• Nutanix,
rosnący w siłę konkurent VMware, chce w bieżącym roku zadebiutować na
giełdzie papierów wartościowych. Ten jeden z najbardziej obiecujących
amerykańskich start-upów w krótkim czasie zanotował ponad 8-krotny wzrost
przychodów (z ok. 30,5 mln dol. na koniec 2013 roku finansowego
do 241,4 mln dol. dwa lata później). W tym czasie szybko rosły jednak
także straty firmy (odpowiednio: z 44,7 mln dol. do 126,1 mld
dol.). Publiczna emisja akcji ma umożliwić szefom Nutanixa uzyskanie pieniędzy,
których coraz bardziej brakuje na dalszy rozwój firmy.

 

• Ingram
Micro
kupił kolejną spółkę specjalizującą się w usługach
chmurowych. Najnowszy nabytek to platforma usług Odin, przejęta od rosyjskiej
firmy Parallels. Odin oferuje konsolę do zarządzania usługami chmurowymi,
z której korzysta już ok. 4 tys. firm hostingowych i 300
operatorów telekomunikacyjnych. Platforma umożliwi Ingramowi sprzedaż rozwiązań
chmurowych za pośrednictwem resellerów i integratorów.

 

• Apple ma nowego chief operating officera, którym został
Jeff Williams. Uprzednio w koncernie z Cupertino zarządzał on
łańcuchem dostaw (to samo robił Tim Cook przed objęciem stanowiska CEO) oraz
kierował rozwojem Apple Watch. W branży mówi się o Williamsie, że
jest „klonem Cooka”: wysoki, szczupły, charakteryzujący się miłym sposobem
bycia, zamiłowaniem do fitnessu i genialną pamięcią do szczegółów.
Podobnie jak Cook, ma tytuł MBA przyznany przez Duke University. Znaczną część
kariery spędził w IBM-ie.

 

Advantech-DLoG,
producent przenośnych terminali przemysłowych, nawiązał współpracę ze
ScanSource POS and Barcode. W jej ramach rozwiązania Advantech-DLoG
zostaną zaoferowane przez europejską sieć dystrybucji ScanSource POS and
Barcode. Advantech-DLoG oferuje – poza przenośnymi terminalami przemysłowymi,
umożliwiającymi gromadzenie i dostęp do danych – również tablety rugged
oraz systemy UTC (Ubiquitous Touch Computer) dla handlu, logistyki, hoteli,
służby zdrowia, firm usługowych i przemysłu.

 

• BP
wybrało rozwiązanie Comarch Customer Loyalty Management, aby wzbogacić swój
program lojalnościowy w Hiszpanii. Dotychczasowa platforma, której
dostawcą był również Comarch, została zmodernizowana zarówno pod kątem technicznym,
operacyjnym, jak i ze względu na biznesową efektywność. Współpraca
pomiędzy Comarchem a BP trwa od 2001 r. W tym czasie
zrealizowano ponad 40 projektów w 10 różnych krajach. Obejmowały one
systemy klasy electronic data interchange, customer loyalty management oraz
rozwiązania związane z infrastrukturą IT.

 

• ZIPSEE zwróciło uwagę polskich ustawodawców na fakt, że
w Niemczech nałożenie tzw. opłaty reprograficznej na smartfony
i tablety przełożyło się na wzrost ich cen. To dowód na to, że
wprowadzenie podobnego rozwiązania w Polsce skończyłoby się tym samym
– ocenia organizacja branżowa zrzeszającą producentów i dystrybutorów
sprzętu elektronicznego. W Niemczech od 1 stycznia 2016 r.
podrożały produkty Apple’a: iPhony o 5 euro,
a iPady o 8 euro. Producent potwierdził, że podwyżki wynikają
z wprowadzenia opłaty reprograficznej na urządzenia mobilne w grudniu
2015 r. Więcej na ten temat w artykule na str. 55.

 

• Intel kupił Ascending Technologies, niemiecką firmę
produkującą drony do zastosowań profesjonalnych (budownictwo, różnego rodzaju
pomiary terenu, opracowanie map i in.). „Nabytek” ma własne rozwiązania
obejmujące autopilota, silniki i nawigację. W produkowanych dronach
wykorzystuje także technologię kamer 3D Real Sense Intela. Do tej pory
Ascending sprzedał ponad 1 tys. dronów. Cena transakcji nie została
ujawniona.

 

• Foxconn będzie świadczył usługi chmurowe europejskim
klientom za pośrednictwem nowego centrum przetwarzania danych w Czechach.
W tym celu tajwański koncern zawiązał joint venture o nazwie SafeDX
z czeską spółką KKCG. W zlokalizowane w Pradze data center,
a także w tamtejsze centrum R&D Foxconn zamierza zainwestować
101 mln dol. do 2018 r. Usługi chmurowe mają być skierowane zarówno
do korporacji, jak też małych i średnich firm.

 

• Duże koncerny
IT
– Facebook, Google, Microsoft,
Twitter, Yahoo – zaprotestowały przeciwko zamiarom brytyjskich władz,
które chcą zobowiązać dostawców IT do pozostawienia w oprogramowaniu
furtki umożliwiającej służbom bezpieczeństwa penetrację danych osobowych użytkowników.
Ma to na celu zwalczanie terroryzmu i przestępczości zorganizowanej.
Koncerny w wydanym oświadczeniu stwierdziły, że to „krok w złym
kierunku”. Ich zdaniem nie można zmuszać dostawców do osłabiania zabezpieczeń.

 

• Kaspersky
Lab
pożegnał się z szefem sprzedaży B2C w Europie. Heiner
Bredick wytrwał na stanowisku dyrektora sprzedaży produktów konsumenckich
jedynie kilka miesięcy, ale ogółem pracował w Kasperskim ponad dziewięć
lat. Z wypowiedzi dla niemieckiego CRN-a wynika, że menedżer nie jest zadowolony
ze sposobu, w jaki go potraktowano po tak długiej pracy w korporacji.
Według niego ostatnio nie wszystko mu odpowiadało, ale „po 9 i pół roku
współpracy można było o tym porozmawiać”, zamiast wręczać mu wymówienie.
Sama firma odmówiła komentarza.