Dostawca podpisał w grudniu 2009 r. umowę dystrybucyjną z Komsą, z którą od lat współpracuje w Niemczech. Obecnie negocjuje porozumienia z innymi dystrybutorami. Resellerzy, zainteresowani współpracą ze StarDSL-em, mogą liczyć m.in. na wsparcie marketingowe i logistyczne, a także pomoc w instalacji na terenie całego kraju oraz bezpłatny kontakt telefoniczny z serwisem. – Zestaw satelitarny będzie wysyłany bezpośrednio do klienta, co „uwolni” przestrzeń magazynową resellera. Ponadto w ciągu roku planujemy kilka kampanii promocyjnych mających na celu wsparcie sprzedaży partnerów – wylicza Jan-Calle Schütt Cardoso da Silva, dyrektor sprzedaży StarDSL-u w Polsce. Co więcej, świadczenie usług instalacyjnych i serwisowych związanych z dostarczaniem Internetu od StarDSL-u pozwoli partnerom dobrze zarobić. – System obliczania marż dla resellerów ma być prosty. Każda taryfa ma przyporządkowaną marżę, a im droższa taryfa, tym wyższa marża. Reseller może zyskać 400 złotych już od pierwszego sprzedanego zestawu StarDSL – zapewnia Jan-Calle Schütt Cardoso da Silva.

Szansa na łatwy zarobek

StarDSL rozpoczął świadczenie usług na rynku polskim jesienią 2009 r., po przejęciu jedynego potencjalnego konkurenta na polskim rynku – firmy X3M Connect. W przyszłości StarDSL zamierza zbudować w Polsce dużą sieć resellerów, dystrybutorów i sprzedawców hurtowych. – Priorytetem StarDSL-u jest zapewnienie powszechnego, łatwego dostępu do naszych usług dla potencjalnych klientów w Polsce. Dokładamy starań, by stale rozbudowywać ofertę o kolejne elementy, m.in. telefonię VoIP ze stałą płaską stawką oraz telewizję, co pozwoli zrealizować strategię polegającą na oferowaniu usługi triple play, łączącej Internet, telewizję i telefon – wyjaśnia dyrektor StarDSL-u. Przedstawiciele Komsy mają nadzieję, że warunki współpracy zarówno ze StarDSL-em, jak i z resellerami, przyniosą zadowalające efekty. – Dla resellerów oznacza to nie tylko możliwość zaproponowania klientom nowej usługi, ale także dobre prowizje oraz szansę zarobienia na usługach instalatorskich i serwisowych. Oczywiście nie spodziewamy się efektów mierzonych w milionach użytkowników, bo zapotrzebowanie na Internet z satelity nie jest aż tak duże. Uważamy jednak, że w regionach ze słabą infrastrukturą techniczną usługa może się cieszyć całkiem spory powodzeniem – podkreśla Aleksander Tokarczyk, Product Manager w Komsie, odpowiedzialny za rozwój segmentu rozwiązań sieciowych.

JAN-CALLE SCHÜTT CARDOSO DA SILVA
dyrektor sprzedaży StarDSL-u w Polsce

Podstawę biznesu StarDSL-u stanowi usługa Astra2Connect, której dostawcą i twórcą jest SES Astra z siedzibą w Luksemburgu. Rozwiązanie polega na dwukierunkowej komunikacji przez satelitę, to znaczy pobieraniu i wysyłaniu danych bez sieci stacjonarnej lub naziemnej sieci kablowej. Użytkownik potrzebuje jedynie podłączanego do prądu zestawu StarDSL. Klientem końcowym StarDSL-u jest każdy, kto nie ma dostępu do szerokopasmowego Internetu lub ma dostęp niewystarczający, np. gospodarstwa domowe, mikroprzedsiębiorstwa i firmy z sektora MSP. Nasze rozwiązania dystrybuujemy za pośrednictwem strony internetowej i szybko rosnącej sieci partnerów (resellerów i uznanych dystrybutorów, takich jak Komsa), a także afiliowanych partnerów internetowych (np. Zanoksu).

ALEKSANDER TOKARCZYK
Product Manager w Komsie

Współpraca ze StarDSL-em umożliwiła nam dotarcie do klientów z no- wego obszaru, a sama usługa dostępu do szerokopasmowego Inter- netu z satelity (zawsze bardzo dobrej jakości) jest nowatorskim rozwiązaniem na polskim rynku. Jej zaletą jest dwudrożny system, niezależny od naziemnych linii telefonicznych i zasięgu sieci komórkowych. W Polsce w wielu miejscach wciąż nie ma dostępu do Internetu, zapewnianego przez operatorów drogą kablową, radiową czy przez łącza GSM-owe, albo połączenie jest bardzo słabej jakości. Z takimi problemami borykają się mieszkańcy terenów górskich, wsi z rozproszoną zabudową oraz obszarów turystycznych, zamieszkanych tylko w sezonie. Usługa StarDSL-u jest rozwiązaniem dobrze wpisującym się w potrzeby takich regionów. Korzystanie z szybkiego łącza to marzenie m.in. osób prowadzących kempingi, gospodarstwa agroturystyczne i pensjonaty, o czym świadczy fakt, że często zasięgają one u nas informacji na temat nowej usługi.