednym ze skanerów w sieci, co uwalnia ich od ograniczeń związanych z długością przewodu USB i zapewnia elastyczną architekturę wdrożenia.
Autoryzowanym dystrybutorem skanerów Fujitsu w Polsce jest Stovaris.

Dodatkowe informacje: Daniel Murawski, Product Manager, Stovaris, d.murawski@stovaris.pl
Podobne artykuły
Wydatek na oprogramowanie SAM może się szybko zwrócić
Inwestycja w narzędzie, które zagwarantuje, że przedsiębiorstwo będzie korzystało z licencji na oprogramowanie we właściwy sposób, może zwrócić się natychmiast. Umożliwia to rozwiązanie Matrix42 Software Asset Management.
ITAM: rośnie poziom trudności
Dynamiczny rozwój nowych technologii, a także obecna sytuacja na świecie, stawiają przed branżą IT niespotykane wcześniej wyzwania. Jednym z nich jest zarządzanie zasobami informatycznymi.
Przetwarzanie dokumentów: dobry czas na biznes
Zyskujący coraz bardziej na znaczeniu hybrydowy model pracy spowodował, że przedsiębiorstwa muszą myśleć o stworzeniu jednolitego, cyfrowego środowiska wykonywania służbowych obowiązków. Jego podstawą powinien być efektywny i bezpieczny system komunikacji oraz wymiany informacji, bazujący na elektronicznym obiegu dokumentów.