Sprzedaż laserowych MFP mocno w górę
W pierwszej połowie 2024 roku wartość polskiego rynku urządzeń drukujących sięgnęła około 665 mln zł. Jednak pod względem przychodów przewyższa go sprzedaż materiałów eksploatacyjnych, która powróciła do poziomu sprzed okresu lockdownów.
W I poł. 2024 r. dostawy urządzeń drukujących na polski rynek uległy zmniejszeniu. Wyniosły nieco ponad 445 tys. sztuk wobec 471,3 tys. w analogicznym okresie ubiegłego roku (3,4 proc. mniej rok do roku) – wynika z danych IDC Quarterly Hardcopy Peripherals Tracker. Lekki dołek jest efektem wyraźnego spadku popytu na urządzenia atramentowe (-8,8 proc.).
Co jednak istotne, mimo spadku liczby sprzedanych urządzeń, zwiększyła się ich łączna wartość sprzedaży. W I poł. br. wyniosła 166,36 mln dol. (+6,1 proc. r/r), czyli około 665 mln zł. To przede wszystkim zasługa laserowych maszyn wielofunkcyjnych, w przypadku których wzrost przekroczył poziom 13 proc. Laserowe MFP odpowiadały aż za 61 proc. przychodów generowanych na rynku.
Po hossie na rynku materiałów eksploatacyjnych wolumeny sprzedaży wróciły do poziomów notowanych przed pandemią Covid-19. W drugiej połowie 2023 roku na polski rynek dostarczono blisko 5,5 miliona sztuk tuszów i tonerów, o łącznej wartości ponad 192 milionów dolarów. Wraz z rosnącą popularnością urządzeń wyposażonych w system stałego zasilania atramentem, sukcesywnie zwiększa się udział przeznaczonych dla nich tuszy. W rezultacie w tym roku ich udział powinien przekroczyć 10 procent wszystkich tuszy sprzedanych na polskim rynku.
Podobne artykuły
Usługi i ekologia zmieniają rynek druku
W segmencie druku na znaczeniu zyskuje oferta kompleksowych usług zarządzanych, a przynajmniej usług dodanych do dostaw sprzętu.
FIS-KOMP na rynku druku: z usługą do klienta
Warszawska firma rozwija usługowy model działalności w oparciu o drukarki Canon. Dysponując już ogólnopolską siecią partnerów handlowych i serwisowych, zaprasza do współpracy kolejnych.
Puls branży IT
Istotne trendy produktowe, technologiczne, biznesowe, w oparciu o dane pochodzące z renomowanych agencji analitycznych, organizacji branżowych i globalnych mediów, dotyczące głównie Europy i Polski.