Produkty z portfolio Surface for Business zapewniają firmom wszechstronność, komunikację i bezpieczeństwo, których obecnie – w procesie przyspieszonej transformacji cyfrowej – bardzo potrzebują. We wszystkich branżach przejście na pracę zdalną i hybrydową stało się punktem zwrotnym w definiowaniu sposobu, w jaki ludzie wykonują swoje obowiązki zawodowe i współpracują poza przestrzenią biur i urzędów. W efekcie w ubiegłym roku sprzedaż rozwiązań marki Surface na rynku biznesowym niemal się podwoiła. Napędzał ją ogromny wzrost wykorzystania aplikacji do współpracy i zwiększania produktywności, dzięki czemu firmom udało się utrzymać ciągłość biznesową. Wiadomo już, że trend ten nie zniknie wraz z pandemią.

Niech biznes się rozwija

To rzecz bez precedensu, jeśli wielki dostawca oprogramowania i chmury dołącza do swojej oferty własne urządzenia końcowe, tworząc dla swoich klientów kompletne środowisko pracy. Może zaprojektować sprzęt, który będzie najlepiej dostosowany do pracy z jego systemami, narzędziami i platformami, w tym Windows 10, Microsoft 365, Dynamics 365 czy Azure, tak powszechnie wykorzystywanymi przez biznes. Sprzętowe portfolio Surface dla firm dopełnia stworzony przez jednego dostawcę ekosystem, który odpowiada na wszystkie potrzeby nowoczesnego przedsiębiorstwa.

Biznesową linię Surface, która jest sprzedawana wyłącznie przez autoryzowanych partnerów Microsoftu (nie ma jej w marketach z elektroniką) wprowadzono w odpowiedzi na ogromny wzrost zapotrzebowania na pracę zdalną i hybrydową. W przeciwieństwie do oferty konsumenckiej z Windows 10 Home wyposażono ją w system Windows 10 Pro, który oferuje wiele funkcjonalności powstałych z myślą o organizacjach. Większy jest także wybór konfiguracji urządzeń, by jak najlepiej dostosować sprzęt do potrzeb klienta biznesowego. Inne są wreszcie plany gwarancyjne, które ułatwiają ochronę inwestycji w sprzęt i zachowanie ciągłości działania, gdy pojawią się problemy. Zamiast konsumenckiej gwarancji klient już w standardzie dostaje usługę Advanced Exchange, w ramach której po zgłoszeniu problemu w ciągu 3-5 dni roboczych kurier przywozi takie same, nowe urządzenie. Za dopłatą można ten czas skrócić, wybierając plan Next Business Day.

Surface Laptop 4

Bez kompromisów i nietrafionych wyborów

Flagowym produktem w ofercie sprzętowej Microsoftu był od lat Surface Pro. Urządzenie powstało po to, by nie trzeba było wybierać między przenośnością i wygodą tabletu a wydajnością i produktywnością tradycyjnego laptopa. Surface Pro zyskał duże uznanie klientów, dzięki swojej wszechstronności, wydajności, doskonałemu ekranowi dotykowemu, możliwości użycia pióra i długiej pracy na baterii. Nic dziwnego, że jako zdecydowanie najpopularniejsze urządzenie z rodziny Surface, wykorzystywane w biznesie i edukacji, w swojej nowej odsłonie Surface Pro stał się częścią specjalnej oferty dla firm.

Mowa o Surface Pro 7+, który wyposażono w (opcjonalną) łączność LTE i procesory Intel Core 11. generacji, cechujące się 2,1X  większą wydajnością i dłuższym czasem pracy na baterii (do 15 godzin). To urządzenie 2w1 zapewnia ergonomię i wszechstronność wszystkim tym, którzy chcą pracować z dowolnego miejsca, w dowolnym czasie. Porty USB-A i USB-C w Surface Pro 7+ umożliwiają podłączenie zewnętrznego monitora oraz urządzeń peryferyjnych potrzebnych do stworzenia pełnej konfiguracji stacji roboczej. Dzięki zintegrowanym kamerom – przedniej (5.0 MP 1080p Full HD) i tylnej, głośnikom Dolby Atmos i dwóm mikrofonom studyjnym o dużym zasięgu użytkownicy Surface Pro 7+ mogą być dobrze widziani i słyszani podczas wirtualnych spotkań.

Portfolio dla firm to nie tylko urządzenia 2w1, ale także klasyczne laptopy – dla tych, którzy wolą pracować na bardziej tradycyjnym sprzęcie. Dostarczany w wielu konfiguracjach biznesowy Surface Laptop 4 (o rozmiarach 13,5” i 15”) oferuje m.in. ekran dotykowy PixelSense 3:2 i wybór pomiędzy procesorami Intel Core 11. generacji a AMD Ryzen Microsoft Surface Edition (8 rdzeni) – obie platformy zapewniają wydajność niezbędną do obsługi nowych, wymagających aplikacji i wielozadaniowej pracy. W obu przypadkach Microsoft współpracował z dostawcami układów, by zapewnić jak największą moc przy jednocześnie długim czasie pracy na baterii.

Z myślą o bezpieczeństwie, łatwym wdrażaniu i zarządzaniu

Gdy coraz więcej osób pracuje zdalnie, rośnie w internecie liczba wyrafinowanych i ukierunkowanych ataków. Dlatego  firmy potrzebują elastycznych opcji wdrażania i bezpiecznego zarządzania urządzeniami w domach pracowników albo zdalnych biurach bez konieczności fizycznego kontaktu ze sprzętem.

Urządzenia Surface mogą być zarządzane i aktualizowane przez chmurę – od chwili pierwszego włączenia przez cały cykl ich życia – bez konieczności odwiedzin pracownika działu IT. Zwiększa to ochronę tożsamości, zabezpiecza przed złośliwymi sterownikami i atakami na łańcuch dostaw. Bezpieczeństwo zapewnia integracja UEFI i firmware z systemem operacyjnym Windows.

W hybrydowym środowisku pracy kluczowe staje się zdalne wdrażanie. Urządzenia Surface wykorzystują najnowsze funkcjonalności stworzone przez Microsoft, takie jak Windows Autopilot i Intune, dzięki czemu można wysyłać sprzęt wprost z fabryki do domów użytkowników, zapewniając jego gotowość do pracy z wdrożonymi politykami bezpieczeństwa, aplikacjami i ustawieniami. Na podstawie profilu pobranego z chmury można wdrażać urządzania w organizacji, poczynając już od jednej sztuki Surface.

Całe portfolio urządzeń Surface dla firm (2w1, laptopy, All-in-One, tablica interaktywna, bogata oferta akcesoriów) dostarcza biznesowi strategicznych narzędzi do zwiększania efektywności pracowników i ich współpracy. Dzięki niemu można w pełni skorzystać ze wszystkich możliwości, jakie Microsoft oferuje w obszarze produktywności, chmury i bezpieczeństwa. A w efekcie być dobrze przygotowanym na wyzwania, przed jakimi biznes staje dziś i będzie mieć do czynienia w przyszłości.