Nowy Showroom Samsung B2B znajduje się w warszawskiej centrali firmy, do której producent przeprowadził się rok temu. Ma pełnić ważną rolę w biznesie resellerów i integratorów. Prezentuje przykłady rozwiązań dla różnych branż, począwszy od handlu, przez transport i biura, po hotele oraz gastronomię. W większości z nich dużą rolę odgrywają profesjonalne wyświetlacze i komunikacja wizualna.

Miejsce zostało zbudowane specjalnie dla partnerów producenta, a także ich klientów, których mogą tam zapraszać resellerzy i integratorzy. Tym samym showroom stanowi wartościowe i unikalne narzędzie edukacyjne oraz wspomagające sprzedaż. Umożliwia bezpośrednie poznanie nowych rozwiązań i sprawdzenie, jakie są ich możliwości oraz sposób działania. Ułatwia zdobycie wiedzy o tym, jakie elementy systemu wybrać oraz jak najlepiej je rozmieścić i połączyć w konkretnych przypadkach. I wreszcie, last but not least, pokazuje, jak wygląda finalna instalacja i jakie robi wrażenie. To dużo lepszy sposób niż słowne przekonywanie klienta do wdrożenia.

Z naszych doświadczeń wynika, że wizyta w showroomie przyspiesza proces decyzyjny klienta. To jest często kropka nad i, która decyduje o podpisaniu kontraktu – podkreśla Michał Ptak, menedżer działu wdrożeń biznesowych w Samsung Electronics Polska.

Rola showroomu może być też inna. Jeżeli reseller nie ma pomysłu, w jaki sposób wykorzystać dostępne rozwiązania, uwzględniając potrzeby klienta, może odwiedzić salę pokazową i wybrać coś dla niego. W showroomie oprócz oglądania stałych instalacji można tworzyć konfiguracje dla konkretnych klientów.

Kolejną funkcją salonu jest możliwość prezentacji własnych rozwiązań przez partnerów producenta. Dzięki temu dotrą oni ze swoją ofertą do szerszego grona klientów. W obiekcie odbywają się ponadto szkolenia tematyczne dla resellerów i ich klientów. Przy czym nowoczesna sala konferencyjna showroomu także pokazuje możliwości rozwiązań.

 

Tu jest przyszłość

Samsung podkreśla, że zmienia się sposób przekazywania informacji w różnych branżach, a użytkownicy muszą podążać za trendami, aby przetrwać.

Nie ma odwrotu od cyfrowej komunikacji – podkreśla Michał Ptak.

Potwierdzają to dane dotyczące sprzedaży. Wartość polskiego rynku zarządzalnych rozwiązań z zakresu komunikacji wizualnej to ok. 280 mln zł rocznie. Do 2020 r. ma się się zwiększać   szacunkowo o 8 proc. co roku. Rosnące zapotrzebowanie jest związane z tym, że zmienia się sposób konsumpcji treści przez klientów. Ponieważ większość z nich ma smartfony, dziś prawie każdy jest przyzwyczajony do komunikacji cyfrowej i tego samego oczekuje np. od sklepów. Dotyczy to zwłaszcza pokolenia „millenialsów”. Na papierowe plakaty mało kto zwraca uwagę. Nawet statyczne obrazy na ekranie to już za mało. Ludzie oczekują dziś interaktywnych treści, bo takie na nich najsilniej oddziaływają, wpływając na decyzje zakupowe. Wizyta w showroomie, gdzie klient może na żywo doświadczyć siły przekazu cyfrowych nośników, pomaga przekonać do skuteczności tych rozwiązań bardziej niż pokazywanie słupków z danymi czy lektura specyfikacji technicznej produktów.

Branże, w których warto stosować produkty prezentowane w Showroom Samsung B2B

– handel

– transport i logistyka

– hotele i gastronomia

– bankowość i finanse

– edukacja

– biura podróży i punkty usługowe

– przemysł

– systemy do inteligentnego domu

– wyposażenie biur i sal konferencyjnych

– rozwiązania dla studiów telewizyjnych

 

Z drugiej strony takie miejsca jak showroom uświadamiają przedsiębiorcom, że komunikacja za pomocą zarządzanych systemów wizualnych zwiększa efektywność biznesu. Pomaga zwłaszcza w wykorzystaniu narzędzia wspomagającego sprzedaż, jakim jest tzw. real time marketing. Za jego pomocą sieć sklepów, dysponująca zarządzalnymi systemami, może w jeden dzień zmienić komunikację we wszystkich swoich sklepach, dostosowując ją przy tym do płci i wieku odbiorców.

– Nie mówimy o prostym przeniesieniu plakatu na ekran, lecz kompleksowym wykorzystaniu narzędzi marketingowych i analitycznych. Dlatego taki przekaz jest skuteczny – przekonuje Michał Ptak.

Przykładowo klient, wybierając dotykowo produkty na ekranie, uzyskuje różne dane na ich temat i propozycje dodatków. Dzięki temu systemy DS mogą służyć do zwiększania sprzedaży, czego wielu sprzedawców wciąż sobie nie uświadamia. Systemy komunikacji wizualnej pomagają poza tym stworzyć tzw. mapę potrzeb komplementarnych. Jej istnienie przejawia się komunikatami do klientów w stylu „inni wybrali również…”. Ponadto komunikacja cyfrowa umożliwia wdrożenie narzędzi z zakresu marketing automation, a także pomaga zintegrować kanały sprzedaży online i offline.

Michał Ptak

menedżer działu wdrożeń biznesowych w Samsung Electronics Polska

W Polsce nie ma drugiego podobnego obiektu z taką ofertą jak Showroom Samsung B2B. Jego rola jest o tyle istotna, że media wizualne silnie wpływają na emocje, więc zapoznanie się z ich różnymi konfiguracjami, dla różnych grup odbiorców, daje pojęcie o sile oddziaływania i użyteczności tych rozwiązań. Stanowi przy tym inspirację dla partnerów i klientów. Showroom oczywiście będzie się zmieniać wraz z rozwojem naszej oferty. Wśród obecnie planowanych nowości są monitory giełdowe.

 

Digital Signage stanowi przy tym odpowiedź na oczekiwania reklamodawców, którzy coraz częściej płacą za skuteczność reklamy, a nie za powierzchnię. Dlatego integratorzy oferujący rozwiązania z zakresu komunikacji wizualnej mają szansę zwiększyć korzyści dla siebie i partnerów, współpracując z firmami czy specjalistami od marketing automation czy CRM. Jak to działa w praktyce, można dowiedzieć na szkoleniach lub bezpośrednio od fachowców firmy Samsung podczas wizyty w showroomie.

 

Nawet lustro pozwoli zarobić

Największym rynkiem dla rozwiązań do cyfrowej komunikacji jest handel. Dlatego w Showroom Samsung B2B zaprezentowano rozmaite możliwości zastosowań dla tego rynku (bo sam handel jest bardzo zróżnicowany): od interaktywnych ekranów rozmaitego rodzaju i wielkości po wyposażenie POS i mobilne terminale płatnicze. Kolejną reprezentowaną branżą jest transport i logistyka. W showroomie naocznie można np. przekonać się, jakie znaczenie ma odpowiednie rozmieszczenie wyświetlaczy, tak aby znajdowały się w najlepszym polu widzenia dla odbiorcy informacji.

Tegoroczną nowością są monitory lustrzane. Wyglądają jak lustro, ale można na nich wyświetlać informacje i reklamy. Pomysł polega na tym, że ludzie mają odruch oglądania swojego odbicia, więc treści pokazywane na lustrzanym monitorze siłą rzeczy przyciągają uwagę. W showroomie można zobaczyć instalację monitora w łazience – w Polsce są już pierwsze wdrożenia w windach hotelowych. Taki wyświetlacz może znaleźć zastosowane np. w salonach spa czy hotelach.

Oprócz tego prezentowane są możliwości telewizji hotelowej marki Samsung. W salach konferencyjnych w hotelach czy centrach kongresowych przydają się małe monitory (mają przekątną długości 10–20 cali), np. do wyświetlania agendy i informacji. Są też propozycje dla banków. Integratorzy i ich klienci mogą chociażby sprawdzić, jak funkcjonuje bankomat podpięty do systemu komunikacji wizualnej. Pokazano również rozwiązania dla inteligentnych budynków – jest to przykład oferty jednego z partnerów producenta. W showroomie urządzono także „kącik ergonomiczny” z monitorami biurowymi. Są też profesjonalne systemy dla studiów telewizyjnych – zaprojektowane do nich monitory mają specjalną gamę kolorów. Tego rodzaju instalacji jest więcej.

Partnerzy zainteresowani wizytą w showroomie mogą zarezerwować termin u swojego opiekuna w Samsungu. Udzieli on też wszelkich dodatkowych informacji. Obiekt znajduje się w Warszawie na ul. Postępu 14.