Celem firmy jest
nieustanny rozwój razem z partnerami. Nie zmieniają się zasady współpracy.
Poszerza się natomiast portfolio rozwiązań Samsung Business. Dzięki temu
integratorzy i resellerzy będą mieli więcej możliwości, aby razem
z producentem rozwijać się i zwiększać zyski – tak można
streścić przesłanie konferencji Samsung Resellers Meeting 2015 w Krakowie,
która zgromadziła ponad 100 partnerów współpracujących z koncernem w segmencie
B2B.

Hadrian Baumann, prezes Samsung Electronics Polska, wyraził
przekonanie, że nasz kraj czeka boom technologiczny. Prognozuje, że
w ciągu kilku lat Polska stanie się jedną z wiodących gospodarek
w Europie, a partnerzy razem z Samsungiem powinni wskoczyć do
pędzącego pociągu, by wykorzystać tę szansę. W jego ocenie, zwłaszcza
w zakresie Internetu rzeczy i Knoxa są w naszym kraju
odpowiednie warunki do szybkiego rozwoju, choćby z uwagi na
rozpowszechnienie rozwiązań mobilnych. Tym bardziej, że według danych
przedstawionych na konferencji aż 40 proc. ruchu mobilnego w Polsce
pochodzi z urządzeń Samsunga. Jako przyszłościowe szef firmy wskazał m.in.
mobilne rozwiązania dla medycyny, nowoczesne usługi pocztowe (cyfrowy list)
i inteligentne miasta.

Z kolei Radosław Miszkiel, dyrektor sprzedaży
i marketingu w dziale Enterprise Business Solutions, podkreślił, że
Samsung wydaje na badania i rozwój najwięcej w branży IT. Rocznie
kwota ta wynosi 13,4 mld dol., tj. 6,4 proc. sprzedaży.

– To pokazuje, że warto
z nami być
 – mówi
szef biznesowej dywizji Samsunga.

 

Internet rzeczy: przede wszystkim przemysł

Podczas konferencji
wskazano partnerom rynki, na których Samsung zamierza się rozwijać.
Z danych zaprezentowanych przez Radosława Miszkiela wynika, że gwałtowny
rozwój nastąpi na rynku Internetu rzeczy. Jako najważniejsze sektory wskazał:
inteligentny dom (globalną wartość tego segmentu oszacowano na 350 mld
dol.) i handel detaliczny (380 mld dol.), ale zdecydowanie największy
potencjał ma branża produkcyjna (3,7 bln dol.).

 

Specjaliści producenta przekonują, że sporo będzie można
zarobić także na sprzedaży rozwiązań typu smart cities (1,7 bln dol.), np.
do inteligentnego zarządzania energią. Polskim przykładem jest chociażby
Kraków, który zamówił aplikację obrazującą poziom zanieczyszczenia powietrza.
Cały globalny rynek IoT w 2020 r. ma osiągnąć wartość 14 bln
dol.

Radosław Miszkiel zwrócił przy tym uwagę na szybki wzrost
rynku aplikacji biznesowych.

– Można na nich zarobić dwa razy
tyle, co na aplikacjach konsumenckich –
podkreślał przedstawiciel
Samsunga.

 

Knox i Samsung Pay

Kolejny kierunek rozwoju firmy w kanale partnerskim to
Samsung Knox, rozwiązanie zapewniające bezpieczeństwo danych
w urządzeniach mobilnych. Przekonywano integratorów, że jego wdrożenie
otwiera dla nich nowe możliwości poszerzenia oferty i pozwala na stabilny
przychód.

– Stajemy się liderem
zabezpieczeń, głęboko wierzę, że nim będziemy –
twierdzi Radosław
Miszkiel.




Trzy pytania do…

 

Łukasza Kosuniaka, B2B marketing managera
w Samsungu

CRN Czy
podkreślanie znaczenia Internetu rzeczy i wearables, jako przyszłościowych
rynków, oznacza zmianę strategii Samsung Business? Niedawno mówiliście
o koncentracji na innych obszarach…

Łukasz
Kosuniak
Rozwiązania mobilne,
druku oraz elektronicznej komunikacji wizualnej (visual display) to
strategiczne sektory, które coraz silniej rozwijamy wspólnie z partnerami.
Poszerzamy też zakres działania o kolejne przyszłościowe i ważne
rynki. Mówiąc o IoT czy wearables, wskazujemy partnerom nowe kierunki,
które naszym zdaniem przyniosą wszystkim duże profity w przyszłości.
Zachęcamy partnerów, aby dbając o rozwój na rynkach dojrzałych, bacznie
przyglądali się nowym trendom technologicznym. To najlepszy sposób na
długotrwały rozwój firmy.

 

CRN Jak
wspieracie ich w stawianiu pierwszych kroków na nowych rynkach?

Łukasz
Kosuniak
Zaczynamy
od dzielenia się wiedzą i pomysłami na wykorzystanie potencjału integracji
istniejących i nowych technologii. Przykładem takiego podejścia jest
chociażby zastosowanie inteligentnych zegarków zintegrowanych
z biznesowymi rozwiązaniami mobilnymi. Jednak całościową strategię
działania w nowych obszarach chcemy wypracować wspólnie z partnerami.
Bardzo ważny jest dla nas ich punkt widzenia, bo są bliżej klientów końcowych
i najlepiej znają ich potrzeby oraz oczekiwania.

 

CRN
Kiedy wypracujecie konkretne modele działania w nowych obszarach we
współpracy z partnerami?

Łukasz
Kosuniak
Pierwsze rozwiązania
tego typu już funkcjonują na rynku. Chcemy pokazywać i promować najlepsze
modele, aby ta wiedza jak najszybciej upowszechniała się wśród klientów.
W nadchodzącym roku będziemy inwestować w partnerów, którzy takie
innowacyjne rozwiązania wprowadzają. Oczywiście ten proces nigdy się nie
kończy, bo musimy nieustannie dostosowywać się do wymagań rynku.

 

Błyskawiczny wzrost
ilustrują dane sprzedaży licencji Knoxa. W 2014 r. było ich sześć
tysięcy, w 2015 r. – 28 tys., a plan na 2016 r.
zakłada 50 tys., co oznacza, że Samsung w bieżącym roku wywalczy dla
siebie ponad 30 proc. polskiego rynku tego typu zabezpieczeń (wg prognozy
konkurenci sprzedadzą 95 tys. licencji).

W przyszłym roku
w Polsce zostanie wprowadzona usługa Samsung Pay, która umożliwia
płatności mobilne za pomocą urządzeń koreańskiego dostawcy. Możliwości jej
rozwoju oceniono jako bardzo obiecujące, ze względu na dużą liczbę terminali
bezstykowych (375 tys. w Polsce) i rosnącą liczbę transakcji
bezgotówkowych (szacowaną obecnie na 50 mln zł
dziennie).

Polacy coraz bardziej
przyzwyczajają się do płacenia bez gotówki, więc Samsung zamierza pojawić się
w odpowiednim miejscu i czasie z odpowiednią usługą, którą również
będą mogli oferować partnerzy firmy.

Kolejnym dużym, szybko rosnącym segmentem, w którym Samsung
będzie intensyfikować działania w kanale partnerskim B2B, są urządzenia
noszone (wearables), bo prognozy jego wzrostu są imponujące. W skali światowej
wartość sprzedaży ma zwiększyć się z 218 mln dol. w br. do
6,3 mld dol. w 2020 r. (czyli prawie 30-krotnie). Podkreślano,
że ten wzrost będzie związany przede wszystkim z segmentem B2B. Wśród
branż, w których partnerzy powinni szukać klientów, wymieniono: ochronę
zdrowia, policję, służby bezpieczeństwa, hotele i gastronomię. Kolejna
grupa potencjalnych odbiorców to korporacje, które w ramach programów
fitness mogą zamawiać dla pracowników opaski monitorujące aktywność fizyczną
i stan zdrowia.

Podczas konferencji
zapowiedziano nowe produkty: wyświetlacze LED i zbudowane z nich
ściany diodowe. Są one oparte na technologii zakupionej przez Samsunga wraz
z firmą Yesco w marcu 2015 r. Dotąd producent nie miał LED-ów do
dużych wyświetlaczy. Przekonywano, że przejęte rozwiązania dają nowe możliwości
klientom i partnerom, umożliwiając budowę ścian LED różnej wielkości
z modułów RGB (czyli z diodami wyświetlającymi trzy kolory).
Żywotność takich ekranów według Samsunga sięga 12 lat. Największym potencjalnym
ich odbiorcą są firmy zarządzające reklamą zewnętrzną. Obecnie takie reklamy
mają zwykle formę plakatów, więc możliwości sprzedaży są niemałe. Partnerzy,
z którymi rozmawialiśmy, ocenili nowe LED-y jako najciekawsze produkty
konferencji.

W 2016 r.
wejdzie do oferty kolejna kategoria produktów Samsung B2B – sieci
bezprzewodowe dla przedsiębiorstw. Szczegóły zostaną zaprezentowane
w I kw. 2016 r. Zapowiedziano ponadto, że w przyszłym roku pojawią się na polskim rynku
monitory gamingowe Samsunga.

Zdaniem partnera

• Marcin Borówko, specjalista ds. klientów
biznesowych, Projekcja IT

Realizujemy wdrożenia ze wszystkich trzech
najważniejszych obszarów produktowych Samsung Business: druku, mobilności i
Smart Signage. Najlepiej idzie sprzedaż Smart Signage. Z naszego punktu
widzenia sposoby wykorzystania rozwiązań wskazane na konferencji mają coraz
większe szanse na zastosowanie. Zwłaszcza Internet rzeczy stwarza duże
możliwości rozwoju. Dla każdego integratora bardzo istotne jest, by otrzymał
pełne rozwiązanie od jednego dostawcy. Samsung spełnia te oczekiwania, ponieważ
jest w stanie dostarczyć kompleksowy system. Dokładnie na tym samym zależy
klientom końcowym.