Rynek sprzętu poleasingowego rośnie w sprinterskim tempie, a jego odbiorcami przestają być wyłącznie klienci biznesowi z sektora MŚP. Zainteresowanie nim coraz częściej wykazują bowiem duże przedsiębiorstwa, sektor edukacyjny, służba zdrowia, a także użytkownicy domowi. I nie mówimy tutaj jedynie o osobach szukających najtańszych rozwiązań, ale o świadomych klientach, którzy wybierają sprawdzony sprzęt klasy biznes zamiast rozwiązań budżetowych. Gdzie zaś najlepiej nabyć sprzęt poleasingowy, jeśli nie uzaufanego resellera? To do niego uda się klient, szukając fachowej porady, a jego specjaliści mogą niejednokrotnie wskazać przewagę poleasingowego notebooka nad nowym sprzętem.

Co natomiast zyskuje sam reseller, poszerzając ofertę? Przede wszystkim godziwą marżę. W porównaniu z tą uzyskiwaną na nowych urządzeniach jest ona więcej niż zadowalająca. Ponadto zapewnia sobie spokój. Nie musi obawiać się, że najbliższy market wprowadzi podobny asortyment do sprzedaży. Często to oferta resellera będzie jedyną tego typu w okolicy.

Czego zatem potrzebuje reseller, aby zaoferować sprzęt poleasingowy? Oczywiście pewnego i zaufanego dostawcy. W przypadku produktów poleasingowych reseller nie może kierować się wyłącznie swoimi preferencjami i polecać sprzęt marki Dell czy HP, Tower czy SFF. Musi ręczyć za produkt i mieć pewność, że jest on w najlepszej możliwej kondycji zarówno wizualnej, jak i technicznej. Do tego warto móc oferować do niego odpowiednio długą gwarancję. Mało tego, trzeba mieć pewność, że urządzenie jest nienagannie zapakowane, a zainstalowane w nim oprogramowanie spełnia warunki licencyjne. Ważne jest także to, żeby każda kolejna sztuka nie odbiegała od poprzednich standardem, co zapewni bezstresowe wydanie towaru, prosto z półki.

Kupując sprzęt poleasingowy, reseller musi zwracać uwagę na poniższe czynniki.

Klasa kupowanego sprzętu – ponieważ trudno jest określić stan sprzętu używanego, bo sformułowania „standardowy stopień zużycia” i „normalne ślady użytkowania” są czymś niewymiernym, dostawcy wprowadzili umowne oznaczenia. Produkty najwyższej jakości to A+ oraz A. Produkty klasy A- mają już minimalne wady, które mogą utrudnić sprzedaż. Najlepiej zatem skupić się tylko na sprzęcie oznaczonym pierwszą literą alfabetu, wszystkie kolejne oznaczają, że produktom daleko do ideału.

Gwarancja – ile ofert, tyle warunków gwarancyjnych. Można znaleźć produkty bez gwarancji (tak zwana rozruchowa), takie z gwarancją od 3 do 6 miesięcy oraz te, które są całkowicie zgodne z prawem, czyli mają 12 miesięcy gwarancji. Najlepsi dostawcy, jak uzywki.expert, oferują także rozszerzenie gwarancji do 24 lub 36 miesięcy, co umożliwia wygenerowanie dodatkowej marży za jej sprzedaż.

Serwis – gwarancja to jedno, a drugie to jakość serwisu. W tym przypadku należy pamiętać, że punktem serwisowym urządzeń nie jest serwis producenta – zapewnia go bowiem dostawca sprzętu. Zatem warto zwrócić uwagę na jego formę (np. „door-to-door”) oraz czas realizacji napraw, np. w uzywki.expert wynosi on do 5 dni.

Licencjonowanie – sam aspekt licencjonowania sprzętu poleasingowego został obszernie omówiony przez ekspertów w artykule pod adresem  goo.gl/Hh6FaE W telegraficznym skrócie: trzeba szukać partnerów ze statusem Microsoft Refubished Partner, oferujących towar z licencją legalizacyjną MAR. Tym sposobem, kupując tylko nieco droższy sprzęt, reseller zyskuje pewność co do legalności zainstalowanego oprogramowania.

Kwestia dostawy, czyli w jakim czasie, w jakiej formie i opakowaniu reseller otrzymuje zamówiony sprzęt. W wypadku profesjonalnych dostawców można liczyć na indywidualne opakowania produktów, z odpowiednią etykietą produktową, wymaganymi instrukcjami, kartami gwarancyjnymi i okablowaniem. Dzięki ofercie produktów uzywki.expert sprzęt można sprzedać z półki jak nowy.

Resellerze!

Pamiętaj, żeby dokładnie sprawdzić dostawcę i nie kupować kota w worku. Warto postawić na sprawdzonego dystrybutora Hardware Storm.
Zapoznaj się z ofertą uzywki.expert.