StarWind: kompleksowe rozwiązanie do wirtualizacji
Rozwiązania StarWind, projektowane z myślą o prostocie, dają klientom więcej czasu na rozwijanie swojej działalności, eliminując uciążliwe dłubanie przy infrastrukturze.
Dzięki wirtualizacji w 2005 r. rozpoczął się proces transformacji zasad funkcjonowania środowisk IT w przedsiębiorstwach. Udało się pozbyć wielkich, zagraconych serwerowni i skonsolidować wszystko w postaci kilku urządzeń. Nieco później, w 2008 r., pojawiła się hiperkonwergencja, niosąc ze sobą prawdziwą rewolucję – możliwość zmieszczenia całego centrum danych w jednym serwerze. StarWind już wówczas był ważnym graczem na rynku, zajmującym się hiperkonwergencją od dłuższego czasu.
Ta istniejąca od 2003 r. firma stała się pionierem w dziedzinie wirtualizacji pamięci masowych dzięki wprowadzeniu, dwa lata później, oprogramowania StarWind Virtual SAN. Trzy lata później StarWind znalazł się wśród producentów, którzy jako pierwsi oferowali klientom rozwiązania hiperkonwergentne. W 2016 r. w portfolio StarWind pojawiły się także urządzenia do przechowywania i backupu danych, które uzupełniły ofertę wirtualizacji i sprawiły, że odtąd mogła być stosowana także w małych i średnich firmach oraz zdalnych biurach.
Dążąc do jak największej prostoty, wydajności i elastyczności swoich rozwiązań, StarWind z powodzeniem rozwija się w wielu krajach. Produkty StarWind pomogły już w stworzeniu wirtualnych środowisk dla ponad 140 tys. użytkowników korzystających z nich za darmo i ponad 4 tys. płacących klientów na całym świecie.
StarWind HCA
Hiperkonwergentne urządzenie StarWind HCA (Hyper Converged Appliance) powstało z myślą o firmach, które chcą wyeliminować ryzyko długiego przestoju swoich aplikacji, ale jednocześnie mają ograniczone zasoby finansowe i liczbę personelu IT. StarWind HCA „zmieści się” w każdym budżecie, gdyż jest to rozwiązanie całkowicie zdefiniowane programowo, niewymagające zakupu drogiego sprzętu. Niewielkie rozmiary działu IT również nie stanowią żadnej przeszkody – konfiguracją, integracją i migracją danych zajmą się inżynierowie StarWind, bez pobierania dodatkowych opłat. Ponadto klient nie musi wykonywać żadnych czynności serwisowych, ponieważ wbudowany system StarWind ProActive Support w porę zapobiega potencjalnym awariom infrastruktury IT.
StarWind HCA to także doskonały sposób, by uniknąć kosztownych przestojów w pracy aplikacji. Niezwykle odporny na awarie, dwuwęzłowy system może normalnie działać, nawet jeśli straci jeden węzeł i połowę dysków w drugim węźle. Oprócz tego StarWind Hybrid Cloud umożliwia tworzenie awaryjnych klastrów między pamięcią lokalną a usługami chmurowymi, takimi jak AWS, Microsoft Azure czy Google Cloud.
StarWind Virtual SAN
Dla firm, które potrzebują wydajnej, odpornej na awarie pamięci masowej dla maszyn wirtualnych i aplikacji, idealnym rozwiązaniem jest StarWind Virtual SAN. Tworzy ono niejako lustrzane odbicie wewnętrznych dysków twardych i SSD między serwerami, co eliminuje konieczność posiadania zewnętrznych macierzy dyskowych z funkcją replikacji. StarWind Virtual SAN wpływa też na zmniejszenie wydatków CAPEX i OPEX, ponieważ zapewnia korzystanie z łatwo dostępnych i popularnych komponentów.
Funkcjonalność chmury hybrydowej umożliwia swobodne przenoszenie maszyn wirtualnych między środowiskiem stacjonarnym a dowolną chmurą publiczną bez żadnych przestojów. Jedno rozwiązanie zapewnia więc skalowalność i wysoką dostępność środowiska IT oraz wpływa na koszt jego funkcjonowania.
Co wyróżnia StarWind?
Firma StarWind znalazła doskonałą równowagę między rozwiązywaniem problemów klientów a dbaniem o to, by współpracujący z nią partnerzy odnosili jak największe korzyści. Użytkownicy końcowi otrzymują pełny zestaw produktów dopasowanych do ich wymagań i umożliwiających stworzenie infrastruktury IT od podstaw. Rozwiązania StarWind, projektowane z myślą o prostocie, dają klientom więcej czasu na rozwijanie swojej działalności, eliminując uciążliwe dłubanie przy infrastrukturze. Na tym właśnie polega modus operandi StarWind – zajmowanie się infrastrukturą IT od strony technicznej, aby w tym czasie klienci mogli bez przeszkód realizować swoje cele biznesowe.
Więcej informacji:
Jerzy Adamiak, Storage Systems Consultant,
Alstor, tel. 22 51 02 468, j.adamiak@alstor.com.pl
Podobne artykuły
Rugged wytrzyma nawet gorszą koniunkturę
Polscy dostawcy wzmacnianych urządzeń mobilnych w minionym roku notowali dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Co ważne, ten rok również zapowiada się dobrze.
Dystrybutorzy liczą na poprawę koniunktury
Dystrybutorzy, ze względu na szereg czynników prowzrostowych, oczekują, że już w pierwszej połowie roku nastąpi wzrost wydatków firm i konsumentów na rozwiązania ICT. Na przeszkodzie może stanąć jedynie trudna do przewidzenia sytuacja międzynarodowa.
Kodeks Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT: 12 filarów sukcesu!
Odpowiedź na pytanie: dlaczego dopiero po ponad 30 latach rozwoju kanału sprzedaży na polskim rynku IT powstał kanon dobrych praktyk partnerskich jest prosta: właśnie dlatego!