Samsung mocno stawia na wzrost sprzedaży profesjonalnych systemów wizualnych i kooperację z partnerami. Kilkaset osób przeszło już szkolenia w zakresie wspomnianych rozwiązań, a ta liczba będzie się zwiększać, bo w ostatnich tygodniach producent podpisał umowy dystrybucyjne z AB i Veracompem. Tym samym liczba autoryzowanych dystrybutorów Digital Signage koreańskiej marki w Polsce wzrosła do trzech (pierwsze było porozumienie z Actionem, z którym współpraca nadal jest kontynuowana).

Dzięki nowym kontraktom koreański gigant realizuje dwa cele. Pierwszy w kooperacji z AB, które dysponuje wyjątkowo dużą liczbą partnerów, co daje Samsungowi szansę na znaczne zwiększenie zasięgu działania, zwłaszcza w segmencie MŚP. Z kolei Veracomp ma zapewnić integratorom najsilniejsze możliwe wsparcie specjalistyczne, zarówno przedsprzedażowe, jak i w trakcie pracy nad zaawansowanymi projektami. Szczególnie ważne dla partnerów jest to, że zespoły architektów i inżynierów VAD-a mogą nie tylko pomóc przy wdrożeniu, lecz także zająć się przygotowaniem rozwiązania, co pozwoli integratorom realizować złożone projekty nawet wtedy, gdy dopiero zaczynają przygodę z profesjonalnymi wyświetlaczami. Ponadto w krakowskiej firmie partnerzy mają do dyspozycji kompleksowe portfolio urządzeń i akcesoriów do systemów wizualnych. Dzięki temu partnerzy Samsunga mogą kupić wszystko, co im potrzebne, w jednym miejscu.

Pomoc specjalistów jest dla integratorów kluczowa, aby wejść na rynek rozwiązań Digital Signage. Każdy z nich ma klientów biznesowych, których obsługuje od lat, np. sprzedaje im laptopy. Ale nie każdy ma kompetencje, żeby zaproponować im system DS z prawdziwego zdarzenia. Korzystając ze wsparcia technicznego, sprzedażowego i marketingowego ze strony producenta, jak i dystrybutora, można przyjść do stałego odbiorcy z nową ofertą. Wiedza techniczna nie jest jednak kluczowa.

– Najważniejsze dla resellera są dobre relacje z klientem i umiejętność komunikacji. Dzięki wsparciu szkoleniowemu i handlowemu stosunkowo szybko można zdobyć niezbędną wiedzę produktową – podkreśla Mikołaj Bobiński, B2B Sales Manager w Samsungu.

Najbardziej perspektywiczne są sektory…

…handlu detalicznego,

…transportu (m.in. dworce i lotniska),

…edukacji,

…bankowości i finansów,

…biurowy.

 

Jeżeli potencjalny klient współpracuje z agencją marketingową, integrator powinien skorzystać z jej wiedzy. Taka firma stosunkowo szybko nauczy się tworzyć wysokiej jakości materiały Digital Signage. Zwłaszcza, że system DS ma wyświetlać treści opracowane przez specjalistów z agencji. Po pewnym czasie – dzięki autorskiemu oprogramowaniu Samsunga o nazwie MagiInfo oraz zastosowaniu odpowiednich wyświetlaczy – można uzyskać informację o tym, jakimi produktami (pokazywanymi na ekranach) klienci są szczególnie mocno zainteresowani.

 

20 proc. na plusie

Integratorzy, którzy zdecydują się na współpracę z Samsungiem i jego dystrybutorami, mogą liczyć na szereg korzyści. W ramach programu STEP producent stara się zmotywować pracowników partnera, którzy mogą rywalizować z zespołami innych integratorów. Nagrody za największą sprzedaż w sektorze DS są przyznawane co miesiąc. Z kolei firmy partnerskie otrzymują rabaty zwrotne za realizację planu sprzedaży. Ponadto mogą uzyskać wsparcie z budżetu marketingowego producenta, np. na spotkania i konferencje dla klientów. Samsung do 40 proc. budżetu na marketing przeznacza na wsparcie partnerów. Partnerzy mają też możliwość korzystania z warszawskiego Showroomu rozwiązań B2B Samsung – jedynego tego typu obiektu w Polsce, gdzie w jednym miejscu zebrane są urządzenia i rozwiązania biznesowe Samsung. Duży potencjał rozwoju segmentu Digital Signage potwierdzają dane sprzedażowe. W br. przychody na tym rynku w Polsce zwiększyły się nawet o 70 proc., a w najbliższych latach roczne tempo wzrostu nie powinno spaść poniżej 20 proc.

Nie jesteśmy zadowoleni z dotychczasowej wartości polskiego rynku Digital Signage, która wynosi około 150 mln zł – mówi Wojciech Zaskórski, dyrektor departamentu sprzedaży B2B w Samsungu.

Producent ma obecnie ponad 50 proc. udziału w tym segmencie i liczy na znacznie więcej dzięki podpisanym umowom dystrybucyjnym i coraz lepszemu wsparciu partnerów. Poza tym systemy DS potrzebne są w zasadzie wszędzie tam, gdzie prezentowane są jakiekolwiek informacje i reklamy. Największą dynamiką wzrostu charakteryzuje się sektor retailowy, do którego trafia obecnie ok. 40 proc. systemów wizualnych. Obrazy i informacje pokazywane na profesjonalnych wyświetlaczach pomagają detalistom pozyskiwać i utrzymywać klientów. I tu ciekawostka: z danych analitycznych wynika, że przekaz multimedialny jest zapamiętywany pięć razy dłużej niż statyczny obraz. Dane z Europy wskazują, że po zainstalowaniu przy marketowych kasach małych ekranów sprzedaż reklamowanych produktów wzrosła o 38 proc. Ponadto wyświetlacze umożliwiają łatwą zmianę treści w zależności od rodzaju klientów, do których w danym okresie chce dotrzeć sprzedawca.

Digital Signage sprawdza się nie tylko w sieciach handlowych i galeriach, lecz także w mniejszych sklepach. Na początek integrator może być doradcą lokalnego sprzedawcy i np. wyjaśnić, dlaczego telewizor nie nadaje się do profesjonalnego wyświetlania treści promocyjnych, a także co najlepiej go zastąpi – radzi Wojciech Zaskórski.

Wojciech Zaskórski

dyrektor departamentu sprzedaży B2B w Samsungu

Poszukujemy lepszego dojścia z ofertą Digital Signage do małych i średnich firm. Na tym rynku są duże możliwości dla resellerów i integratorów, którzy już obsługują MŚP. Przedsiębiorcy są zainteresowani rozwiązaniami, które pomogą w zwiększeniu sprzedaży, zmniejszą koszty czy usprawnią procesy, a systemy profesjonalnych wyświetlaczy spełniają te oczekiwania. Wsparcie dystrybutorów ułatwia start nowym partnerom, a zwłaszcza pomoc w przygotowaniu zaawansowanych projektów, szkolenia i odpowiednie portfolio. Samsung jest jedyną firmą, która ma tak szeroki asortyment DS.

 

Specjalista Samsunga podkreśla, że najważniejsze jest to, aby przekonać klienta, że może zarobić na inwestycji, np. zwiększy się wskaźnik konwersji, czyli pozytywnej reakcji konsumenta na reklamę.

Systemy DS znajdują zastosowanie również w sektorze HoReCa, np. służą do wyświetlania cen i menu w restauracjach. Kolejnym obiecującym rynkiem wertykalnym jest szeroko rozumiany transport. Ekrany mogą posłużyć do pokazywania reklam i informacji na lotniskach, dworcach, przystankach, a także wewnątrz pojazdów. To duży rynek – Polsce funkcjonuje ok. 9 tys. dworców PKP i PKS. Każde takie miejsce to potencjalne sprzedażowy – miejsce do instalacji od kilku do kilkudziesięciu monitorów, które mogą pełnić funkcje informacyjne oraz komercyjne, generując dodatkowe dochody ich operatorom.

Digital Signage dobrze sprawdza się także w sektorze finansowym. W oddziałach banków umożliwia wyświetlanie reklam i informacji o promocjach bez ryzyka dezaktualizacji, co jest częstym zjawiskiem w przypadku papierowych plakatów. Partnerzy obsługujący MŚP powinni zainteresować się punktami oferującymi pożyczki i ubezpieczenia. Większość z nich nie ma systemów DS, a są to często placówki zdecentralizowane, obsługiwane przez ajentów, którzy samodzielnie podejmują decyzję w sprawie wyposażenia. Kolejną grupą przedsiębiorców, którzy mogą inwestować w Digital Signage – nie oglądając się na centralę – są salony samochodowe. Jeden taki punkt zamawia zwykle od 5 do 10 ekranów.

Do potencjalnych klientów należą także wszelkiego typu biura, zwłaszcza prowadzone przez korporacje, które systemy DS wykorzystują jako wewnętrzny system informacyjny. Profesjonalne wyświetlacze sprawdzą się również w salach konferencyjnych. Jeśli przedsiębiorca używa rzutnika, warto podkreślać, że ekrany zapewniają lepszą jasność i poziom wyświetlania szczegółów, co nie jest bez znaczenia w przypadku profesjonalnie przeprowadzonej prezentacji. Ponadto w biurach (choć nie tylko) znajdą zastosowanie modułowe wyświetlacze LED RGB Samsunga, które można układać w dowolne kształty (np. logo firmy) oraz wykorzystywać w salach, do których nie dało się – ze względu na gabaryty – wnieść klasycznego ekranu.

Systemy DS, czyli zarobisz na…

…sprzedaży sprzętu i dodatków,

…doradztwie w procesie rozmieszczania    ekranów,

…wdrożeniu,

…integracji z innymi systemami,

…tworzeniu treści,

…zarządzaniu treścią,

…dystrybucji obrazu.