Sferis nie zwalnia tempa
Do końca roku bieżącego kilkudziesięciu resellerów zdecyduje się na przystąpienie do Sferisu. Tak wynika z tegorocznych planów sieci, która od początku działania corocznie podwaja liczbę partnerów. Liczba salonów własnych utrzymuje się na stałym poziomie ok. 30 punktów umiejscowionych w najlepszych centrach handlowych.
Jeszcze w 2010 r. Sferis współpracował
z niespełna 40 partnerami. W roku ubiegłym ich liczba przekroczyła
60, a na początku bieżącego sieci ufa już w sumie 80 resellerów. Do
końca 2012 r. zarząd Sferisu planuje rozszerzenie sieci partnerskiej do
ok. 120 salonów. Kierownictwo optymistycznie patrzy w przyszłość.
Według Michała Iwanciwa, prezesa zarządu Sferisu, na rynku zawsze jest
i będzie miejsce dla specjalistycznych sieci salonów. Jego zdaniem
w trudnej sytuacji są natomiast duże markety elektroniczne. Odczuwają
ogromną presję ze strony tanich sklepów internetowych, gdyż opierają swoją
strategię na sprzedawaniu wybranych produktów z niższej półki
w promocyjnych cenach. Tymczasem salony zapewniają przede wszystkim wysoką
jakość obsługi i szereg usług. W ten sposób mogą się rozwijać, pomimo
ciągłej wojny cenowej na polskim rynku IT.
– Jeśli chodzi
o nasze własne salony, to kolejne otwarcia będą przede wszystkim
uzależnione od atrakcyjności danego centrum handlowego. Integralną częścią
naszej strategii jest również standard powierzchni, która nie powinna
przekraczać określonej wielkości – podsumowuje prezes Sferisu.
Z kolei
w przypadku punktów partnerskich spółka jest zainteresowana współpracą
z każdą firmą, która dysponuje salonem sprzedaży sprzętu komputerowego.
– Zależy nam na dotarciu z ofertą produktową Sferisu
do jak najszerszego grona potencjalnych klientów obsługiwanych przez naszych
partnerów. Kwestia lokalizacji jest drugoplanowa – mówi Sławomir
Kowalski, dyrektor sprzedaży ds. klientów biznesowych Sferisu.
W stronę mobilności
Rozwijać będzie się także oferta Sferisu, na którą składa
się teraz ok. 20 tys. produktów. Wciąż kluczowa jest sprzedaż notebooków
i netbooków, ale coraz większego znaczenia nabiera segment ultrabooków,
tabletów i smartphone’ów. W kolejnych miesiącach partnerzy Sferisu
mogą spodziewać się również nowych modeli desktopów typu All-in-One
z ekranami od 20 do 27 cali. Sieć z powodzeniem sprzedaje poza tym
sprzęt dla wymagających graczy (od wydajnych notebooków po konsole do gier).
– Nie bez znaczenia są
również profesjonalne akcesoria renomowanych producentów, np. Razera, oraz
sprzęt fotograficzny takich marek jak Nikon, Canon czy Fuji. Pełne spektrum
produktów jest dostępne dla naszych klientów w sklepie internetowym
Sferis.pl, jak również na witrynie dla naszych partnerów – wyjaśnia
Sławomir Kowalski. – System b2b.sferis.pl umożliwia wgląd
w aktualne ceny, dostępność produktów, status złożonych zamówień,
trwające promocje i ogólnopolskie akcje marketingowe.
Serwis przez Internet
Internetowy system zamówień b2b.sferis.pl odgrywa coraz
większą rolę w obsłudze partnerów. Został udostępniony blisko rok temu
i jest stale rozbudowywany. W 2012 r. aktywowano moduł, który
umożliwia zgłaszanie partnerom wszelkich uwag związanych z serwisem
i reklamacjami produktów. W ten sposób Sferis wziął na siebie całość
procedur gwarancyjno-serwisowych. Partnerzy otrzymują przez Internet kompletne
informacje o statusie naprawy, aktualnej lokalizacji wadliwego produktu
oraz przewidywanym terminie naprawy.
Nagroda dźwignią handlu
Sieć Sferis otrzymała w 2012 r. dwie nagrody
– „Laur Klienta” oraz „Bezpieczny eSklep” – za wysoką jakość
działania salonów, a także rzetelną sprzedaż przez Internet. Najwyższe
wyróżnienie w ogólnopolskim konkursie „Laur Klienta” spółka otrzymała już
po raz trzeci. Podczas przeprowadzonej sondy prawie co druga pytana osoba
wskazała markę Sferis jako najchętniej polecaną innym. Z kolei laureatem
konkursu „Bezpieczny eSklep” sieć została po raz drugi. Była jedną
z pięciu firm, które zostały wyróżnione z grupy ponad 460
zgłoszonych. Konkurs organizowano pod patronatem honorowym Ministerstwa
Gospodarki. Głównym jego celem jest promocja dobrych praktyk gospodarczych
w handlu elektronicznym, a w szczególności jakości
i rzetelności usług świadczonych przez sklepy internetowe.
Podobne artykuły
EVER: korzyści dla obu stron
Wsparcie dla partnerów jest jednym z głównych zadań dostawców produktów i usług. Silna konkurencja w branży IT wymusza na producentach podejmowanie dodatkowych zabiegów zachęcających resellerów i integratorów do możliwie największego zaangażowania, by wspólnie dotrzeć do klienta końcowego.
W retailu taniej niż w dystrybucji
Wielu resellerów sygnalizuje, że w dystrybucji hurtowej ceny nierzadko są wyższe niż u dużych detalistów „na półce”. Czują się marginalizowani przez dostawców. Zapytaliśmy dystrybutorów i producentów, z czego wynika ten problem i jak resellerzy mogą sobie z nim poradzić.
Smartfony u broadlinerów: retail górą
W centrum zainteresowania dystrybutorów smartfonów znalazły się obecnie nowe chińskie marki, które dynamicznie rozwijają się na azjatyckich rynkach.