Inteligentne rozwiązania komunikacyjne kluczem do sukcesu
W ostatnich latach sposoby wymiany informacji w firmach wyraźnie ewoluowały. Dlatego na rynku pojawiły się innowacyjne rozwiązania, jako odpowiedź na rosnące oczekiwania użytkowników.
W nowoczesnych przedsiębiorstwach coraz bardziej popularnym miejscem przewidzianym do współpracy są tak zwane huddle rooms, czyli salki konferencyjne przeznaczone dla niewielkich, 5- lub 6-osobowych zespołów. Według badań Frost & Sullivan w 2022 r. takie pomieszczenia będą stanowić aż 70 proc. wszystkich sal konferencyjnych. W tym kontekście należy wspomnieć o Polycom Studio, czyli inteligentnym urządzeniu wideokonferencyjnym, które łączy w sobie zaawansowaną technologię umożliwiającą osiągnięcie wyższej efektywności pracy w zespołach.
Studio to rozwiązanie All-in-One podłączane do monitorów przez USB, wyposażone w kamerę 4K, stereofoniczne głośniki oraz mikrofony. Wysoką jakość dźwięku gwarantują takie funkcje jak NoiseBlock – do wygłuszania dźwięków innych niż ludzka mowa (np. pisanie na klawiaturze czy szelest przerzucanych stron), a także Acoustic Fence, eliminująca hałasy pochodzące z otoczenia osób, które biorą udział w spotkaniu. Ponadto Studio zbiera dźwięki w obrębie 3,5 m i umożliwia podłączenie dodatkowych mikrofonów.
Podstawową zaletą kamery jest umiejętność rozpoznawania twarzy uczestników spotkania i w pełni automatyczne kadrowanie, które zapewnia dobranie kadru w taki sposób, by widoczny był w nim cały zespół obecny w pomieszczeniu. W momencie, gdy pojedyncza osoba zabiera głos, kamera koncentruje się wyłącznie na niej, dzięki czemu odbiorca może w pełni skupić się na mówcy. Właściwe działanie tego systemu wspomaga szerokokątny obiektyw 120 stopni.
Studio jest kompatybilne ze wszystkimi najpopularniejszymi platformami i aplikacjami przeznaczonymi do komunikacji audio-wideo, m.in. Microsoft Teams, Skype for Business, Zoom, GoToMeeting czy Cisco Webex. Warto wspomnieć, że urządzenie może być zarządzane centralnie, dzięki czemu w łatwy sposób dokonuje się jego aktualizacji lub zmiany ustawień.
Bartłomiej Biernat
Product Manager w Veracompie
Polycom Studio łączy w sobie wszystkie niezbędne funkcje, których pracownicy oczekują w małych pomieszczeniach konferencyjnych. Przy projektowaniu urządzenia wykorzystano wieloletnie doświadczenie specjalistów Poly. W każdym detalu zadbali oni o to, aby dzięki Studio rozmowy wideo brzmiały naturalnie, wywołując wrażenie komunikacji twarzą w twarz.
Co zyskują firmy, które zdecydują się postawić na Studio? Przede wszystkim najwyższą jakość współpracy, bez straty czasu i pieniędzy na przemierzenie setek kilometrów, ale także rozwiązanie, które idealnie współgra z ideą huddle rooms i w dłuższej perspektywie przekłada się na efektywność pracy.
Polycom Studio dostarczane jest przez Poly – czołowego producenta rozwiązań komunikacyjnych, powstałego w marcu 2019 r. w wyniku fuzji Polycom oraz Plantronics. Połączenie sił sprawiło, że bogate portfolio Poly spełnia zróżnicowane oczekiwania zarówno małych biur, dużych korporacji, jak i call center o zaawansowanych potrzebach.
Pełna gama produktów Poly dostępna jest w ofercie Veracompu.
Podobne artykuły
Jak i po co integrować telefonię z MS Teams?
Z platformy Microsoft Teams korzysta regularnie ok. 54% firm na świecie, a liczba ta ma wzrosnąć do 75% do 2025 r.1 Najczęściej MS Teams jest używane do komunikacji wewnętrznej. Jednak do komunikacji zewnętrznej - z klientami, dostawcami i partnerami biznesowymi, te same firmy używają zazwyczaj zupełnie innych narzędzi.
Francuski łącznik: Kraków – Paryż – świat
Na początku lutego, a więc nieco rok po fuzji z Exclusive Networks, polski oddział zmienił nazwę na Exclusive Networks Poland (dotychczas Veracomp – Exclusive Networks). W ten sposób kończy się pierwszy, udany etap na drodze do globalnego rozwoju największego na polskim rynku IT dystrybutora VAD.
Komfortowe wideokonferencje w każdym pomieszczeniu
Wideokonferencje stały się nową rzeczywistością dla wielu firm. W czasie pandemii koronawirusa platformy typu Google Meets czy Zoom notowały dziennie nawet ponad 100 milionów uczestników spotkań online. Jak odnaleźć się w tej wirtualnej sytuacji, organizując spotkania wideo w pomieszczeniach średniej i dużej wielkości?