Sprzedaż urządzeń drukujących u resellerów
Zbyt na sprzęt drukujący nieznacznie spada u resellerów. Mniej niż połowa wini za to ogólnopolskie sieci detaliczne.

W maju bieżącego
roku przeprowadzilismy wśród resellerów ankietę dotyczącą sprzedaży urządzeń
drukujących, tak atramentowych jak laserowych. Wyniki badania są nieco
zaskakujące. Jak wiadomo, sprzedaż w tym segmencie rynku od lat maleje,
ale zjawisko to nie jest zauważane u resellerów. U ponad jednej
trzeciej ankietowanych w zeszłym roku wzrosła sprzedaż sprzętu
atramentowego (oczywiście wielofunkcyjnego) i o ponad jednej czwartej
laserowego. Co ciekawe, jeśli mowa o spadkach, to badani częściej niż
w przeszłości uważają, że mają one miejsce za sprawą ogólnie malejącego
popytu, a nie przez konkurencję ze strony sieci detalicznych. Dwa lata
temu aż 55 proc. ankietowanych wskazało na spadki z powodu
konkurencji detalu, obecnie zauważalnie mniej, bo 44 proc.
Z tegorocznej ankiety wynika też, że w przypadku
sprzętu laserowego, głównym odbiorcą są korporacje, a rzadziej – niż
dwa lata temu – małe i średnie przedsiębiorstwa (36 proc. wobec
42 proc. w badaniu z 2013 r.).
Podobne artykuły
Puls branży IT
Istotne trendy rynkowe – produktowe, technologiczne, biznesowe – w oparciu o dane pochodzące z renomowanych agencji analitycznych, organizacji branżowych i globalnych mediów, dotyczące przede wszystkim Europy i Polski.
Programy partnerskie: resellerzy spragnieni wiedzy
Resellerzy podkreślają, że szczególnie cenny w programach partnerskich jest obecnie dostęp do wiedzy. Zwracają przy tym uwagę na niepotrzebne błędy i wpadki, których producenci powinni zdecydowanie unikać.
UPS Huawei z inteligentnym wsparciem bateryjnym
UPS powinien mieć wysoką sprawność, być niezawodny oraz wykorzystywać najwyższej jakości baterie. Stosowane przez Huawei ogniwa w rozwiązaniach SmartLi to najbardziej innowacyjne z dostępnych systemów baterii litowo-jonowych.