Acronis Cyber Protect Cloud zapewnia połączenie funkcji backupu, bazującej na sztucznej inteligencji ochrony przed złośliwym oprogramowaniem i rozwiązanie do zarządzania ochroną urządzeń końcowych. Dzięki temu umożliwia integratorom i usługodawcom rozszerzenie oferty o szeroko rozumiane usługi cyberbezpieczeństwa, backupu i odzyskiwania danych, synchronizacji i udostępniania plików oraz zarządzania zasobami. Dla klientów mogą oni przygotowywać rozbudowane raporty z podejmowanych działań i dotyczące stanu ich środowiska IT.

Acronis chroni przed wyciekiem danych

Równie szkodliwy dla przedsiębiorstwa, jak utrata danych w wyniku katastrofy lub awarii, może być wyciek poufnych informacji. W takiej sytuacji zagrożona jest reputacja firmy, jak też istnieje poważne ryzyko konsekwencji prawnych. Dlatego Acronis postanowił nie tylko chronić klientów przed utratą danych, ale również przed ich wyciekiem. W 2021 r. do platformy Cyber Protect Cloud dodana została funkcja „Device Control”, która wykrywa i zapobiega nieautoryzowanemu dostępowi do danych wewnątrz przedsiębiorstwa i ich przekazywania za pomocą nośników wymiennych, drukarek, urządzeń wirtualnych czy też kopiowania do schowka systemu Windows.

W kwietniu br. funkcjonalność ta została rozbudowana – do platformy Cyber Protect Cloud trafiła funkcja „Advanced Data Loss Prevention”. Wykrywa ona i zapobiega nieuprawnionemu wykorzystaniu, przesyłaniu oraz przechowywaniu poufnych, chronionych albo wrażliwych danych. Odbywa się to poprzez zastosowanie kombinacji kontroli kontekstowej i analizy treści w celu egzekwowania firmowych reguł polityki wykorzystania danych.

Zdalne wsparcie z Acronisem  

Nowością w portfolio Acronisa jest usługa Cyber Protect Connect, stanowiąca rozbudowaną wersję świadczonej wcześniej usługi Remotix. Zapewnia ona zdalny dostęp do oddalonych komputerów z systemami Windows, macOS oraz Linux. Może być ona wykorzystywana do obsługi własnego sprzętu, jak też świadczenia usług zdalnego wsparcia klientom. Szczególny nacisk położono w niej na bezpieczeństwo – zaimplementowano skomplikowane mechanizmy szyfrujące, ochronę haseł oraz kluczy. Usługa Cyber Protect Connect dostępna jest w dwóch wersjach – do użytku osobistego i komercyjnego.

  

Dane, które podlegają ochronie dzielone są na trzy kategorie – dla każdej z nich można stworzyć precyzyjne zasady zabezpieczania. Pierwsza kategoria obejmuje dane w stanie spoczynku, przechowywane na serwerach plików, w urządzeniach końcowych, bazach danych, repozytoriach dokumentów i pamięciach masowych w chmurze. Druga kategoria to dane w ruchu – wiadomości e-mail, webmail, komunikatory, media społecznościowe, udostępnianie plików w chmurze, a także protokoły HTTP(S), FTP(S) i SMB. Trzecią kategorię stanowią dane w użyciu, czyli otwierane pliki, drukowane dokumenty, wykonywane zrzuty ekranu czy treść kopiowana do schowka.

Dla każdej z tych kategorii można ustawić dwa tryby postępowania. W trybie obserwacji agent monitoruje środowisko IT w poszukiwaniu wychodzących wrażliwych danych, spełniających kryteria ustalone wcześniej w regułach polityki, a w przypadku wykrycia potencjalnego incydentu informuje użytkownika i/lub administratora. Natomiast w trybie egzekwowania oprogramowanie w sposób automatyczny podejmuje akcję w modelu rygorystycznym (każdy transfer danych, który nie jest zgodny z regułami, jest blokowany, chyba że użytkownik końcowy zażąda jednorazowego wyjątku umożliwiającego unieważnienie blokady) lub adaptacyjnym (oprogramowanie obserwuje działania i decyzje podejmowane przez użytkowników oraz uczy się ich, na bazie czego modyfikuje reguły postępowania).

Autoryzowanymi dystrybutorami oprogramowania Acronis w Polsce są firmy: Also, APN Promise, Clico, Dagma, Ingram Micro i Systemy Informatyczne ITXON.

Dodatkowe informacje:  
  • Artur Cyganek, dyrektor polskiego oddziału Acronis, artur.cyganek@acronis.com
  • Posłuchaj tutaj o korzyściach dla klientów płynących z modelu MSP oraz jego przewadze nad klasycznym sposobem sprzedaży przez partnerów.