Dzięki transakcji rosnąca w tempie 50 proc. rocznie polska spółka ruszyła do walki o pozycję globalnego lidera rozwiązań Customer Data Platform i Marketing Automation. Zarówno SilverTree Equity – uznany gracz private equity, specjalizujący się w technologiach i oprogramowaniu w chmurze, jak też Perwyn – rodzinne przedsięwzięcie private equity, zobowiązały się do znaczącego dokapitalizowania SALESmanago, które zdynamizuje globalną ekspansję firmy.

Założyliśmy SALESmanago w 2012 roku z ambicją dostarczenia światowej klasy rozwiązania Customer Data Platform – podkreśla Grzegorz Błażewicz, założyciel i prezes zarządu SALESmanago.

Już teraz krakowska firma znajduje się w światowej czołówce podmiotów oferujących technologie wspierające marketing dla branży e-commerce. Jej system umożliwia tworzenie indywidualnych profili klientów oraz realizację napędzanych sztuczną inteligencją wielokanałowych kampanii i procesów marketingowych. Firma współpracuje między innymi z takimi podmiotami, jak: BMW, Burger King, Starbucks, Toyota, Victoria’s Secret, Oriflame, Crocs i T-Mobile. Została uznana przez redakcję „Financial Times” i analityków Deloitte’a za jedną z najszybciej rozwijających się w Europie.

Doświadczenie naszych nowych partnerów, zarówno w zakresie oprogramowania jak i rozwoju, zapewni nam lepszy dostęp do globalnych zasobów i pozwoli inwestować jeszcze więcej, aby niezmiennie dostarczać naszym klientom wartościowy i innowacyjny produkt – nie ma wątpliwości Grzegorz Błażewicz.

Analitycy branży oceniają, że SALESmanago ma mocną pozycję na atrakcyjnym, rozwijającym się rynku e-commerce, którego penetracja tego typu rozwiązaniami jest wciąż stosunkowo niska. Zbudowane dzięki ponad 10-letniemu doświadczeniu rozwiązania SALESmanago pozwalają firmom lepiej realizować strategie marketingowe bazując na kluczowych parametrach marketingowych takich jak CLV, rotacja klientów, oraz analizie zachowań na stronie internetowej czy zaangażowaniu klienta, co ostatecznie skutkuje ich dynamiczniejszym wzrostem.

Inwestycja w SALESmanago wpisuje się więc w strategię zarówno Perwyn, jak i SilverTree Equity.

W ciągu ostatnich kilku lat dokonaliśmy kilku inwestycji w oprogramowanie i biznesy oparte o rozwój technologii, w tym technologie marketingowe. Wizja, jaką obiecuje SALESmanago, wywarła na nas szczególne wrażenie i cieszymy się, że możemy współpracować z Grzegorzem i SilverTree. Perwyn tradycyjnie zwracał uwagę na firmy z siedzibami w Europie Zachodniej i cieszymy się, że dzięki tej inwestycji rozszerzyliśmy teraz nasz zasięg również na Polskę, kraj szybko rozwijającej się gospodarki cyfrowej i dynamicznego sektora technologicznego – ocenia Andrew Wynn, założyciel i partner zarządzający w Perwyn.

Podobnego zdania jest John Messamore, partner zarządzający SilverTree Equity.

Spodziewamy się, że budżety na aplikacje MarTech w modelu SaaS będą nadal rosły, ponieważ firmy e-commerce reagują na rosnącą konkurencję. Co więcej, zmiany w przepisach regulujących możliwość gromadzenia i wykorzystywania danych third-party i plików cookie napędzają znaczne inwestycje w platformy, które pomagają wykorzystać, w pełni zgodne z tymi regulacjami dane first-party, będące rdzeniem platformy CDP SALESmanago – podkreśla John Messamore.

Z kolei Nicholas Theuerkauf, partner zarządzający SilverTree Equity uważa, że w ramach atrakcyjnej przestrzeni automatyzacji procesów marketingowych SALESmanago ma wyjątkowo dobrą pozycję do dalszego zwiększania udziału w rynku.   

Obfitująca w funkcjonalności w zakresie automatyzacji procesów marketingu wielokanałowego platforma SALESmanago i jej możliwości gromadzenia danych konsumenckich pomagają przyciągać, utrzymywać i rozwijać relacje z klientami, zapewniając doskonałe wyniki i zwrot z inwestycji – komentuje Theuerkauf.

Na dalszej ścieżce wzrostu rozwój firmy ekspercką wiedzą wspierać będzie kilku bardzo doświadczonych menedżerów. Są wśród nich: Tim Weller (prezes Trustpilot, spółki wycenianej na 1,6 mln dol.), Rafał Brzoska (założyciel i prezes zarządu InPost) oraz Jean-Philippe Baert (doświadczony dyrektor w firmie MarTech). Każdy z nich dołączy teraz do Rady Nadzorczej SALESmanago.

Równolegle Ivo Totev (CMO Suse i były CMO Unit4), Adam Hale (były dyrektor generalny Fairsail i szef Software Europe w Russel Reynolds) oraz Matt Harris (były partner KPMG) dołączają do firmy jako partnerzy operacyjni.

Sercem SALESmanago jest wyjątkowy produkt. Firma udowodniła, że może z powodzeniem rozwijać się na arenie międzynarodowej i wielokrotnie okazała się lepsza od dobrze ugruntowanych na rynku podmiotów w konkurencyjnych przetargach oraz w kluczowych wskaźnikach operacyjnych i finansowych. Wierzymy, że dzięki wsparciu finansowemu Perwyn i SilverTree, w połączeniu z dołączeniem do Rady wybitnych menedżerów tworzymy niezwykle korzystny układ, który pozwoli nam skutecznie zaadresować spory potencjał rynku – uważa Olle Davidsson.

Przy transakcji fundusze SilverTree i Perwyn korzystały z doradztwa EY, Eversheds Sutherland, Crosslake Technologies oraz Bain & Company. Doradcą SALESmanago był GP Bullhound.