W ofercie tajwańskiego producenta można znaleźć pełny wybór rozwiązań sieciowych stworzony z myślą o małych i średnich firmach. Począwszy od routerów Ethernet, ADSL/VDSL, LTE – z obsługą zaawansowanego firewalla i połączeń VPN, przez bezprzewodowe punkty dostępowe, gwarantujące szybki i niezawodny dostęp do sieci, aż po zarządzalne przełączniki PoE, dostarczające zasilanie do punktów dostępowych, kamer czy telefonów IP. Stale rozwijana platforma do zarządzania umożliwia integratorom łatwe, centralne nadzorowanie wielu rozproszonych sieci bazujących na urządzeniach tej marki.

Produkty DrayTeka to prawdziwe kombajny sieciowe. Ich wyróżnikiem na rynku jest bogata funkcjonalność. Te rozwiązania przeznaczone dla MŚP zapewniają m.in. połączenia VPN, równoważenie obciążeń (loadbalancing) i backup WAN, a także zaawansowane mechanizmy zapory sieciowej i filtrowanie treści internetowych. Przy ich użyciu można stworzyć dla klienta kompletną sieć – mówi Bogdan Płachtij, właściciel Brinetu, autoryzowanego dystrybutora tajwańskiej marki.

Ze względu na swoje cechy sprzęt znajduje zastosowanie we wszystkich segmentach rynku, m.in. w branży hotelarskiej, sektorze edukacji (sprawdza się tam zwłaszcza skuteczne filtrowanie treści internetowych) czy też handlu.

Klient włączy i zapomni, reseller będzie zarządzać

O produktach DrayTeka nie można powiedzieć, że należą do najtańszych na rynku. Cechuje je za to bardzo dobry współczynnik jakości do ceny. Jakości wyrażonej przez wiele dostępnych funkcji, łatwość użycia, stabilność i bezawaryjność. Wraz ze wzrostem świadomości klientów od ceny zakupu ważniejszy staje się całkowity koszt posiadanie rozwiązania (TCO), a ten w przypadku DrayTeka jest bardzo atrakcyjny. Dlatego klienci dokonujący przemyślanego wyboru poszukują takiego sprzętu, a resellerzy mogą na nim zarobić więcej niż na produktach z najniższej półki.

Wspomniana bezawaryjność tajwańskich produktów to niezwykle istotny argument sprzedażowy w przypadku DrayTeka. O rozwiązaniach sieciowych mówi się, że są dobre wtedy, gdy po ich uruchomieniu można zapomnieć o tym, że działają. W przypadku sprzętu omawianej marki to się sprawdza. Jak informuje polski dystrybutor, w bieżącym roku do serwisu – w ramach naprawy gwarancyjnej – trafiło jedynie 0,5 proc. sprzedanych urządzeń. Co ważne, większość z nich została naprawiona i wysłana do klienta nawet tego samego lub następnego dnia.

Reseller, który wychodzi z założenia, że lepiej jest częściej sprzedawać temu samemu klientowi tańsze i bardziej awaryjne rozwiązania, ryzykuje tym, że ten się od niego odwróci. Tymczasem na produktach DrayTeka zarobi więcej, a jednocześnie dadzą mu one okazję do świadczenia dodatkowych usług, takich jak zarządzanie siecią klienta – podkreśla Bogdan Płachtij.

Możliwość zarządzania zapewnia oprogramowanie ACS, dostępne obecnie w modelu on-premise, a niedługo także w chmurze. Centralne administrowanie wieloma routerami i punktami dostępowymi DrayTeka będzie stanowić wówczas istotną wartość dodaną do sprzedaży sprzętu.

Skupienie na marce procentuje

Brinet jako wyłączny dystrybutor marki DrayTek w Polsce dostarcza resellerom pełny pakiet wsparcia. Nie tylko sprzedaje produkty, lecz także dba o ich dostosowanie do potrzeb naszego rynku, m.in. dostarczając materiały marketingowe w języku polskim. Zapewnia też bezpłatnie kompleksowe wsparcie sprzedażowe i techniczne. Doradza, jakie rozwiązania i topologie sieciowe będą najlepiej odpowiadać na  potrzeby konkretnego klienta, udostępniając bazę wiedzy, dzięki której resellerzy mogą zwiększyć swoje kompetencje.

– Współpracujemy z tym producentem już od 14 lat, stawiając przede wszystkim na bezpośrednią współpracę z resellerami. Ponieważ skupiamy się tylko na jednej marce, to znamy ją od podszewki, służąc partnerom rozległą wiedzą ekspercką o całym portfolio DrayTeka – mówi Bogdan Płachtij.

Skupienie się na jednej marce przekłada się też na elastyczność dystrybutora i krótki czas reakcji. Zarówno jeśli chodzi o odpowiedź na zapytania handlowe, pomoc w doborze sprzętu, prośby o wycenę, jak i wspomniane już wcześniej interwencje serwisowe.

Dodatkowe informacje:
Bogdan Płachtij, General Manager, Brinet, b.plachtij@brinet.pl, www.draytek.pl