Przychodzi bank do klienta
W szerokiej ofercie rozwiązań IT kierowanych do biznesu pracownicy poszczególnych sektorów szukają takich, które jak najlepiej pomogą im wykonać codzienne zadania. Często jednak potrzebują podpowiedzi.
Określenie „potrzeby klienta
biznesowego” w dziedzinie sprzętu
informatycznego powoli staje się zbyt ogólne. Chcąc zaproponować coś sensownego
potencjalnemu odbiorcy, nawet w zakresie tak podstawowych narzędzi jak
komputery, warto wziąć pod uwagę to, w jakim sektorze on pracuje, czy jest
np. przedstawicielem banku, placówki edukacyjnej lub ochrony zdrowia, czy jest
to pracownik mobilny czy pracujący stacjonarnie.
Nie tylko laptop
Sektor bankowy znajduje się w czołówce odbiorców
rozwiązań IT – począwszy od najprostszych po te skomplikowane. Niezależnie
od stopnia zaawansowania sprzętu dla banków jego jakość, funkcjonalność
i bezpieczeństwo, które zapewnia danym, odgrywają zasadniczą rolę.
Szczególnie w dobie mobilności. Ta wpłynęła również na placówki finansowe,
które przeszły transformację i oprócz oddziałów stacjonarnych mają
specjalistów aktywnie pozyskujących klientów.
Bizesowe tablety ThinkPad – najważniejsze cechy
– wykonane z trwałego materiału
– mają dodatkowe wzmocnienia, chroniące tablet w razie
upadku
– odporne na zalanie
– mają wzmocniony ekran – dzięki zastosowaniu matryc
wykonanych w technologii Dragontrail czy Corning Gorilla Glass
– czas działania na baterii wynosi od 8 do 10 godz. po
jednym naładowaniu
– szeroki zakres wyposażenia opcjonalnego (od klawiatur,
będących jednocześnie zabezpieczeniem ekranu, przez dodatkowe etui aż po stacje
dokujące tworzące z tabletu w pełni funkcjonalny komputer)
Mobilni pracownicy banków potrzebują oczywiście przenośnych
komputerów. Niewielkich, lekkich, ale jednocześnie odpornych na działanie
czynników zewnętrznych i wyposażonych w zaawansowane zabezpieczenia
chroniące przechowywane na nich informacje. Rozwiązaniem pierwszego wyboru dla
takiego specjalisty jest komputer przenośny – notebook. Warto jednak
uświadomić klientom, że nie muszą ograniczać się wyłącznie do laptopów. Pod
kilkoma względami znacznie lepszym rozwiązaniem będzie dla nich biznesowy
tablet.
Wizerunek i wygoda
Jest dużo ważnych argumentów, które przemawiają za wyborem
jednego z biznesowych tabletów Lenovo jako narzędzia dla mobilnego
pracownika banku (patrz: ramka). Zastosowanie konkretnego modelu determinowane
jest potrzebami użytkownika. Warto w pierwszym rzędzie wyróżnić:
• zwiększone standardy ochrony ważnych danych
Z mobilnością pracowników sektora bankowego wiąże się
konieczność zastosowania zwiększonych standardów ochrony danych. Dlatego
w tabletach biznesowych, które oferuje Lenovo, stosuje się takie
zabezpieczenia, jak układy szyfrujące TPM, zintegrowane czytniki Smart Card lub
czytniki linii papilarnych.
• akcesoria
Korzystanie z tabletów Lenovo poza biurem nie powoduje,
że po powrocie do placówki trzeba istotne dane przenosić na inne urządzenie.
Dzięki wyspecjalizowanym akcesoriom (np. stacjom dokującym
z wyborem złączy, klawiaturom i myszkom) można tablet szybko
przeistoczyć w biznesowy komputer stacjonarny. Jest to ważne dla
bezpieczeństwa cennych informacji oraz wygodne dla pracownika. Ale nie tylko.
Pozwala także placówce stosującej tak wielofunkcyjne rozwiązanie wykazać się
oszczędnościami i skupić na realizacji celów biznesowych.
• wpływ nowoczesnego rozwiązania, jakim jest tablet, na
wizerunek pracownika banku i sposób jego współpracy z klientem
Pracownik banku, który podczas wizyty u klienta
posługuje się poręcznym, nowoczesnym tabletem, niewątpliwie prezentuje się jako
profesjonalista. Na tym nie koniec. Dzięki temu narzędziu spotkanie z kontrahentem i prezentowanie mu rozmaitych treści może
przebiegać sprawniej, co niewątpliwie zostanie przez drugą stronę docenione.
Pracownik banku nie będzie potrzebował tyle miejsca na rozłożenie swojego
„mobilnego biura”, ile musiałby mieć, korzystając z laptopa. Rozmowa
z klientem może się odbyć przy małym stoliku, a nawet na służbowej
kanapie. Po odszukaniu właściwych informacji, na przykład slajdu prezentacji,
można podać klientowi tablet – jak kartkę papieru – aby mógł się mu
dobrze przyjrzeć, słuchając jednocześnie objaśnień przedstawiciela banku.
Podobne walory tabletów są nie do przecenienia podczas bardzo popularnych tzw.
spotkań na mieście, np. w kawiarni czy restauracji.
Podobne artykuły
NAS pierwszym wyborem MŚP
Chociaż małe i średnie firmy mają duże pole manewru w zakresie wyboru systemu do przechowywania i przetwarzania danych, to większość wybiera serwery NAS.
Rynek komputerów i monitorów odbija od dna
Powiedzenie, że nieszczęścia chodzą parami, idealnie oddaje sytuację na rynku monitorów i komputerów. Jednak wiele wskazuje na to, że producenci najgorsze mają już za sobą.
Lenovo NPT’24: kierunek AI
Nowości zaprezentowane podczas Lenovo New Product Training 2024 wskazują sztuczną inteligencję jako kluczowy kierunek innowacji w rozwiązaniach producenta.