W ramach usługi PCaaS oferowanej przez Sharp dostępne są najnowocześniejsze laptopy biznesowe Dynabook (Sharp kupił dział odpowiedzialny za ich produkcję od Toshiby)oraz pełen zestaw opcjonalnych akcesoriów, takich jak torby, myszki, podstawki, ładowarki samochodowe itp. Ich wynajem rozliczany jest w ramach niskiej (zaczynającej się od 30 euro) miesięcznej opłaty. Dzięki temu klienci, zamiast ponosić duże koszty związane z zakupem nowego sprzętu dla pracowników oraz z jego czasochłonnym zarządzaniem, mogą zainwestować te pieniądze w dalszy rozwój swojej firmy.

Laptopy biznesowe Dynabook to rodzina produktów rozwijana od ponad 35 lat. Wszystkie trzy linie biznesowe (Satellite Pro, Tecra oraz Portégé) spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa, działają niezawodnie, a ponadto są bardzo lekkie, eleganckie, łatwe w obsłudze i zarządzaniu. Dzięki specjalnie opracowanej konstrukcji ograniczona została liczba ich wewnętrznych komponentów, co przekłada się bezpośrednio na niezawodność. Producent wziął pod uwagę również ich standaryzację. Dzięki temu oprogramowanie zarządzające, akcesoria zasilające, stacja dokująca, standardy łączności czy funkcje współpracy są uniwersalne, niezależnie od wybranego modelu. Wszystkie laptopy w standardzie mają port HDMI oraz USB-C z funkcją ładowania i podłączenia do sieci LAN. Są też wyposażone w systemy logowania wielopoziomowego przy użyciu haseł, linii papilarnych i opcjonalnie kart dostępu.

Usługi gwarantują spokój

Laptopy, zamówione przez klienta w ramach usługi PCaaS, są dostarczane w stanie gotowym do pracy – z systemem operacyjnym, aplikacjami i ustawieniami konfiguracyjnymi odpowiadającymi wcześniej przekazanej specyfikacji. W trakcie ich eksploatacji są proaktywnie monitorowane w trybie 24/7 – weryfikowana jest ich wydajność i obciążenie, pracownicy działu wsparcia reagują też na informacje o pojawiających się błędach. Gwarantowana jest też wymiana akumulatorów, jeśli w znaczącym stopniu utracą swoją moc.

Cezary Mąka, ITS Business Development Manager CEE, Sharp  

Usługa PCaaS kierowana jest do małych i średnich firm, korzystających z kilkunastu lub kilkudziesięciu komputerów. Ma ona charakter modułowy – już teraz istnieje kilka dodatkowych opcji, z których może skorzystać klient, a planujemy dodanie kolejnych, między innymi umożliwiających backup danych klienta. Zapraszamy też do współpracy firmy partnerskie. Obecnie ma ona charakter prowizyjny za znalezienie klienta i wsparcie przy zawarciu z nim umowy, ale nie wykluczamy, że w przyszłości jej zakres zostanie rozszerzony o wybrane prace, które wymagają fizycznej obecności ze strony partnera w siedzibie klienta.

  

W cenę pakietu PCaaS wliczona jest dodatkowa usługa zarządzania bezpieczeństwem (Managed Critical Security), w ramach której zapewniona jest pełna ochrona komputerów przed wirusami i innymi zagrożeniami. Jej zakres obejmuje niezwykle ważne, a często pomijane lub źle zarządzane poprawki zabezpieczeń. W cenie zawarta jest także licencja oprogramowania antywirusowego Webroot AV, którego skuteczność działania monitorowana jest w scentralizowany sposób. Klienci mogą również korzystać z własnych narzędzi antywirusowych – także one zostaną objęte zdalnym monitoringiem.

Po zakończonym trzyletnim okresie wsparcia klient może wykupić użytkowany sprzęt lub przekazać z powrotem do Sharpa w celu poddania go recyklingowi. Przedstawiciele producenta odbierają i bezpiecznie utylizują stare laptopy, zgodnie z przepisami UE, dzięki czemu odzyskiwane są cenne materiały i wykorzystywane ponownie w produkcji. Dzięki temu także pracownicy klienta zyskują pewność, że ich poufne informacje biznesowe nie trafią w niepowołane ręce. Na życzenie klienta może być pozostawiony u niego uszkodzony dysk twardy, który został wymieniony na nowy w ramach umowy serwisowej PCaaS.

Dodatkowe informacje: Cezary Mąka, ITS Business Development Manager CEE, Sharp, cezary.maka@sharp.eu