W drugiej połowie tego roku Sharp oraz Pantum podpisały umowę dystrybucyjną, na mocy której japoński koncern został wyłącznym dystrybutorem na Polskę urządzeń Pantum. Współpraca z chińskim producentem pozwoli mu dotrzeć z ofertą do nowych grup odbiorców.

– Urządzenia Pantum stanowią idealne uzupełnienie naszej linii produktowej. Dzięki nim nasze portfolio stało się kompletne. W jego skład wchodzą teraz zarówno zaawansowane systemy Sharp, jak również niewielkie, osobiste drukarki przeznaczone do pracy w biurze, jak i w domu. Beneficjentami tej współpracy będą nasi klienci i partnerzy. Jedni i drudzy zyskali szerokie możliwości w zakresie wyboru linii urządzeń drukujących A4 – podkreśla Szymon Trela, pełniący w Sharpie funkcję Senior Product Managera na region CEE.

Pantum rozpoczął swoją działalność w 2007 r., a trzy lata później światło dzienne ujrzała pierwsza drukarka laserowa opracowana całkowicie przez chińskich specjalistów. Producent kieruje się misją „Drukowanie powinno być proste”. Obecnie w jego ofercie znajdują się wielofunkcyjne oraz jednofunkcyjne modele A4 w wariantach kolor i mono. Pantum zatrudnia 18 tys. osób w ponad 60 krajach, w tym 4 tys. stanowią pracownicy działu badawczo-rozwojowego. Firma może się pochwalić ponad 2,7 tys. własnych patentów.

Aktualna sieć sprzedaży Pantum obejmuje, poza Chinami, ponad 80 krajów na całym świecie, z takich regionów, jak: Ameryka Północna, Europa, Bliski Wschód czy Afryka. Natomiast oddziały handlowe i centra serwisowe Pantum zostały zlokalizowane w Chinach, USA i Europie. W 2018 r. producent trafił na listę 500 największych firm w Chinach. W tym samym roku rozpoczął budowę nowego, inteligentnego centrum produkcyjnego o powierzchni 900 tys. m2. Jego wydajność produkcyjna jest szacowana na 4 mln sztuk drukarek rocznie.

– Pantum jest dość młodym graczem na rynku druku, ale w ostatnim czasie jego działania nabierają rozpędu. Obecnie produkty tej firmy dostępne są w 80 krajach, zaś średni wzrost sprzedaży przekracza w skali roku 50 proc. Zgodnie z umową rozpoczynamy od działalności na rynku polskim, ale niewykluczone, że stopniowo będziemy pojawiali się również w innych krajach regionu Europy Środkowej i Środkowo-Wschodniej – mówi Szymon Trela.

Po chińskich smartfonach, czas na drukarki

Sharp wypracował sobie silną pozycję na rynku urządzeń A3, ale w segmencie produktów A4 jego obecność była ograniczona ze względu na niekompletną linię produktową. W czasie realizacji większych projektów niejednokrotnie zdarzało się, że w ofercie Sharp brakowało niewielkich drukarek do obsługi komputerów czy małych stacji roboczych. Teraz, po wprowadzeniu do Polski nowej linii produktów, japoński producent podejmuje równorzędną rywalizację ze znanymi, globalnymi markami, działającymi od lat na lokalnym rynku.

– Pantum oferuje produkty funkcjonalne, o sprawdzonej niezawodności oraz atrakcyjnych kosztach eksploatacji. Firma nie musi mieć kompleksów wobec konkurentów z Japonii czy Stanów Zjednoczonych. Chińczycy mogą walczyć już nie tylko ceną, ale również jakością produktów, czego doskonałym odzwierciedleniem jest rynek smartfonów. Współpraca z Pantum to przyszłościowa inwestycja. Nasz partner cały czas rozwija swoją ofertę, a rynek urządzeń drukujących A4 jest pojemny i można na nim jeszcze sporo ugrać – tłumaczy Szymon Trela.

Model dystrybucji przyjęty w Polsce przez Sharp opiera się na sprzedaży trzech linii biznesowych Pantum. Pierwsza skierowana jest do klienta końcowego, druga do biznesowego. Obie znajdą się w ofercie każdego z partnerów. Trzecia linia będzie dostępna u wybranych partnerów, posiadających kompetencje w zakresie sprzedaży rozwiązań MDS. Wszystkie urządzenia tej marki są dostępne zarówno w klasycznym modelu zakupowym, jak i w ramach usługi dzierżawy oraz kontraktu za kopię.

Więcej informacji: Szymon Trela, Senior Product Manager CEE, Sharp, Szymon.Trela@sharp.eu