Mało firm korzysta z ERP

Według GUS ponad połowa
średnich przedsiębiorstw zatrudniających od 50 do 250 pracowników nie korzysta
z systemu ERP. Lepiej zinformatyzowane są duże organizacje, zatrudniające
ponad 250 osób, ale i tutaj występują braki, bo na wdrożenie ERP nie
zdecydowało się 17,8 proc. z nich. Do sektorów, które najrzadziej
korzystają z ERP, GUS zaliczył m.in. budownictwo (10,8 proc.), handel
detaliczny (15,2 proc.) i branżę spożywczą (16,7 proc.). Słaby
poziom informatyzacji może wynikać w ich przypadku z dominacji
mniejszych firm, które zaawansowanych systemów IT nie potrzebują. Wśród
najlepiej zinformatyzowanych przedsiębiorstw znajdują się m.in. producenci
komputerów, wyrobów elektronicznych i optycznych (52,5 proc.),
producenci urządzeń elektrycznych, maszyn i urządzeń (43,6 proc.)
oraz sektor motoryzacyjny (40,6 proc.).

Źródło: BPSC, GUS

 

Osłabł polski rynek LFD

 

Osłabł polski rynek LFD

Dostawy wyświetlaczy
wielkoformatowych (LFD), które są wykorzystywane głównie w systemach
Digital Signage, w III kw. 2015 r. spadły w Polsce o 3,9 proc.
w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. – ustalił Context.
Tymczasem w większości krajów europejskich odnotowano wzrosty.
W regionie EMEA osiągnięto wynik 15 proc. na plusie. Poprawił się
zwłaszcza dzięki dużemu popytowi na modele interaktywne (z panelem
dotykowym), które są zamawiane nawet do sal konferencyjnych w firmach.

Sprzedaż wyświetlaczy
rośnie ponadto dzięki popytowi na tanie rozwiązania Digital Signage, wdrażane
głównie w handlu i gastronomii. Z danych Contextu wynika poza
tym, że dużo częściej niż w ub.r. wybierane są największe ekrany,
o przekątnej od 65 cali wzwyż (+107 proc.). Ponadprzeciętny wzrost
sprzedaży odnotowano także w przypadku modeli do 35 cali (+26 proc.)

Jeśli chodzi
o producentów, Samsung utrzymał pozycję nr 1 na rynku EMEA
z udziałem 46 proc., co oznacza wzrost o 19 proc.
w porównaniu z III kw. ub.r. Kolejne miejsce zajął NEC (14 proc.
udziału), a za nim uplasowało się LG (12 proc.).

 

Przedsiębiorcy ostrożni w wydatkach na ochronę

 

Przedsiębiorcy ostrożni w wydatkach na ochronę

Dla większości małych
i średnich firm w Polsce bezpieczeństwo IT jest priorytetem. Jako
bardzo ważne oceniło je 51 proc. pytanych, a 34 proc. uznało je za
kluczowe.  Nikt nie stwierdził, że
bezpieczeństwo jest nieważne.

Przedsiębiorcy nie zamierzają wydawać na ochronę IT
wyjątkowo dużych pieniędzy – wynika z ankiety przeprowadzonej przez
Integrated Solutions. Przeważająca grupa respondentów (68 proc.) gotowa
jest przeznaczyć na ten cel co najwyżej 100 tys. zł w ciągu roku. Są
też tacy (4 proc.), którzy nie planują żadnych inwestycji w ten obszar.
Tymczasem specjalistyczne platformy, które zapewniają zwalczanie zaawansowanych
zagrożeń, takich jak APT czy ataki zero-day, to wydatek rzędu
0,5 mln zł. Za najważniejszy element infrastruktury IT, który trzeba
chronić, uznano urządzenia mobilne (64 proc.), a w następnej
kolejności – aplikacje internetowe (42 proc.) i sieć
korporacyjną (40 proc.).

 

100 mld dol. za
rozszerzoną rzeczywistość

 

100 mld dol. za
rozszerzoną rzeczywistość

W ocenie analityków rynek rozwiązań rzeczywistości
rozszerzonej (Augmented Reality) w 2020 r. będzie wart duże pieniądze
– 100 mld dol. W latach 2015–2020 przychody ze sprzętu
i aplikacji powinny zwiększać się średnio o 73 proc. rocznie. AR
to system, który łączy świat rzeczywisty z generowanym komputerowo.
Z takich rozwiązań powinny korzystać przede wszystkim służba zdrowia
i przemysł (w sumie 54 proc. obrotów na rynku), dzięki szybkiej
adaptacji nowych technologii oraz możliwości rozmaitych zastosowań. Inne
branże, w których zdaniem analityków nie zabraknie klientów, to edukacja
i handel detaliczny. Rozszerzona rzeczywistość ma znaleźć zastosowanie
także w segmencie konsumenckim, przede wszystkim w grach na
urządzenia mobilne. Rynek będzie rósł dzięki coraz większej ilości treści
i aplikacji dostosowanych do AR.

Źródło: ABI Research

Firmy polubią Windows 10?

 




Firmy polubią Windows 10?

 

Do
stycznia 2017 r. co drugi przedsiębiorca na świecie ma zaufać Windows 10
– prognozuje Gartner. Tym samym „Dziesiątka” stałaby się najczęściej
używanym systemem Microsoftu w historii, wyprzedzając Windows XP. Zdaniem
analityków do implementacji nowego systemu skłoni firmy zbliżające się
zakończenie wsparcia dla „Siódemki” (styczeń 2020 r.) oraz kompatybilność
aplikacji do Windows 7 z „Dziesiątką”.

Wiele organizacji prawdopodobnie zacznie testy z nowymi
„Okienkami” w I poł. 2016 r., a te, które ruszą
z wdrożeniami w 2017 r., planują zakończenie migracji
w roku 2019. Według danych Net Applications, Windows 10 w październiku
br. miał 7,94 proc. udziału w światowym rynku systemów do PC,
a Windows 7 – 55,71 proc. (jeszcze w czerwcu było to
60,98 proc.).

Źródło: Gartner

Mało firm korzysta z ERP