Quest Dystrybucja jest specyficzną  firmą, która koncentruje się wyłącznie na produktach Dell Software, zawierających rozwiązania do zarządzania oraz zabezpieczania środowiska informatycznego.  Dystrybutor posiada kluczowe kompetencje w sprzedaży licencji oprogramowania, pierwszej linii technicznej asysty producenta oraz wsparcia w zakresie wdrażania i wykorzystania rozwiązań.  – Naszą pryncypialną zasadą jest niekonkurowanie z partnerami. Szukamy jak najwięcej okazji do sprzedaży i współpracy. Chętnie współdziałamy od najwcześniejszych faz procesu sprzedaży aż po wsparcie klienta. Pomagamy generować popyt w wielu różnych obszarach. To nasza strategia pozwalająca zwiększać skalę biznesu. – tłumaczył Robert Głowacki, dyrektor handlowy w Quest Dystrybucja. 

Najlepsi partnerzy 

Dystrybutor współpracuje z ponad 40 partnerami i realizuje 90 procent transakcji poprzez kanał partnerski. Podczas konferencji Quest Day 2016 firma nagrodziła partnerów handlowych wykazujących się szczególnymi osiągnięciami w obszarze sprzedaży rozwiązań i jakością wsparcia oferowanego klientom. Wśród wyróżnionych znaleźli się między innymi Decsoft jako najlepszy partner Quest Dystrybucja oraz Comp SA, który został uhonorowany za najbardziej kompleksowe wdrożenie. Dystrybutor nie zamyka drzwi przed nowymi firmami chętnymi do współpracy. – Mamy świadomość, że nie jesteśmy w stanie dotrzeć do wszyskich klientów. Bez pomocy partnerów nie zbudujemy unikalnej oferty biznesowej odpowiadającej potrzebom przedsiębiorców. Nasza strategia to maraton, a nie bieg na 100 metrów – mówił Marcin Bezpałko, szef kanału sprzedaży w Quest Dystrybucja.

Partnerzy, oferujący produkty Dell Software,  mogą zdobywać kompetencje w siedmiu obszarach: zarządzaniu środowiskiem Windows, stacjami roboczymi,  wirtualizacją i bazami danych, ochronie danych, bezpieczeństwie i kontroli dostępu, a także monitoringu systemów i aplikacji. 

Koniec Dell Software. Co dalej?

Quest Dystrybucja współpracuje z Quest Software, a następnie Dell Software od 12 lat. Cztery lata temu Dell kupił firmę Quest Software za 2,36 mld dolarów. Jednak Michael Dell po wchłonięciu EMC, zdecydował pozbyć się Dell Software. Podmiot trafił w ręce dwóch funduszy Elliot Management and Francisco Partners. Według nieoficjalnych informacji wartość transakcji wyniosła około 2 mld dolarów. Nowi właściciele Dell Software to długofalowi inwestorzy technologiczni, którzy kupują firmy, rozwijają, a następnie sprzedają z zyskiem. Francisco Partners posiada w swoim portfelu 30 spółek technologicznych, w tym Barracuda Networks, a kilka miesięcy temu sprzedał BlueCoat firmie Symantec.

–  Zakup Dell Software przez fundusze inwestycyjnej jest dla nas pozytywną informacją. Nowi właściciele, którzy formalnie przejmą kontrolę nad firmą z początkiem listopada, deklarują gotowość do poważnych inwestycji. Dzięki temu nastąpi dalszy rozwój produktów, a my będziemy mogli lepiej sprostać naszym klientom – zapewniał Robert Głowacki, dyrektor handlowy w Quest Dystrybucja. Nazwa nowej firmy zostanie ujawniona 1 listopada. 

W spotkaniu, które odbyło się w warszawskim hotelu Marriott  uczestniczyło ponad 80 przedstawicieli firm z sektora finansowego, przemysłowego, telekomunikacji, nowych technologii, instytucji rządowych, mediów.