Druk dla MŚP: pandemia przemebluje rynek
Po podwójnym ciosie, jaki zainkasowali dostawcy systemów druku dla MŚP w związku z COVID-19, nie wiadomo, czy i kiedy sytuacja wróci do stanu poprzedniego.
Po podwójnym ciosie, jaki zainkasowali dostawcy systemów druku dla MŚP w związku z COVID-19, nie wiadomo, czy i kiedy sytuacja wróci do stanu poprzedniego.
Rozwój wypadków na rodzimym rynku materiałów eksploatacyjnych pozostaje wielką niewiadomą. Pewne jest jedynie, że analitycy nie mają dobrych wiadomości zarówno dla producentów sprzętu, jak i dostawców zamienników.
Na rynku DS łączenie różnorakich kompetencji pozwala integratorowi zaoferować rozwiązania skalowalne, bezpieczne i co najistotniejsze – uzasadnione pod względem biznesowym. Kluczem do sukcesu jest także dojrzałość oprogramowania, wprost powiązana z bezpieczeństwem systemu.
Popyt na monitory interaktywne rośnie błyskawicznie – w ciągu ostatnich trzech lat ponad siedem razy. Urządzenia te są coraz lepsze i tańsze, co dodatkowo napędza koniunkturę. Jeśli wierzyć deklaracjom producentów, są wdzięcznym przedmiotem handlu dla resellerów, bo godziwa marża jest liczona od dość wysokiej ceny produktu.
Dzięki rosnącemu popytowi na sprzęt gamingowy, w ubiegłym roku rynek monitorów wzrósł zarówno wartościowo, jak i ilościowo. Co ważne, specjalnie dla graczy powstał nowy typ matrycy, dzięki której era LCD będzie trwała jeszcze długo. Bardzo też wzrosło zainteresowanie ekranami ultrapanoramicznymi.
W ostatnich kwartałach wyraźnie wzrosło zapotrzebowanie na projektory laserowe. Z drugiej strony dostawcy musieli pogodzić się ze spadkiem sprzedaży zarówno w sektorze edukacji, jak i wśród użytkowników korporacyjnych, u których na popularności zyskują za to monitory interaktywne.
Wspomaganie rozwoju rynku usług chmurowych w Polsce przez działania propartnerskie wymaga od producentów IT naprawdę przemyślanej i delikatnej strategii. Trudno bowiem definitywnie narzucać integratorom nowy model działania, skoro sami klienci końcowi wciąż potrzebują czasu na zdecydowany zwrot w kierunku usług zarządzanych w chmurze.
Transfer wiedzy, przewidywalne ceny, wsparcie techniczne i finansowe, a także równe traktowanie małych i dużych partnerów – tego resellerzy oraz integratorzy oczekują od producentów.
Nadchodzą dobre czasy dla małych UPS-ów. Zwłaszcza że urządzenia przeznaczone do pracy w mieszkaniach oraz małych biurach znajdują nowe zastosowania.
O ile konsument w swoich decyzjach może być nieprzewidywalny, o tyle klient biznesowy w przemyślany sposób planuje swoje zakupy. Dlatego ten segment rynku jest bardziej stabilny i – jak deklarują dostawcy – niezmiennie wykazuje wzrost.