Coraz więcej przedsiębiorstw skłania się ku infrastrukturze IT w modelu usługowym. Rozwiązania w obszarze druku, które są dostarczane przez Sharp, doskonale wpisują się w ten trend, a tym samym w aktualne oczekiwania użytkowników. Powierzenie specjalistom zadań związanych z drukiem czy skanowaniem pozwala użytkownikom ograniczyć parametr TCO, czyli całkowity koszt posiadania. W dół idą bowiem koszty związane z bieżącą eksploatacją, awariami i przestojami, a jednocześnie odciążony zostaje dział IT firmy (co także przekłada się na niższe koszty). Z drugiej strony model usługowy zapewnia użytkownikom większe bezpieczeństwo, optymalne wykorzystanie zasobów i ich dostosowanie do potrzeb konkretnej firmy, gwarantując jednocześnie odpowiednią wydajność. To oczywiście tylko niektóre zalety tego modelu działania. Narzędzia Sharp do zarządzania drukiem dostarczają administratorom i integratorom całą paletę możliwości. Poniżej kilka przykładów.

Oferta dla każdego

Istotna jest uniwersalność narzędzi Sharp, jak i łatwość obsługi. Pozwalają administratorowi na zarządzanie urządzeniami i użytkownikami z dowolnej lokalizacji. Sprawdzą się zarówno w małych firmach, gdzie działa 10 drukarek, jak i takich, gdzie jest ich tysiąc. Raportowanie pozwala uzyskać szczegółowe dane i wgląd we wszystkie obszary związane z drukiem, począwszy od dzienników stron, po podsumowania według użytkownika, działu i urządzenia. Pozwala to nie tylko dostarczyć na czas materiały eksploatacyjne czy zająć się serwisem, ale też dobrać odpowiednie urządzenia pod względem wydajności i innych cech.

Bezpieczniejszy druk

Administrator zarządza jedną bezpieczną kolejką drukowania z dowolnej liczby maszyn. Zadania są zwalniane tylko wtedy, gdy są autoryzowane przez nadawcę osobiście. Z kolei dzięki funkcji druku podążającego można drukować na dowolnym urządzeniu w sieci. Pozwala to nie tylko ograniczyć koszty, wysyłając dokumenty na najbardziej oszczędne urządzenie, ale też zmniejsza liczbę zgubionych dokumentów.

Dostępna jest też funkcja bezpiecznego skanowania. Wymusza ona wprowadzenie w panelu sterowania urządzenia hasła dla skanowanego dokumentu, które później należy wpisać, by otworzyć plik na laptopie czy smartfonie.

Z kolei rozwiązanie o nazwie Sharp Job Accounting II pomaga spełnić wymagania RODO. W razie naruszenia poufności danych pozwala przedstawić dokumentację i szczegółowe dzienniki aktywności, oraz zanonimizować poufne dane. Można też określić własną politykę archiwizowania dokumentów.

Łatwe i sprawne zarządzanie  

 

Rozwiązanie Sharp Proactive Care pozwala w łatwy sposób administrować flotą urządzeń wielofunkcyjnych i zmniejszać koszty. Oprogramowanie pomaga monitorować, w jaki sposób eksploatowane są maszyny, kto i kiedy ich używa, a także zarządzać prawami dostępu, czy też uzyskać informacje niezbędne do zapewnienia optymalnej wydajności i sprawnej obsługi środowiska druku.

  
PC jako usługa  

 

W portfolio IT w modelu usługowym Sharp oferuje również usługę PC as a Service (PCaaS). To forma leasingu laptopów biznesowych, która eliminuje wiele kosztów związanych z ich zakupem i zarządzaniem. W ramach miesięcznej opłaty użytkownik, oprócz samego sprzętu, może liczyć na stały monitoring urządzeń i szybkie rozpoznanie ewentualnych problemów oraz serwis, w tym aktualizacje (zarówno oprogramowania, jak i sprzętu), cyberochronę 24×7 i inne usługi.

  

Skanowanie w chmurze

Dzięki funkcji zintegrowanego skanowania i rozpoznawania znaków OCR użytkownicy mogą bezpiecznie przesyłać edytowalne dokumenty do pamięci lokalnej i chmury (e-mail, Google Drive, SharePoint i in.).

Finansowanie dla Partnerów

Niezależnie od wyboru, Autoryzowani Partnerzy Sharp mają możliwość, oprócz kupna, nabycia produktów i rozwiązań za pomocą leasingu czy najmu.