Blackberry kończy z produkcją smartfonów, ale nie rezygnuje z obecności swojej marki na światowych rynkach. Telefony ze znanym logo będą dalej produkowane i sprzedawane przez partnerów kanadyjskiego koncernu, m.in. TCL, właściciela marki Alcatel. Blackberry zawarło także umowę z indonezyjskim producentem smartfonów. Powstało w ten sposób joint venture PT BB Merah Putih, które będzie dostarczać na rynek smartfony z logo i oprogramowaniem Blackberry. Sam producent ma się teraz koncentrować na sprzedaży rozwiązań zabezpieczających smartfony z Androidem.

 

Lenovo zwiększa zapasy notebooków i tworzy w tym celu 5-miesięczne rezerwy sprzętu w magazynach – wynika z informacji serwisu Digitimes. Chiński producent przygotowuje się w ten sposób do promocji w okresie świątecznym. Tak duże rezerwy to zapowiedź zaostrzenia konkurencji cenowej i tym samym zmniejszenia rentowności producentów w IV kw. br. Według danych Digitimes w III kw. br. HP wyprzedziło Lenovo pod względem liczby sprzedanych urządzeń, ale chiński koncern może powrócić na pozycję lidera w IV kw., jeśli jego promocje odniosą sukces.

 

Samsung i SAP będą razem pracować nad wykorzystaniem pamięci nowej generacji. Koncerny uruchomiły wspólne centrum badań i rozwoju w Korei. Zajmą się rozwojem technologii In-Memory i jej zastosowaniem na platformie HANA. Dzięki współpracy mają powstać rozwiązania umożliwiające szybką analizę rosnących zbiorów danych. Nowe możliwości mają pojawić się wraz z DRAM kolejnej generacji.

 

Microsoft zapowiedział kolejne inwestycje w rozwój usług chmurowych na europejskim rynku. Dotąd koncern wydał na to 3 mld dol. W 2017 r. zamierza zaoferować usługi Azure, Office 365 oraz Dynamics 365 z centrów danych we Francji oraz Azure i Office 365 z Niemiec, skąd już świadczone są usługi chmurowe. Huby Microsoftu działają także w Holandii, Irlandii, Austrii, Finlandii. W przyszłym roku mają powstać trzy kolejne na naszym kontynencie. Producent przewiduje stworzenie nowego modelu usług w Europie. Dostęp do danych ma nadzorować T-Systems, spółka należąca do Deutsche Telekom, co ma gwarantować zgodność unijnymi regulacjami.

 

Branża VR stała się jednym z priorytetów chińskiego rządu. Z inicjatywy tamtejszego Ministerstwa Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT) 180 firm, instytutów badawczych i organizacji akademickich utworzyło Związek Branży VR (Industry of Virtual Reality Alliance). Ustanowienie IVRA ma wzmocnić konkurencyjność chińskich firm na globalnym rynku virtual reality. Do projektu przystąpiły m.in.: Alibaba, Huawei, HTC, Samsung, AMD, Intel oraz Stanford University.

 

Ingram Micro uruchomiło nową internetową platformę szkoleniową, która ma pomóc partnerom dystrybutora w lepszym poznaniu rynków wertykalnych i zwiększeniu sprzedaży. Inicjatywa pod nazwą Vertical Expo Live ma im umożliwić rozwój m.in. w edukacji, służbie zdrowia, usługach finansowych i prawniczych, a także w handlu i sektorze publicznym. Nowe zasoby wiedzy są oferowane, na początek tylko w USA, w ramach programu Vertical Advantage. Obejmują dane rynkowe, wskazówki dotyczące sprzedaży i marketingu, jak również informacje techniczne o poszczególnych rozwiązaniach.

 

Avast przejął AVG za kwotę 1,3 mld dol. W ramach jednej organizacji będą oferowane zarówno produkty pod marką AVG, jak i Avast. Dzięki przejęciu zasobów i bazy resellerów AVG, Avast może umocnić się na rynku MŚP oraz dotrzeć z ofertą do większych przedsiębiorstw. Liczy także na ekspansję na rynkach wschodzących oraz w segmencie IoT. Avast przejmuje także należącą do AVG spółkę Location Labs, oferującą system do ochrony urządzeń mobilnych.

 

Google, po kilku latach rozwoju biznesu chmurowego w sektorze enterprise, postanowił prowadzić go dalej pod marką Google Cloud. Decyzję ogłoszono podczas niedawnej konferencji Horizon w San Francisco. Dział Google Cloud zajmuje się rozwojem usług chmurowych – Compute Engine, App Engine, Apps – oraz takimi
rozwiązaniami i obszarami jak: Chrome, Android, mapy, wyszukiwanie, zaawansowana analiza danych oraz machine learning.

 

Deloitte i Apple będą współdziałać przy opracowywaniu nowej oferty Deloitte Consulting pod nazwą Enterprise Next. Obejmuje ona m.in. określenie kluczowych możliwości wykorzystania iPhone’a oraz iPada w prowadzonej przez klienta działalności i stworzenie dopasowanych do jego potrzeb rozwiązań iOS. Zdaniem Tima Cooka, prezesa Apple’a, Deloitte jest bardzo dobrym partnerem w czasach wchodzenia producenta na rynek przedsiębiorstw, ze względu na zespół doradców wyspecjalizowanych w technologiach Apple, którzy mogą pomóc klientom w – jak się wyraził – radykalnej zmianie sposobu prowadzenia działalności dzięki wykorzystaniu iOS, iPhone’ów i iPadów.

 

Qualcomm prowadzi rozmowy na temat przejęcia swojego holenderskiego konkurenta NPX, nawet za 30 mld dol. – twierdzą informatorzy „The Wall Street Journal”. NPX to były dział półprzewodników Philipsa. Ostatnio koncentrował się na technologii ARM oraz czipach wykorzystywanych w samochodach. NPX ma cały wachlarz rozwiązań dla branży motoryzacyjnej: od łączności sieciowej wewnątrz pojazdu poprzez oświetlenie i radia po telematykę. Ponieważ auta są wyposażone w coraz więcej elektroniki, dzięki przejęciu Qualcomm może liczyć na ekspansję na obiecującym rynku.