Rok lustrzanek
W zeszłym roku nadal rosła sprzedaż lustrzanek. Ich udział w rynku zwiększył się o 30 proc. Oznacza to, że co szósty klient kupił aparat z wymienną optyką.
W zeszłym roku nadal rosła sprzedaż lustrzanek. Ich udział w rynku zwiększył się o 30 proc. Oznacza to, że co szósty klient kupił aparat z wymienną optyką.
Tylko 15 proc. resellerów należy do sieci franczyzowej – wynika z barometru CRN Polska. Warto jednak zauważyć, że ponad połowa rozważała pomysł przyłączenia się do jednej z nich.
W 2009 r. sprzedaż monitorów spadła o 25 proc. Oznacza to, że klienci kupili niewiele ponad 1,4 mln urządzeń. Nadal najpopularniejsze są panele 19-calowe, rośnie jednak zainteresowanie większymi.
Jeszcze kilka lat temu sprzedane tablice interaktywne liczono w setkach. W 2010 r. ma znaleźć nabywców nie mniej niż kilka tysięcy. Zdaniem dystrybutorów ten sprzęt to wyjątkowo wdzięczny obiekt sprzedaży – w jego cenie można zawrzeć co najmniej kilkunastoprocentową marżę. Na dodatek na tym rynku nie rozpanoszyły się sieci detaliczne.
Z raportu e-Handel 2009 wynika, że w ubiegłym roku wartość sprzedaży przez Internet zamknęła się w kwocie około 13 mld zł (w 2008 r. szacowano ją na 11 mld zł), z czego prawie połowę zrealizowano za pośrednictwem Allegro. Zdaniem autorów opracowania sprzedaż i liczba e-sklepów nie rosły w 2009 r. tak dynamicznie jak w poprzednich latach.
W 2009 r. popyt na komputery był niższy niż w 2008. W efekcie dekoniunktury taniały szybciej niż zwykle. Średnia pensja wystarczyła na wydajnego desktopa lub notebooka. Prawdopodobnie za rok sprzęt komputerowy nie będzie tak tani
Mimo światowego kryzysu gospodarczego, polski rząd konsekwentnie inwestuje w teleinformatykę – wynika z badań przeprowadzonych przez instytut Economist Intelligence Unit na zlecenie Oracle’a. Według założeń urzędników w 2009 r. rządowe nakłady na ICT w Polsce sięgnęły 2 – 2,5 mld euro.
W 2010 r. typowym napędem optycznym będzie, jak niezmiennie od wielu lat, nagrywarka DVD. Niewykluczone, że Blu-ray stanie się standardem dopiero, gdy będzie kosztował 77 dol., czyli… w 2012 r. Ale do tego czasu mogą się upowszechnić pamięci flash o dużej pojemności, które będą alternatywą optycznych nośników danych.
W III kwartale 2009 r. klienci korzystający z serwisu Skąpiec.pl najbardziej interesowali się laptopami w cenie od 4 do 5 tys. zł. To duża zmiana w porównaniu z ubiegłym półroczem, gdy najczęściej oglądane maszyny kosztowały mniej niż 2 tys. zł. Wzrosła też oglądalność notebooków z pojemnymi dyskami i wydajnymi kartami graficznymi.