Senetic to firma z 15-letnim doświadczeniem w branży IT, zdobytym zarówno w kraju, jak i na rynku międzynarodowym. Pierwszy zagraniczny oddział, z siedzibą w Londynie, rozpoczął swoją działalność w 2010 r., a więc niespełna rok po powstaniu spółki. W tej chwili prowadzi ona sprzedaż w 58 krajach, obsługując rocznie około 2 mln klientów.

Z wiedzy oraz doświadczenia polskiego dostawcy sprzętu i oprogramowania korzystają nie tylko odbiorcy końcowi, ale przede wszystkim resellerzy, ponieważ to głównie na współpracę z nimi jest nastawiony Senetic od samego początku działalności. W 2024 roku, dzięki udostępnieniu wyspecjalizowanej platformy zakupowej B2B, firma otworzyła kolejny rozdział w swojej historii współdziałania z kanałem sprzedaży IT.

O skali projektu Senetica świadczy między innymi fakt, że platforma B2B jest dostępna nie tylko w Polsce i mogą z niej korzystać resellerzy z rynków anglo- i niemieckojęzycznych. Opracowano ją ponadto w językach: hiszpańskim, francuskim, węgierskim, włoskim, rumuńskim i bułgarskim, a kolejne wersje mają być sukcesywnie dodawane.

– Klientom B2B, którzy już od dłuższego czasu z nami współpracują, kupując za pośrednictwem naszego systemu e-commerce, proponujemy przejście na rozwiązanie przeznaczone dla kanału sprzedaży IT, które wyniesie tę współpracę na zupełnie nowy poziom – zapewnia Bartłomiej Twardosz, E-commerce Director w Seneticu.

Współpraca z Senetic to…  

…wsparcie techniczne dla partnera na każdym etapie współpracy,

…bogata paleta produktów,

…atrakcyjne ceny dla partnerów,

…szybka dostawa dzięki własnemu magazynowi i sprawdzonym kanałom logistycznym,

…wsparcie po sprzedaży dla partnera i jego klientów.

  

W samym procesie zakupowym, dokonywanym za pośrednictwem platformy B2B, Senetic postawił na maksymalne dostosowanie jej działania do potrzeb użytkowników.

– Całość została przygotowana z myślą o automatyzacji działań, co jest możliwe dzięki temu, że dajemy resellerom dostęp do API. To bardzo ułatwia pobieranie danych o stanach magazynowych, cenników, tworzenie zamówień oraz import koszyków. Specjalnie dla partnerów została także stworzona strefa promocji. To oczywiście jedynie część zalet naszego rozwiązania – mówi Bartłomiej Twardosz.

Dodaje przy tym, że w uwidocznionych cenach produktów od razu uwzględniono rabaty.

– Dzięki temu partnerzy nie są zmuszeni do konsultacji cen z handlowcem, przez co oszczędzają mnóstwo czasu. Mają także możliwość podglądu stanów magazynowych i sprawdzenia, czy towar jest już dostępny fizycznie w magazynie, czy znajduje się w trakcie transportu do magazynu – tłumaczy Bartłomiej Twardosz.

Senetic, za pośrednictwem swojej platformy, oferuje przede wszystkim rozwiązania sieciowe. Korzystają z niej nie tylko więksi i mniejsi resellerzy, ale także firmy instalatorskie, które, choć na co dzień nie kupują sprzętu w ilościach hurtowych, to czasem potrzebują go do realizacji dużych projektów. Rozwiązanie, które oferuje polska spółka, daje im szybki dostęp do produktów w odpowiedniej ich liczbie oraz dostępności.

Zalety platformy zakupowej B2B Senetic  
  • Integracja przez API: automatyzuj swoje działania dzięki dostępowi do API, które umożliwia pobieranie stanów magazynowych, cenników oraz tworzenie zamówień.
  • Elastyczność danych: pobieraj katalogi produktów i raporty magazynowe w wielu formatach oraz wybieraj kategorie produktów, które Cię interesują.
  • Strefa promocji: korzystaj ze specjalnych ofert produktów w atrakcyjnych cenach, dostępnych tylko na platformie B2B Senetic.
  • Aktualny wgląd w magazyn: sprawdzaj dostępność produktów w magazynach oraz status dostaw w czasie rzeczywistym.
  • Import produktów: łatwo importuj produkty do koszyka za pomocą plików Excel lub CSV.
  • Płatności online: szybkie i bezpieczne.
  

Jak zapewnia Bartłomiej Twardosz, z platformy B2B mogą korzystać wyłącznie zweryfikowani resellerzy i instalatorzy. Nie jest ona dostępna dla klientów końcowych, a rolą Senetic jest działanie niejako pośrodku, między dużymi dystrybutorami, a resellerami czy integratorami.

– Dla resellera czy instalatora, który pilnie potrzebuje sprzętu, na przykład kilku sztuk produktu, uzyskanie go w dystrybucji może się okazać skomplikowane. U nas wręcz przeciwnie. Mamy własny, doskonale zaopatrzony magazyn, dostarczamy zamówienia właściwie na następny dzień, niezależnie od tego, jakiej kwoty i liczby produktów dotyczą. Takie podejście ułatwia naszym partnerom planowanie działań oraz współpracę z klientami końcowymi – podsumowuje Bartłomiej Twardosz.

Zarejestruj się w nowej platformie sprzedażowej B2B Senetic.