Oprogramowanie antyspamowe SpamTitan pojawiło się na rynku w 2006 r., jako efekt kilkuletnich doświadczeń producenta, który specjalizuje się w systemach bezpieczeństwa od 1999 r. Dzisiaj oprogramowanie to oferowane jest w 129 krajach, w różnych wersjach: w pliku ISO do lokalnej instalacji przez użytkownika, jako maszyna wirtualna oraz jako usługa dostępna w chmurze w modelu subskrypcyjnym. SpamTitan ma w swojej ofercie również bramy sieciowe WebTitan – proste w instalacji, łatwe do zarządzania i bardzo bezpieczne rozwiązania do filtrowania ruchu w firmowej sieci. Obie linie produktowe – SpamTitan i WebTitan – są nieustannie aktualizowane, wzbogacana jest też ich funkcjonalność. Pod uwagę brany jest w szczególności ciągły rozwój zagrożeń sieciowych, w tym rosnąca liczba zaawansowanych cyberataków. Producent deklaruje, że uważnie słucha próśb o nowe funkcje, które zgłaszają klienci, dystrybutorzy i resellerzy.

 

Jak skutecznie pozbyć się spamu?

Założeniem twórców SpamTitan była prostota wdrożenia i zarządzania filtrowaniem wiadomości e-mail. Z danych producenta wynika, że system wykrywa spam z efektywnością 99,97 proc., a tzw. wskaźnik false-positive jest bliski zeru. Do ochrony antywirusowej wykorzystuje się silniki firmy Kaspersky Lab oraz oprogramowania tworzonego w ramach projektu open-source Clam AV. Rozwiązaniem SpamTitan mogą być zainteresowane różnego rodzaju firmy. Jednak najczęstszymi nabywcami są dostawcy usług internetowych oraz usług bezpieczeństwa. Oprogramowanie to zawiera wiele zaawansowanych funkcji, takich jak Kontrola Reputacji IP wiadomości e-mail (pozwala chronić adresy IP użytkowników przed wpisaniem na czarną listę), Zaawansowane Filtrowanie Zawartości (daje możliwość kontroli, w jaki sposób i kiedy zawartość poczty jest filtrowana) i Panel Administratora Grup Domen (zapewnia zarządzanie dużą liczbą domen z jednej konsoli). SpamTitan umożliwia również zarządzanie ochroną wielu serwerów pocztowych oraz nieograniczoną liczbą domen i kont użytkowników za pomocą jednej centralnej konsoli. Dzięki temu resellerzy mogą nie tylko sprzedawać to rozwiązanie, ale także oferować klientom ochronę poczty w modelu Managed Ser- vice Provider. Umowa partnerska firmy SpamTitan, przygotowana dla resellerów, jest tak skonstruowana, że umożliwia stopniowe budowanie przez nich bazy usług związanych z bezpieczeństwem, przy zachowaniu bardzo niskich kosztów operacyjnych.

10 ZASAD, KTóRE POMOGĄ TWOJEMU KLIENTOWI OBNIŻYĆ POZIOM SPAMU POŁĄCZONEGO Z ATAKAMI SIECIOWYMI

  1. Używaj dostępnych baz RBL (Real Black List).
  2. Skonfiguruj serwer tak, aby wymagał uwierzytelniania protokołu handshake SMTP.
  3. Zachęć klienta do weryfikacji odbiorców (Recipient Verification), aby odrzucał e-maile skierowane do nieistniejących adresatów.
  4. Wprowadź blokadę niebezpiecznych typów załączników.
  5. Wykorzystuj oprogramowanie antywirusowe do skanowania poczty.
  6. Upewniaj się, że każdy adres URL w treści e-maila jest bezpieczny.
  7. Używaj regularnie aktualizowanej biblioteki wzorów spamu.
  8. Stosuj technikę Bayesian do filtrowania antyspamowego.
  9. Ustaw odpowiedni poziom punktowy, powyżej którego korespondencja będzie uznawana za spam.
  10. Przeszkol pracowników klienta w zakresie ochrony ich systemów przed możliwymi zagrożeniami i infekcjami.
 
Eliminacja zagrożeń przez filtrowanie stron

WebTitan to rozwiązanie do ochrony komputerów użytkowników przez filtrowanie adresów URL (w bazie znajduje się 6 mld stron internetowych w ponad 200 językach). Oprogramowanie to jest oferowane jako maszyna wirtualna bądź usługa w chmurze. WebTitan ma w swojej bazie wszystkie strony z serwisu Alexa – codziennie aktualizowanego rankingu miliona najczęściej odwiedzanych stron internetowych. To gwarantuje, że są one poddawane pełnej kontroli. Rozwiązanie ma wbudowany silnik antywirusowy z mechanizmem autoaktualizacji, który zapewnia bezobsługową konfigurację i zarządzanie modułem antywirusa. Z kolei zaawansowany silnik filtrowania treści umożliwia sczytywanie adresów URL i zawartości stron. W ten sposób przedsiębiorcy mogą blokować treści dostępne dla pracowników, bazując na słowach kluczowych czy typach plików. Wśród potencjalnych klientów chętnych do nabycia rozwiązania WebTitan można wymienić firmy o różnej wielkości i profilu działalności, włączając w to szkoły i inne placówki edukacyjne, przedsiębiorstwa, instytucje finansowe i ubezpieczeniowe, komórki rządowe i samorządowe, szpitale i itd. Oprogramowanie to znajdzie swoje miejsce w każdej firmie, która dba o bezpieczeństwo sieciowe i jest zainteresowana monitorowaniem sposobu korzystania z Internetu przez pracowników lub klientów oraz ochroną przed zagrożeniami płynącymi z sieci.

 

Wsparcie i licencjonowanie

Współpraca z firmą SpamTitan daje możliwość sprzedaży produktów o bardzo dobrej opinii. Co ważne, są chętnie stosowane przez przedsiębiorstwa z różnych branż. Dział wsparcia technicznego SpamTitan pracuje standardowo w modelu 24/7 i pomaga partnerom oraz klientom podczas całego procesu sprzedaży i użytkowania produktu: począwszy od podstawowej konfiguracji przez szkolenia aż do tworzenia przez producenta zaawansowanych funkcji na życzenie klienta, resellera lub dystrybutora. W Polsce za szkolenia partnerów odpowiedzialna jest krakowska firma Bakotech – dystrybutor SpamTitan. Model licencyjny dla oprogramowania SpamTitan jest oparty na rocznych, dwu- i trzyletnich subskrypcjach. Partnerzy mogą korzystać z wysokich marż i ochrony projektów, co zapewnia im dodatkowe zyski. Firmy uczestniczące w programie partnerskim uzyskują dostęp do bezpłatnych pakietów testowych z pełnym wsparciem technicznym, które mogą zaproponować klientom. Według danych producenta ponad 40 proc. firm, które testują rozwiązania SpamTitan, decyduje się na ich kupno.

Trzy pytania do…

EDDIEGO MONAGHANA, CHANNEL MANAGERA W SPAM TITAN TECHNOLOGIES

CRN Sprzedaż rozwiązań SpamTitan odbywa się w pełni za pośrednictwem partnerów. Na jakie korzyści mogą liczyć polscy integratorzy?

EDDIE MONAGHAN Partnerzy są podstawą istnienia naszej firmy. Dlatego ciągle inwestujemy w rozwój kanału sprzedaży i dbamy, aby partnerzy otrzymywali wszystko, czego potrzebują. Współpracującym z nami przedsiębiorstwom oferujemy możliwość konkurowania na rynku także dzięki elastycznemu modelowi cenowemu i szkoleniom, które organizujemy w Polsce co kwartał. SpamTitan jest firmą, której mogą zaufać – współczynnik utrzymania klientów sięga 92 proc., a wzrost sprzedaży rok do roku od kilku lat przekracza 60 proc. Partnerom pomagają zarówno pracownicy działów handlowego, marketingu i wsparcia technicznego, jak i rozwoju produktów. Szczególnie dbamy o dwa ostatnie z wymienionych działów – w ciągu ostatniego roku w każdym z nich podwoiliśmy zatrudnienie.

CRN Na jakich integratorach wam zależy?

EDDIE MONAGHAN Generalnie jesteśmy dość ostrożni w wyborze partnerów, z którymi współpracujemy. Ich liczba w każdym kraju jest ograniczona, dzięki czemu mamy możliwość wsłuchiwania się w ich opinie i reagowania na wszystkie potrzeby. Współpracujemy głównie z tymi, którzy dostarczają klientom usługi wsparcia, konsultacje i – ogólnie mówiąc – starają się współtworzyć ich sukces. Mamy przygotowany program partnerski, który poprzez system rejestracji projektów i odnowień chroni inwestycje naszych partnerów, zapewniając im wysokie marże. Z drugiej strony wymaga od tych firm zaangażowania i wiedzy, która jest niezbędna dla efektywnej współpracy i rozwijania biznesu razem z nami. Aby uzyskać więcej informacji, wystarczy skontaktować się z naszym dystrybutorem, firmą Bakotech z Krakowa, która przekaże wszystkie szczegóły i przeprowadzi przez proces uzyskiwania partnerstwa SpamTitan.

CRN W jaki sposób będzie rozwijana oferta firmy SpamTitan?

EDDIE MONAGHAN Oba nasze produkty – SpamTitan i WebTitan – są już bardzo dojrzałe. W związku z tym cały czas szukamy nowych sposobów na zaoferowanie dodatkowej wartości naszym klientom. Obecnie pracujemy nad kilkoma wartościowymi dodatkami do SpamTitan, które pojawią się jeszcze w 2014 r., m.in. nad modułem archiwizacji poczty e-mail. Rozwijamy także wersje chmurowe naszych produktów, czyli SpamTitan Cloud i WebTitan Cloud.

Dodatkowe informacje:

Krzysztof Hałgas,

Dyrektor Zarządzający, BAKOTECH,

spamtitan@bakotech.pl

Artykuł powstał we współpracy z firmami SpamTitan i BAKOTECH.