Z raportu opublikowanego pod znamiennym tytułem „The Partner Conference as We Knew It Is Dead” dowiadujemy się, że blisko 65 proc. producentów nie wie, czy w 2021 r. zorganizuje tradycyjny zjazd partnerów. A przecież kanał partnerski to żywotna społeczność złożona z ludzi polegających na dobrych relacjach, dzięki którym mogą realizować kolejne deale. Przy czym nierzadko pewne z nich są finalizowane dopiero po dłuższym czasie, bywa, że nawet po kilku latach od nawiązania jakiegoś obiecującego kontaktu.

Od kilkunastu już miesięcy producentom i ich partnerom trudno zebrać się razem, aby zadbać o wzajemne relacje, aktywnie motywować się do wyzwań, skutecznie pogłębić znajomości czy zdobyć nowe umiejętności. Co gorsza, są firmy, które w dobie pandemii w ogóle porzuciły tego rodzaju aktywności. Oczywiście im dłużej trwa taki stan zawieszenia, tym więcej okazji biznesowych przelatuje im koło nosa. Co z kolei nie ułatwia realizacji progów założonych w programach partnerskich, a tym samym rozluźnia i tak już naderwane więzy pomiędzy poszczególnymi podmiotami w łańcuchu sprzedażowym. 

Co z tym fantem zrobić?  

Jeśli producent nie jest w stanie w normalnych warunkach spotykać się z partnerami, dzieląc się z nimi roadmapami, wiedzą techniczną i handlową, strategią działania, czy po prostu wymieniać się opiniami, co stanowi podstawę każdej konferencji partnerskiej – to powinien częściej sięgać po alternatywne metody służące do rozpowszechniania ważnych dla resellerów i integratorów informacji biznesowych. Zamiast tak bardzo polegać, czy być uzależnionym od jednorazowych, dużych eventów, należy kontaktować się z partnerami na bieżąco – rzecz jasna, w dobrze przemyślany sposób. Vendorzy, którzy nie mają takiego nastawienia, pozostają z tyłu z definicji dając fory swoim konkurentom. Krótko podsumowując, mogą oni zapomnieć o stałych, dobrych relacjach z partnerami.

Większość integratorów, którzy wzięli udział w badaniu, uważa, że najlepsza częstotliwość w kontaktach z nimi ze strony producentów to comiesięczne update’y – na temat produktów, strategii czy też zmian w programie partnerskim. To z kolei wymaga od każdego z vendorów opracowania przemyślanego planu komunikacji na wiele miesięcy w przód. Jak podkreślają autorzy raportu, w tym przypadku „content is king”, przy czym powinien to być kontent jakościowy, a więc odpowiadający na faktyczne potrzeby obecnych, bądź potencjalnych partnerów. Połączenie ciekawych treści z dobrym planem komunikacji to absolutna konieczność w czasach pandemii i rozluźnienia bezpośrednich relacji personalnych – podsumowują specjaliści The Channel Company.

Badanie zostało przeprowadzone między innymi wśród VAR-ów, integratorów i dostawców usług zarządzanych, którzy w minionych dwóch latach wzięli udział w przynajmniej jednej konferencji partnerskiej.