Jeszcze w 2010 r. Sferis współpracował
z niespełna 40 partnerami. W roku ubiegłym ich liczba przekroczyła
60, a na początku bieżącego sieci ufa już w sumie 80 resellerów. Do
końca 2012 r. zarząd Sferisu planuje rozszerzenie sieci partnerskiej do
ok. 120 salonów. Kierownictwo optymistycznie patrzy w przyszłość.
Według Michała Iwanciwa, prezesa zarządu Sferisu, na rynku zawsze jest
i będzie miejsce dla specjalistycznych sieci salonów. Jego zdaniem
w trudnej sytuacji są natomiast duże markety elektroniczne. Odczuwają
ogromną presję ze strony tanich sklepów internetowych, gdyż opierają swoją
strategię na sprzedawaniu wybranych produktów z niższej półki
w promocyjnych cenach. Tymczasem salony zapewniają przede wszystkim wysoką
jakość obsługi i szereg usług. W ten sposób mogą się rozwijać, pomimo
ciągłej wojny cenowej na polskim rynku IT.

Jeśli chodzi
o nasze własne salony, to kolejne otwarcia będą przede wszystkim
uzależnione od atrakcyjności danego centrum handlowego. Integralną częścią
naszej strategii jest również standard powierzchni, która nie powinna
przekraczać określonej wielkości
– podsumowuje prezes Sferisu.

Z kolei
w przypadku punktów partnerskich spółka jest zainteresowana współpracą
z każdą firmą, która dysponuje salonem sprzedaży sprzętu komputerowego.

Zależy nam na dotarciu z ofertą produktową Sferisu
do jak najszerszego grona potencjalnych klientów obsługiwanych przez naszych
partnerów. Kwestia lokalizacji jest drugoplanowa
– mówi Sławomir
Kowalski, dyrektor sprzedaży ds. klientów biznesowych Sferisu.

 

W stronę mobilności

Rozwijać będzie się także oferta Sferisu, na którą składa
się teraz ok. 20 tys. produktów. Wciąż kluczowa jest sprzedaż notebooków
i netbooków, ale coraz większego znaczenia nabiera segment ultrabooków,
tabletów i smartphone’ów. W kolejnych miesiącach partnerzy Sferisu
mogą spodziewać się również nowych modeli desktopów typu All-in-One
z ekranami od 20 do 27 cali. Sieć z powodzeniem sprzedaje poza tym
sprzęt dla wymagających graczy (od wydajnych notebooków po konsole do gier).

Nie bez znaczenia są
również profesjonalne akcesoria renomowanych producentów, np. Razera, oraz
sprzęt fotograficzny takich marek jak Nikon, Canon czy Fuji. Pełne spektrum
produktów jest dostępne dla naszych klientów w sklepie internetowym
Sferis.pl, jak również na witrynie dla naszych partnerów
– wyjaśnia
Sławomir Kowalski. – System b2b.sferis.pl umożliwia wgląd
w aktualne ceny, dostępność produktów, status złożonych zamówień,
trwające promocje i ogólnopolskie akcje marketingowe.

 

Serwis przez Internet

Internetowy system zamówień b2b.sferis.pl odgrywa coraz
większą rolę w obsłudze partnerów. Został udostępniony blisko rok temu
i jest stale rozbudowywany. W 2012 r. aktywowano moduł, który
umożliwia zgłaszanie partnerom wszelkich uwag związanych z serwisem
i reklamacjami produktów. W ten sposób Sferis wziął na siebie całość
procedur gwarancyjno-serwisowych. Partnerzy otrzymują przez Internet kompletne
informacje o statusie naprawy, aktualnej lokalizacji wadliwego produktu
oraz przewidywanym terminie naprawy.

Nagroda dźwignią handlu

Sieć Sferis otrzymała w 2012 r. dwie nagrody
– „Laur Klienta” oraz „Bezpieczny eSklep” – za wysoką jakość
działania salonów, a także rzetelną sprzedaż przez Internet. Najwyższe
wyróżnienie w ogólnopolskim konkursie „Laur Klienta” spółka otrzymała już
po raz trzeci. Podczas przeprowadzonej sondy prawie co druga pytana osoba
wskazała markę Sferis jako najchętniej polecaną innym. Z kolei laureatem
konkursu „Bezpieczny eSklep” sieć została po raz drugi. Była jedną
z pięciu firm, które zostały wyróżnione z grupy ponad 460
zgłoszonych. Konkurs organizowano pod patronatem honorowym Ministerstwa
Gospodarki. Głównym jego celem jest promocja dobrych praktyk gospodarczych
w handlu elektronicznym, a w szczególności jakości
i rzetelności usług świadczonych przez sklepy internetowe.