Dotychczas kanał partnerski producenta w Polsce był tworzony z pomocą Anixtera Polska i Softex Daty. Przyczyną podjęcia przez Axis współpracy z nowymi dystrybutorami jest rozszerzanie działalności, intensywny rozwój oraz inwestowanie w kanał partnerski. Szwedzki producent sprzedaje swoje rozwiązania wyłącznie przez sieć partnerów.

Trzy poziomy partnerstwa

Axis oferuje integratorom i VAR-om trzy poziomy partnerstwa. Pierwszy to tzw. partner autoryzowany. Według producenta wymagania na tym poziomie są minimalne – status partnera autoryzowanego może uzyskać każda firma, która chce sprzedawać sieciowe systemy wizyjne.

Drugi poziom to Solution Silver Partner. O korzyści związane z nim mogą ubiegać się resellerzy z wartością dodaną oferujący kompletne rozwiązania obejmujące instalację u klienta, bezpośrednią pomoc techniczną, a także dysponujący sprzętem do celów pokazowych. Ponadto Solution Silver Partners muszą ukończyć pierwszy poziom szkoleń Axisu i mieć odpowiednie wyniki sprzedaży urządzeń z jego oferty.

Z kolei o status Solution Gold Partnera mogą ubiegać się firmy, które ukończyły dwa poziomy szkoleń oferowanych przez producenta i osiągnęły szczególnie dobre wyniki biznesowe mierzone poziomem dochodów, pomocy technicznej i szkoleń, co oznacza, że są w stanie sprostać potrzebom najbardziej wymagających klientów. Tacy partnerzy mają największe udziały w sprzedaży produktów Axisu.

Szkolenia dotyczące nadzoru wizyjnego

Producent wprowadził w życie i koordynuje program Axis Communications Academy polegający na szkoleniach dotyczących nadzoru wizyjnego. Odbywają się na dwóch poziomach. Poziom pierwszy, podstawowy, to tzw. Network Video Fundamentals. Poziom drugi obejmuje szkolenia z zakresu tworzenia systemów, czyli tzw. Video Solution Fundamentals. Firmy mogą zgłaszać chęć odbycia szkoleń na poziomie podstawowym u dystrybutorów Axisu, którzy mają w swoich zespołach osoby uprawnione do ich prowadzenia. W Anixter Polska jest nią Aleksander Myszkorowski, a w Softex Dacie – Aleksander Woronow.

Partnerzy mogą korzystać ze strony internetowej Axisu (na razie jeszcze nie polskojęzycznej), na której producent zamieszcza informacje specjalnie dla nich, a także ze swoich akcji PR, gotowych narzędzi sprzedażowych i marketingowych. Producent gwarantuje im priorytetowe wsparcie techniczne, a także zapewnia, że będzie wobec nich lojalny.