Z routerami i przełącznikami jest trochę tak, jak z drogami. Ich bezpieczeństwo i przepustowość muszą być ściśle dostosowane do ruchu, który obsługują. Jeśli w momencie projektowania sieci komputerowej nie będziemy o tym pamiętać, to w pewnym momencie może się okazać, że tak starannie dobierane przez nas urządzenia IT po prostu odmówią współpracy. Będą zatem wyglądać dokładnie tak jak wiecznie zakorkowane drogi, a tego nikt nie chce – tłumaczy Piotr Głydziak, dyrektor Działu Rozwiązań Sieciowych, Security i Digital Signage w Action.

Wydawałoby się, że w branży IT takie porównania są nie na miejscu. Tymczasem, jak pokazuje doświadczenie, często zapominamy o najprostszych prawdach. Potwierdzają to niedostosowane do potrzeb firm narzędzia do zabezpieczania sieci komputerowej i administrowania nią, a także niewspółmierne środki przeznaczane na ten cel w budżetach na inwestycje IT. Klienci przeważnie na samym końcu dopisują do niego produkty odpowiedzialne za skuteczne zarządzanie ruchem w sieci, czyli właśnie routery i switche. Z drugiej strony wydawałoby się, że rolą resellera jest informowanie swoich klientów o wszystkich konsekwencjach nieodpowiednio dopasowanego sprzętu sieciowego. A to sprowadza się także do konieczności regularnych przeglądów sieci i jej administrowania. I znów, jak widać, prawda leży pośrodku. Z jednej strony powinno pracować się nad zwiększeniem świadomości klientów, a z drugiej resellerów. Tylko jak? Odpowiedzią mogą być szeroko pojęte szkolenia, dzięki którym resellerzy nabywają realną wiedzę, a także narzędzia do świadczenia usług z zakresu administracji sieciami komputerowymi.

I to właśnie robi Action. Dystrybutor organizuje szkolenia, często w formie warsztatów, aby pomóc resellerom zgłębić tajniki tak ważnego segmentu IT, jakim jest zarządzanie siecią komputerową.

 W naszej ofercie dostępne są rozwiązania następujących marek: Actina, Dahua, D-Link, Cisco, Edimax, Linksys, MikroTik, Netgear, Planet, TP-Link, Ubiquiti, ZyXEL. Jak widać, lista jest długa, bo i gama produktów sprzętu sieciowego jest potężna. Dzięki temu możemy dopasować najkorzystniejsze rozwiązanie do danej sieci – podkreśla Piotr Głydziak. – Takie podejście do biznesu wynika ze specyfiki oferty Action Business Center. Jeśli mamy w niej produkty na przykład z zakresu smart home czy security, to musimy też mieć w niej cały osprzęt sieciowy dopasowany do takich rozwiązań.

W procesie planowania sieci komputerowej ważne jest zwrócenie uwagi nie tylko na ceny routerów i switchy, ale również na parametry, którymi charakteryzuje się dany produkt z takiej czy innej półki cenowej. To drugi powód tak rozbudowanego portfolio Action w zakresie urządzeń sieciowych.

 

Jeśli inwestor będzie bagatelizował to, że jakość zastosowanych rozwiązań IT, w tym routerów i switchy, realnie wpływa na jakość i komfort pracy w obiekcie, to nie ma co liczyć na długofalową, dobrą współpracę z klientem. Dlatego razem z resellerami zawsze staramy się o tym przypominać. Podobnie jak o kwestii oceny potrzeb klienta i często związanego z tym przeszacowania albo niedoszacowania infrastruktury IT, którą powinno projektować się w taki sposób, aby na każdym etapie można ją było szybko i sprawnie modyfikować – podsumowuje Maciej Kopczyński, Product Manager Działu Rozwiązań Sieciowych, Security i Digital Signage w Action.

Więcej informacji

Piotr Głydziak, dyrektor Działu Rozwiązań Sieciowych, Security i DS

tel. 605 238 995, piotr.glydziak@action.pl

 

Maciej Kopczyński, Product Manager

tel. 668 564 772, maciej.kopczynski@action.pl

 

Przemysław Tokarski, Product Manager

tel. 508 143 518, przemyslaw.tokarski@action.pl