W przyszłym roku chcemy być w pierwszej trójce
producentów notebooków biznesowych w Polsce
– deklaruje Andrzej Pyka,
Sales Manager B2B, Government & Telecom Operators w Toshibie. – Obecnie
jednak naszym priorytetem jest współpraca z Microsoftem i wsparcie
dla wszystkich urządzeń biznesowych Toshiby z systemami Windows 7 Pro
i Windows 8.1 Pro.

 

Razem z partnerami

Toshiba zamierza powalczyć
o większy udział w rynku razem z resellerami
i integratorami. W ciągu kwartału firma w zakresie sprzedaży
laptopów biznesowych współpracuje z około 600 partnerami. Producent
zamierza zwiększyć ich liczbę.

– Rozważamy
wprowadzenie laptopów biznesowych do oferty kolejnego dystrybutora, który
dołączy do ABC Daty oraz Actionu –

informuje Andrzej Pyka.

Toshiba zamierza
zmotywować partnerów do większej sprzedaży laptopów biznesowych, wprowadzając
nowy program partnerski, który wejdzie w życie pod koniec III kwartału br.
Na razie producent nie podaje związanych z nim szczegółów. Jednakże już
teraz, jak zaznacza Andrzej Pyka, resellerzy oferujący modele biznesowe mogą
korzystać z benefitów, takich jak bonusy, szkolenia i rabaty.
Przedstawiciel firmy podkreśla także, że Toshiba w 100 procentach
sprzedaje takie właśnie laptopy w kanale dystrybucyjnym, gdzie zakupu
dokonuje prawie 1000 resellerów. Firma nie konkuruje na rynku z własnymi
partnerami.

Andrzej Pyka

Sales Manager B2B, Government & Telecom Operators w
Toshibie

Z naszych obserwacji wynika, że nowe laptopy z serii
Z50 i Z30 interesują przede wszystkim klientów w średnich firmach,
liczących do 100 stanowisk. Dla partnerów ważne jest to, że zamierzamy
zwiększać sprzedaż modeli B2B, więc resellerzy mają szansę rosnąć razem
z nami, i to w sytuacji, gdy na całym rynku komputerowym panuje
stagnacja.

 
Linie „Z” idą do boju

Sales Manager B2B w Toshibie zaznacza, że producent nie
tylko wspiera partnerów oferujących biznesowe laptopy  (i zamierza zwiększyć to wsparcie), lecz
także daje im do ręki dobry produkt. Firma liczy zwłaszcza na dobre przyjęcie
na rynku nowych linii laptopów – Portégé Z30 i Tecra Z50. Zdaniem
menedżera Toshiby mają one to, czego obecnie oczekuje klient biznesowy:
niewielką wagę (15,6-calowe modele ważą ok. 1,8 kg), wytrzymałą
konstrukcję (metalowe obudowy), wysokiej jakości wyświetlacze (m.in. Full
HD),  szybkie moduły komunikacyjne
(w tym LTE), wydajne baterie (do 12 godz. pracy) oraz preinstalowany
Windows 7 Professional – system wciąż ceniony w biznesie.
Użytkownik otrzymuje również DVD z Windows 8.1 Pro.

Laptopy biznesowe japońskiej marki mają „Gwarancję
Niezawodności”. Jeżeli sprzęt ulegnie awarii w ciągu roku od zakupu, to
zostanie on bezpłatnie naprawiony, a dodatkowo Toshiba obiecuje zwrócić
koszty zakupu sprzętu. Program obejmuje wybrane modele laptopów, zarejestrowane
przez użytkowników na stronie Toshiby w ciągu 30 dni od zakupu
w okresie od 1 kwietnia do 30 września 2014 r. Zdaniem Andrzeja
Pyki wymienione cechy laptopów biznesowych Toshiby oraz wspomniana gwarancja są
dobrym argumentem dla partnerów w rozmowach z klientami, ponieważ
składają się na unikalną ofertę rynkową.

 

Flagowe nowości

Wśród nowości biznesowych, które powinny zainteresować
klientów i partnerów, menedżer wskazuje dwie konfiguracje: Tecra
Z50-A-12 C (15,6-calowy) oraz Portégé Z30-A-12 N (13,3-calowy). Tecra
Z50-A-12 C to konstrukcja w magnezowej obudowie, wyposażona
w procesor Intel Core 4. generacji – i5–4200U – 4 GB RAM-u
i dysk twardy o pojemności 500 GB (7200 obr./min). Laptop, choć
duży, jest stosunkowo lekki (waży ok. 1,8 kg, mając 15,6-calowy
ekran). Może długo pracować na standardowej, 4-komorowej baterii
– nawet  8 godz. (według Mobile
Mark 2012). Model ma wyświetlacz HD z powłoką antyrefleksyjną.
W urządzeniu zamontowano moduł Wi-Fi w nowym standardzie 802.11ac
oraz złącza USB 3.0.

Z kolei Portégé Z30-A-12 N (z 13,3-calowym
wyświetlaczem HD) ma taki sam procesor i tyle samo RAM-u co większy model.
Zainstalowano w nim natomiast dysk SSD o pojemności 128 GB.
Urządzenie waży 1,2 kg i jest wyposażone w magnezową obudowę
z USB 3.0 oraz modułem Wi-Fi 802.11ac. Jak podaje producent, notebook może
działać na baterii nawet 12 godz. (według Mobile Mark 2012). Tak jak inne
modele biznesowe, laptopy z serii Z50 i Z30 wyposażono
w narzędzia zabezpieczające Toshiba EasyGuard – w tym czytnik
kart inteligentnych, możliwość logowania za pomocą linii papilarnych
i szyfrowanie (moduł TPM).