Rynek rozwiązań Smart Collaboration rośnie, a prognozy wskazują, że ten trend będzie kontynuowany w kolejnych latach. Gartner przewiduje, że w 2024 roku tylko 25 proc. spotkań biznesowych będzie odbywać się face to face, a reszta za pośrednictwem narzędzi do zdalnej komunikacji – wynika z danych przytaczanych na spotkaniu Lenovo z Partnerami, które poświęcono rozwiązaniom z serii Lenovo ThinkSmart i współpracy ze specjalistami AV w zakresie oferty Smart Collaboration.

Lenovo wzmacnia ten stosunkowo nowy filar swojego biznesu na lokalnym rynku, współpracując w tym zakresie z pięcioma dystrybutorami: AB, Also, Ingram Micro, Tech Data, a od początku roku również z Exclusive Networks.

20 ekspertów AV dołącza do Lenovo

Producent zaprosił 20 firm, wyspecjalizowanych w sprzedaży rozwiązań wideokonferencyjnych, do udziału w nowym programie partnerskim Lenovo 360, obejmującym rozwiązania Smart Collaboration.

Firmy coraz częściej podążają za trendem prowadzenia biznesu z każdego miejsca na świecie, dlatego tworzymy rozwiązania, dzięki którym jest to możliwe. Są to produkty z kategorii ThinkSmart, np. ThinkSmart Core czy ThinkSmart HUB czy usługi np. Premier Support i CO2 Offset, które już od dłuższego czasu znajdują się w naszej ofercie i cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Program Lenovo 360 dla partnerów handlowych w ramach rozwiązań Smart Collaboration z pewnością ułatwi nam dotarcie do przedsiębiorców, którzy szukają takich produktów – podkreśla Adam Dyszkiewicz, Business Development Manager z Lenovo Polska.

Nowy program przewiduje dwa poziomy autoryzacji dla partnerów handlowych: Specialist i Elite. Na poziomie Specialist partnerzy uzyskują 5 proc. rabatu od cen projektowych już od pierwszej sprzedaży, co dotyczy całego portfolio Lenovo ThinkSmart. Aby uczestniczyć w programie wystarczy mieć aktywne konto, minimum jedną osobę przeszkoloną z portfolio Lenovo ThinkSmart, jedno urządzenie z tej serii w demo roomie oraz uczestniczyć w cyklicznych szkoleniach.

Z kolei partnerzy Elite mogą liczyć na jeszcze wyższe rabaty (7 proc.), w zależności od ustalanego indywidualnie targetu sprzedażowego. Jeśli nie uda osiągnąć założonego poziomu, to partner i tak ma zapewnione 5 proc. rabatu, natomiast przekroczenie planu jest premiowane jeszcze wyższym bonusem. Przykładowo za realizację 120 proc. ustalonego poziomu sprzedaży przysługuje rabat na poziomie 8,4 proc. Dodatkowe 1 proc. od targetu alokowane jest na fundusz marketingowy dla Partnera. Musi on delegować 2 osoby certyfikowane z rozwiązań Lenovo ThinkSmart (pozostała ścieżka jest tożsama z wymogami na poziomie Specialist).

Przystąpienie do programu będzie możliwe od początku lipca na platformie Lenovo Partner Hub (LPH).

Zdalna współpraca to element infrastruktury krytycznej

Jednocześnie Lenovo rozbudowuje ofertę rozwiązań Lenovo ThinkSmart. Jak podkreśla Adam Dyszkiewicz, są one kompatybilne ze wszystkimi najważniejszymi platformami do komunikacji, jak Zoom czy Teams. Co istotne, portfolio producenta jest dostosowane do różnych przypadków użycia takich rozwiązań, łatwe w zarządzaniu, instalacji i rozbudowie, co pozwala użytkownikom dostosować je do potrzeb.

Przykładem uniwersalnego produktu jest Lenovo ThinkSmart Hub – to urządzenie All-in-One z czterema mikrofonami i głośnikami, przeznaczone do małych i średnich sal. Jednak wystarczy je doposażyć w zewnętrzne głośniki, by sprawdził się również w dużej sali konferencyjnej.

Trzy lata wsparcia 24/7/365 w standardzie

Rozwiązania Lenovo ThinkSmart zapewniają użytkownikom maksymalną ciągłość działania dzięki dostępnemu w standardzie 3-letniemu wsparciu Lenovo Premier Support, które można przedłużyć nawet do 5 lat. Oznacza to dostęp do wyspecjalizowanych inżynierów zapewniających pomoc w razie problemów przez 24 godz. na dobę i 365 dni w roku.

Jedno z zaprezentowanych podczas konferencji rozwiązań to ThinkSmart Core, które w odróżnieniu od rozwiązań All-in-One jest produktem modularnym, gdzie wyświetlacz to osobne urządzenie od jednostki centralnej. Ważnym aspektem z perspektywy integratora jest fakt, że wszystkie elementy montażowe urządzeń są standardowym elementem oferowanych zestawów.

Klienci mają do wyboru również bardziej rozbudowaną wersję (Full Kit), z barem głośnikowym z czterema mikrofonami (180 st.). Na wypadek większych spotkań można dodać dwa zewnętrzne mikrofony. Częścią oferty są także akcesoria, w tym kamera 4K Lenovo ThinkSmart Cam z funkcją auto zoom oraz aktywnego podążania za prezenterem.

Rozwiązania Lenovo ThinkSmart

Chmurowy menedżer za darmo

Całym portfolio Lenovo ThinkSmart można łatwo zarządzać z dowolnego miejsca poprzez chmurowe narzędzie Lenovo ThinkSmart Manager, które pozwala m.in. na zdalną konfigurację i aktualizację urządzenia. Jest ono dostępne jako aplikacja web oraz w formie aplikacji mobilnej na Androida i iOS.

Co istotne, Lenovo ThinkSmart Manager jest dołączone w standardzie z każdym urządzeniem ThinkSmart, producent oferuje również rozszerzenie funkcjonalności, która zawiera między innymi opcję integracji i zarządzania urządzeniami firm trzecich bezpośrednio z konsoli Lenovo czy zarządzania na poziomie sprzętowym umożliwiającego m.in. zdalną obsługę urządzenia przez administratora z możliwością zdalnego przekierowania konsoli graficznej (wyświetlacza).

Google Meet od Lenovo

Portfolio rozwiązań do współpracy Lenovo zostało poszerzone się o kolejne serie. Producent we współpracy z Google opracował nowe zestawy do sal konferencyjnych: Lenovo Series One for Google Meet. Są to gotowe rozwiązania dla użytkowników G Suite i spotkań Google’a. Na rynku znajdują się już trzy wielkości zestawów: S, M i L, dostosowane do sal różnej wielkości. Wykorzystują zasilanie PoE, co ułatwia instalację. Na polski rynek rozwiązania powinny trafić w III lub IV kw. br.

W drugim półroczu na polskim rynku pojawi się również pierwszy na świecie system do współpracy oparty na Windows 10 IoT Enterprise – Lenovo ThinkSmart One. To video-bar All-in-One z 10-calowym ekranem sterującym, wyposażony m.in. w osiem mikrofonów, głośniki, inteligentną kamerę i funkcję PoE do podłączania urządzeń dodatkowych.

ThinkSmart One
ThinkSmart Controller

ThinkVision w trzech rozmiarach

Oferta Lenovo poszerzy się również o wyświetlacze wielkoformatowe 4K z serii ThinkVision, przeznaczone do wspólnych przestrzeni roboczych i edukacji. Są to urządzenia o przekątnych 65, 75, 86 cali, wyposażone we wbudowane mikrofony, głośniki i kamerę. Oprócz wykorzystania na potrzeby wideokonferencji, mogą też pełnić rolę cyfrowej tablicy dzięki dotykowemu ekranowi i zintegrowanemu oprogramowaniu.

Nowością jest także Lenovo ThinkSmart View 2. generacji, czyli nabiurkowe rozwiązanie do współpracy, w nowej wersji z 27-calowym monitorem, które pojawi się na polskim rynku pod koniec tego roku.

Więcej usług Lenovo ThinkSmart

Oprócz 3-letniego wsparcia Lenovo Premier Support, które mają w standardzie wszystkie produkty Smart Collaboration, producent świadczy też usługi finansowe, umożliwiające finansowanie sprzętu Lenovo, jak i innych dostawców w kompleksowych projektach.

Zaprezentowaną na spotkaniu opcją jest również Lenovo CO2 offset – usługa, która pomaga zredukować ślad węglowy. Można ją wykupić nabywając urządzenia Lenovo, a środki są przeznaczane na projekty zielonej energii odnawialnej. Użytkownik otrzymuje certyfikat potwierdzający jego wkład w ograniczenie emisji dwutlenku węgla, który może prezentować swoim klientom.

Prognozuje się, że kwestie zrównoważonego rozwoju będą coraz ważniejsze dla klientów biznesowych. Według badania Gartnera znaczenie kwestii ESG w br. wzrosło o 100 proc. rok do roku na liście priorytetów biznesowych na lata 2022 i 2023.