Sophos deklaruje, że w 2016 r. zamierza poszerzyć bazę partnerów w Polsce. Celem firmy jest, aby w każdym regionie kraju działał przynajmniej jeden integrator zdolny do pełnego wsparcia użytkowników rozwiązań tej marki. Zachętą dla firm IT mają być profity przewidziane w nowym programie partnerskim.

Dotąd gwarantowaliśmy pewien poziom marży. Teraz większe profity mają ci partnerzy, którzy inwestują we współpracę z nami, na przykład oferują klientom rozwiązania demo czy wsparcie posprzedażne – wyjaśnia Sebastian Zamora, Channel Account Executive w Sophosie.

Producentowi zależy przede wszystkim na pozyskaniu partnerów, którzy będą w stanie oferować klientom kompleksowe rozwiązania, czyli zarówno zabezpieczenie sieci (rozwiązania klasy UTM), jak też ochronę podłączonych do niej urządzeń. Taka strategia pozwoli w pełni zaspokoić potrzeby użytkowników końcowych w zakresie bezpieczeństwa IT, a partnerom uzyskać większy przychód, dzięki szerszej gamie oferowanych rozwiązań.

Sophos zapowiada także większe wsparcie ze strony dystrybutorów. W 2016 r. producent nawiązał współpracę z AB oraz Konsorcjum FEN. Nowi dystrybutorzy mają wspomóc m.in. procesy posprzedażne, głównie w zakresie szkoleń dla partnerów i klientów. Obie firmy będą prowadziły szkolenia w charakterze Autoryzowanego Centrum Treningowego Sophos w Polsce. W II kw. br. ruszyły szkolenia w języku polskim, przygotowano też webinaria, zarówno dla partnerów, jak i klientów.

Producent spodziewa się zainteresowania swoją ofertą przede wszystkim w przedsiębiorstwach zatrudniających od 100 do 5 tys. osób. W ocenie Sebastiana Zamory popyt będzie rósł, ze względu na coraz większą świadomość użytkowników w firmach.

Budżety na rozwiązania ochronne są  w nich przewidziane, ale to nie pieniądze stanowią największy problem, lecz zasoby potrzebne do zarządzania infrastrukturą. W tym zakresie możemy wspomóc klientów – zapewnia Sebastian Zamora.

Jego zdaniem obecnie mamy do czynienia z zapotrzebowaniem głównie na proste w obsłudze, kompleksowe rozwiązania, dostosowane do faktycznych możliwości i specyficznych potrzeb użytkownika. W opinii Sebastiana Zamory przyszłością rynku zabezpieczeń jest również integracja. Klienci – zamiast wdrażać osobno różne elementy zabezpieczeń od różnych dostawców (firewall, ochrona punktów końcowych itd.) – wybiorą jedno, proste, zintegrowane i zarządzalne z jednego miejsca rozwiązanie od jednego dostawcy. Zapewni to uzyskanie błyskawicznej informacji o incydentach, przyspieszy czas reakcji oraz umożliwi szybką blokadę zagrożeń – krótko mówiąc, poprawi stan bezpieczeństwa IT przy równoczesnym zmniejszeniu zaangażowania zasobów do zarządzania infrastrukturą.

Według szefa kanału partnerskiego Sophos rynek rozwiązań zabezpieczających będzie powoli ewoluował w kierunku dostarczania rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa w modelu usługowym, co jest dobrą wiadomością dla integratorów, gdyż ma wzrosnąć ich rola jako bezpośrednich dostawców usług. Muszą więc już teraz myśleć o rozwoju oferty w tym obszarze. Bezsprzecznie duży nacisk w najbliżym czasie będzie kładziony przez przedsiębiorstwa na bezpieczeństwo danych – tutaj prym będą wiodły szyfrowanie i ochrona urządzeń mobilnych (systemy MDM).