Samsung zwiększa bonusy dla partnerów
Producent, w ramach programu STEP, inwestuje w partnerów, którzy szczególnie angażują się w sprzedaż rozwiązań koreańskiej marki. Przy czym wyższe marże i bonusy to tylko niektóre z wielu korzyści.
Wsparcie projektów i nowe możliwości biznesowe, dostęp do wiedzy eksperckiej i szkoleń, budżety i materiały marketingowe, premie sprzedażowe oraz programy cenowe – to przykładowe korzyści dla partnerów w programie Samsung STEP. Został on zbudowany tak, by resellerzy i integratorzy – także ci mniejsi – uzyskiwali realne benefity ze współpracy z producentem, a jednocześnie jego wsparcie zwiększało ich efektywność działania. Z kolei producent oczekuje, że firmy partnerskie będą aktywnie uczestniczyć w szkoleniach sprzedażowych oraz technicznych.
Samsung inwestuje w partnerów, którzy angażują się w sprzedaż rozwiązań i wnoszą wartość dodaną w projektach. Zależy mu na tym, aby partnerzy osiągali kolejne poziomy współpracy, co przede wszystkim wpływa na ich realny zysk. W celu zapewnienia im lepszego wsparcia, wprowadzono zmiany w systemie bonusów dla firm oferujących zarówno profesjonalne wyświetlacze, jak i monitory biznesowe. Partnerzy certyfikowani mogą liczyć na kilkuprocentowe premie za realizację planu sprzedażowego, których wielkość uzależniona jest od poziomu certyfikacji. Należy jednak pamiętać, że dla firm, które dopiero zaczęły współpracę z Samsung Electronics Polska też przewidziano schemat bonusowy, którego wypłata następuje już od 80 proc. celu zakupowego.
Jasno wytyczone cele przekładają się na motywację partnerów. Plany sprzedażowe ustalane są z Partner Account Managerami, aby były przede wszystkim realne do osiągnięcia. W ramach STEP podstawą jest bowiem partnerskie i indywidualne podejście, zarówno do partnerów strategicznych, jak i do mniejszych resellerów. Dla producenta kluczowe jest to, by korzyści ze współpracy z Samsung zapewniły partnerom odpowiedni poziom marż i przyczyniły się do rozwoju i ich sukcesu.
Showroom dla partnerów i klientów
W ramach STEP Samsung oferuje szereg rozwiązań wspierających biznes partnerów, w tym tych unikalnych na rynku. Takim wyjątkowym miejscem jest warszawski Showroom. Partnerzy producenta mogą do niego zaprosić klienta i razem z ekspertem Samsunga zaprezentować w działaniu różne rozwiązania marki, a także wspólnie przetestować i wybrać opcję odpowiednią do potrzeb klienta. Ponadto w Showroomie producent pokazuje, jak rozwiązania Samsung współdziałają z produktami partnerów, tworząc spójne rozwiązanie dla klienta.
Samsung prezentuje także nowości i trendy partnerom w ramach wydarzeń, takich jak doroczny Channel Meeting (patrz: Samsung: „Nigdy nie konkurujemy z partnerami”), jak i podczas roadshow. Przykładem jest The Wall Roadshow, poświęcony nowym profesjonalnym wyświetlaczom The Wall All-in-One. W tym roku producent rozszerzył również linię monitorów ViewFinity, przeznaczonych dla branży kreatywnej (rozwiązania ViewFinity zaprezentowaliśmy w artykule: Samsung kształtuje trendy na rynku monitorów B2B). To wybrane przykłady nowości, które umożliwiają partnerom poszerzenie oferty i generowanie wyższych marż i bonusów w ramach programu STEP.
Szkolenia z międzynarodowym certyfikatem
Zarejestrowani partnerzy mają dostęp do platformy szkoleniowej. Program STEP wyróżniają szkolenia dotyczące produktów Professional Display w ramach certyfikacji AVIXA (organizacja zrzeszająca osoby o wysokich kompetencjach w zakresie instalacji AV). Certyfikat AVIXA potwierdza kompetencje integratora AV w zakresie projektowania i wdrażania instalacji audiowizualnych.
Zarejestrowani partnerzy mogą sami wypożyczać produkty na testy dla siebie, jak i dla klientów. Do wypożyczania produktów z segmentu Display służy platforma SBSS (Samsung Business Sample Service). Dzięki rozwiązaniu MagicInfo klient może samodzielnie sprawdzić działanie wybranych rozwiązań. To istotne wsparcie, bo firmy nie zawsze mają możliwość i czas, aby własnymi siłami tworzyć środowisko testowe ze względu na wewnętrzne procesy bezpieczeństwa.
Samsung zapewnia również współpracę przy wdrożeniu, polegającą na wsparciu eksperta dedykowanego do danych produktów i rozwiązania. Wsparcie na miejscu u klienta dotyczy montażu, pomocy przy konfiguracji i kalibracji sprzętu. Producent oferuje również indywidualne szkolenia dla klientów dotyczące określonych, wybranych przez nich rozwiązań.
Informacje, jak zostać partnerem Samsung, znajdują się na stronie Samsung Partner Hub.
Podobne artykuły
Chmura i usługi w programach partnerskich
Model usługowy wymusza zmianę benefitów, szkoleń, modelu rozliczeniowego, a nawet statusów partnerskich. Co ważne, w ramach nowego podejścia, producenci oczekują od integratorów większej samodzielności.
Chmurowy kanał partnerski, czyli czas na ekosystem
Wielu klientów i partnerów czeka już w pełnej gotowości na epokę subskrypcji. Dostawcom, którzy przymierzają się do przyjęcia tego modelu, radzimy, jak skutecznie zbudować oparty na nim ekosystem.