Inteligencja w biznesie niejedno ma imię
Hasło Business Intelligence wywołuje sprzeczne skojarzenia – jedni widzą w nim oprogramowanie usprawniające prowadzenie biznesu, inni – puste pojęcie marketingowe.
Hasło Business Intelligence wywołuje sprzeczne skojarzenia – jedni widzą w nim oprogramowanie usprawniające prowadzenie biznesu, inni – puste pojęcie marketingowe.
O telemedycynie, rynku monitoringu IP, kondycji firm ISP oraz edukowaniu klientów końcowych przez producentów i integratorów CRN Polska rozmawia podczas targów Intertelecom 2010 z przedstawicielami D-Linka, Konsorcjum FEN, Salumanusa i Technitela.
Intel zachęca resellerów, by próbowali zarabiać na zdalnym zarządzaniu, wykorzystując do tego najnowszą platformę vPro. Producent nie ukrywa jednak, że łatwiej namówić klientów na wdrożenie takiego rozwiązania, niż przekonać ich, by zlecili zarządzanie komputerami zewnętrznej firmie.
W czasie recesji wzrosła liczba sklepów partnerskich w sieciach franczyzowych. Resellerzy, którzy zdecydowali się na franczyznę, uznali, że schronienie się pod skrzydłami silniejszego zapewni im wsparcie i pozwoli przetrwać trudny okres.
Windows 7 są dobrze zabezpieczone – uważają producenci programów do ochrony systemów komputerowych. Nie na tyle jednak, by użytkownicy mogli się w ogóle obejść bez software’u broniącego ich przed atakami z sieci. Jego dostawcy uważają, że resellerzy mogą wykorzystać pojawienie się na rynku nowego systemu jako szansę na dodatkowy zarobek.
Do grudnia 2009 r. wykorzystano 30 proc. z blisko 400 mln euro przeznaczonych przez UE na dofinansowanie małych e-biznesów. W październiku po pieniądze na ten cel ustawiały się kolejki. Właściciele firm twierdzą, że warto się o nie starać, chociaż do uzyskania unijnych dopłat wiedzie często długa i ciernista droga.
W ofercie Microsoftu znajdą coś dla siebie zarówno ci, którzy chcą wyłącznie sprzedawać, jak i ci, którzy zamierzają oferować klientom coś więcej, np. świadczyć usługi, takie jak instalacja czy konfiguracja. Urszula Smoktunowicz
Najgorsze mamy za sobą – taka opinia przeważa wśród producentów sprzętu sieciowego. Niektórzy ostrzegają, że w 2010 r. trzeba się liczyć z kolejnym sprzedażowym dołkiem, nikt jednak nie spodziewa się takiego załamania koniunktury jak w 2009.
Większość integratorów z optymizmem patrzy w przyszłość. W zeszłym roku spadek zamówień nie był tak drastyczny, jak się obawiano, a ostatni kwartał przyniósł wyraźną poprawę. Firmy wdrożeniowe liczą, że w 2010 r. odbiorcy zaczną powracać do zawieszonych projektów.
Kryzys nauczył resellerów patrzeć w przyszłość z umiarkowanym optymizmem. Dla niektórych załamanie sprzedaży w ciągu ostatnich 12 miesięcy było szokujące, szczególnie po bardzo dobrym roku 2008.