ERP ma być wygodny

Wygoda użytkowania to najważniejsza cecha systemu ERP, jakiej oczekują polskie małe i średnie firmy produkcyjne. Taką odpowiedź wskazało 66 proc. przedsiębiorców pytanych o to przez specjalistów z Monitor ERP System. Niemal tak samo istotna jest elastyczność systemu (64 proc.). Wyraźnie mniejsza liczba użytkowników zwróciła natomiast uwagę na stabilność działania aplikacji (46 proc.). Niemal co drugi ankietowany zwrócił uwagę na dobre wsparcie techniczne (43 proc.). Natomiast od dostawcy w pierwszej kolejności firmy produkcyjne z sektora MŚP wymagają wysokich umiejętności merytorycznych (5,60 pkt. w skali ważności od 1 do 6) i doświadczenia zespołu wdrożeniowego (5,33). Nie mniej ważna jest sprawdzona metodologia (5) i umiejętności zarządzania projektem (4,95). Co ciekawe, ankietowani najrzadziej wskazywali cenę (4,2).

Źródło: Monitor ERP System

 

 

Smartfony ratują rynek urządzeń

Gartner prognozuje, że w całym 2016 r. zostanie sprzedanych łącznie 2,4 mld komputerów, tabletów i telefonów. Oznacza to wzrost o 1,9 proc. wobec 2015 r. Wartość sprzedaży liczona bez uwzględnienia zmian kursów walut spadnie o 1 proc. Stabilny zbyt jest zasługą przede wszystkim telefonów komórkowych, na które jest największy popyt (ponad 1,9 mld szt. rocznie). Z kolei w tej grupie dominują smartfony – na koniec br. mają mieć już 82 proc. udziału w światowym rynku komórek (+12 proc. wobec 2015 r.). W przypadku smartfonów rośnie zainteresowanie tanim sprzętem o podstawowych funkcjach.

Na rynku komputerów analitycy przewidują 1-proc. spadek sprzedaży w 2016 r., jednak w 2017 r. ma nastąpić 4-proc. wzrost, głównie dzięki przechodzeniu firm na Windows 10,
które powinno przyspieszyć wraz z końcem bieżącego roku. W przyszłym roku przeciętnie 40 proc. urządzeń w firmach na całym świecie ma działać pod kontrolą nowego systemu, przede wszystkim dzięki popularności modeli dotykowych 2w1. To one mają być katalizatorem wzrostu na rynku PC.

 

 

Komputerowy dołek w polskiej dystrybucji

W IV kw. 2015 r. sprzedaż komputerów na polskim rynku spadła o 5,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2014 r. – wynika z danych Contextu pozyskanych od dystrybutorów. Tymczasem na zachodzie Europy popyt w końcu ub.r. okazał się bardziejstabilny: spadek zbytu w ujęciu ilościowym był symboliczny i wyniósł 0,1 proc. (dla porównania: w III kw. 2015 r. wynik pogorszył się o 3 proc.).

Według Contextu europejscy dystrybutorzy koncentrowali się na wyprzedaży zapasów magazynowych, robiąc miejsce dla nowego sprzętu z Windows 10. Udział komputerów z nowym systemem w wersji Home w sprzedaży w kanale wzrósł z 44 proc. w październiku do 80 proc. w grudniu ub.r.

Zdaniem analityków w końcówce 2015 r. w zachodnioeuropejskiej dystrybucji sprzedano więcej komputerów konsumenckich niż rok wcześniej (+3 proc.), w tym modeli 2w1. Natomiast w przypadku komputerów dla firm odnotowano 5-procentowy spadek, co jest po części efektem porównania tegorocznego bilansu z wysoką sprzedażą sprzętu w końcu 2014 r., związaną z migracją firm z Windows XP.

 

 

Drony podbiją rynek konsumencki

Sprzedaż dronów konsumenckich (UAV – Unmanned Aerial Vehicles) zwiększy się na świecie z 4,9 mln sztuk w 2014 r. do ponad 90 mln w 2025 r. – przewidują analitycy ABI Research. Oznacza to średni roczny wzrost o 30,4 proc. Wartość sprzedaży powinna osiągnąć za 10 lat aż 4,6 mld dol. Według szacunku analityków w 2014 r. około 30 proc. maszyn zakupionych przez konsumentów używano do zabawy. Resztę analitycy zaliczają do grupy „prosumer”, czyli odpowiednio wyposażonych dronów przeznaczonych do wykonywania określonych zadań. Zdaniem ABI przychody ze zbytu dronów „rozrywkowych” w 2017 r. powinny być większe niż te pochodzące ze sprzedaży modeli typu „prosumer”, a w 2025 r. będą odpowiadać już za 2/3 wartości sprzedaży na całym konsumenckim rynku UAV.

Rosnący popyt ma być związany z rozwojem technologii i aplikacji, które można wykorzystać, używając dronów. Większe wzięcie powinny mieć modele wyposażone przynajmniej w jedną kamerę, nie tylko dostosowaną do robienia zdjęć i nagrywania filmów, lecz także dysponującą zaawansowanymi funkcjami, np. analizy ruchu za pomocą oprogramowania.

Źródło: ABI Research

 

 

20 tys. zł dla sprzedawcy IT

Do 20 tys. zł miesięcznie mogą zarobić fachowcy od sprzedaży i marketingu w sektorze IT. Rośnie zapotrzebowanie na profesjonalistów w obszarach związanych z bezpieczeństwem, chmurą oraz rozwiązaniami teleinformatycznymi – informuje firma rekrutacyjna Hays Polska w „Raporcie płacowym 2016”. Poszukiwani są m.in. specjaliści od analityki bezpieczeństwa, zarządzania i monitorowania infrastruktury IT, bezpieczeństwa sieci oraz ochrony danych (DLP). Wzrosło zainteresowanie handlowcami, którzy mają doświadczenie w sprzedaży rozwiązań teleinformatycznych. Zdaniem Hays ten trend utrzyma się w kolejnych latach.