W wielu placówkach oświatowych i przestrzeniach publicznych doceniono już zalety podłogi interaktywnej. To rodzaj innowacji, która doskonale wpisuje się we współczesny kontekst edukacyjny i społeczny. Podobnie jak tablica interaktywna czy urządzenie mobilne, np. tablet. A gdyby tak pójść o krok dalej i połączyć je w jedno?

Założenia te były podstawą do stworzenia podłogi interaktywnej innej niż oferowane na rynku. SmartFloor firmy Mentor to nowoczesne rozwiązanie obsługiwane przy pomocy ruchu oraz specjalnych pisaków świetlnych. Jego użytkownicy mogą korzystać z wielu aplikacji o różnorodnej tematyce, a przy tym wymagających dokładności i wysoko rozwiniętej motoryki ciała.

Aby podłoga interaktywna spełniła swoje zadanie, wyświetlany obraz musi być bardzo wysokiej jakości. W przypadku urządzenia SmartFloor zapewnia go projektor Canon LV-X310ST o rozdzielczości 1024 x 768 pikseli. Jasność na poziomie 3100 lumenów i współczynnik kontrastu rzędu 10 tys. : 1 gwarantują jasne kolory i intensywną czerń, a krótkoogniskowy obiektyw umożliwia wyświetlanie dużego obrazu z małej odległości.

SmartFloor doskonale spełnia swoje zadanie nie tylko w placówkach edukacyjnych, ale także w wielu innych przestrzeniach, w których celem jest przyciągnięcie uwagi użytkownika, dostarczenie mu interesujących wrażeń lub wsparcia terapeutycznego: galeriach handlowych, salach zabaw, kącikach dla dzieci w restauracjach, domach kultury, kinach, a także w sanatoriach, domach opieki i szpitalach.

Interakcja na wyciągnięcie ręki

Po włączeniu SmartFloor na podłożu wyświetla się panel startowy z podglądem dostępnych pakietów do uruchomienia funkcji interaktywnej podłogi z wykorzystaniem pisaka świetlnego lub za pomocą gestów. Na tym etapie użytkownik sam wybiera, z jakiego rodzaju interakcji chce w danym momencie skorzystać. Każdy pakiet zawiera zbiór aplikacji pogrupowanych alfabetycznie. Po wyborze interesującej użytkownika gry można już tylko poświęcić się zabawie.

Pisak świetlny jest jak zaczarowany ołówek, który daje użytkownikowi nieograniczone możliwości zabawy i nauki. Ta nowa forma sterowania aplikacjami wyświetlającymi obraz łączy cechy znanych już uczniom urządzeń mobilnych i wymaga od nich precyzji w obsłudze pisaka. W zestawie podstawowym użytkownik otrzymuje aż trzy pakiety aplikacji wymagające jego używania: „W krainie kolorów” ze 144 interaktywnymi kartami pracy, „Rusz głową” z 11 grami logicznymi oraz „Kulkowo” z dwoma rodzajami gier drużynowych. Dzięki nim najmłodsi mogą rysować we wspólnej przestrzeni, grać w planszówki, rozwiązywać zadania matematyczne oraz uczyć się programowania, układając algorytmy z wirtualnych bloczków. W pakiecie startowym SmartFloor znajdują się trzy pisaki interaktywne oraz dodatkowy pisak teleskopowy, który służy też jako wskaźnik. Kolejny, czwarty pakiet, to zestaw „Mali odkrywcy” zawierający 45 gier obsługiwanych gestami.

Zaletami oprogramowania są: przyjazny, intuicyjny interfejs, odpowiednio skalibrowane, ciemne tło, które nie męczy wzroku użytkownika oraz możliwość pracy grupowej. Całość stanowi wielofunkcyjny, kompleksowy produkt, który ma realny, pozytywny wpływ na rozwój dziecka.

Użytkownicy zainteresowani jeszcze bardziej wszechstronnym wykorzystaniem podłogi SmartFloor mogą dokupić inne zestawy aplikacji w sklepie MotionCube na stronie motioncube.io. Natomiast więcej informacji o interaktywnej podłodze SmartFloor zamieszczono na stronie www.smartfloor.edu.pl.

 

Dodatkowe informacje:

Angelika Rzeźnicka, Marketing Manager, Mentor Systemy Audiowizualne, marketing@mentorpolska.pl