Określenie „potrzeby klienta
biznesowego” w dziedzinie sprzętu
informatycznego powoli staje się zbyt ogólne. Chcąc zaproponować coś sensownego
potencjalnemu odbiorcy, nawet w zakresie tak podstawowych narzędzi jak
komputery, warto wziąć pod uwagę to, w jakim sektorze on pracuje, czy jest
np. przedstawicielem banku, placówki edukacyjnej lub ochrony zdrowia, czy jest
to pracownik mobilny czy pracujący stacjonarnie.

 

Nie tylko laptop

Sektor bankowy znajduje się w czołówce odbiorców
rozwiązań IT – począwszy od najprostszych po te skomplikowane. Niezależnie
od stopnia zaawansowania sprzętu dla banków jego jakość, funkcjonalność
i bezpieczeństwo, które zapewnia danym, odgrywają zasadniczą rolę.
Szczególnie w dobie mobilności. Ta wpłynęła również na placówki finansowe,
które przeszły transformację i oprócz oddziałów stacjonarnych mają
specjalistów aktywnie pozyskujących klientów.

Bizesowe tablety ThinkPad – najważniejsze cechy

– wykonane z trwałego materiału

– mają dodatkowe wzmocnienia, chroniące tablet w razie
upadku

– odporne na zalanie

– mają wzmocniony ekran – dzięki zastosowaniu matryc
wykonanych w technologii Dragontrail czy Corning Gorilla Glass

– czas działania na baterii wynosi od 8 do 10 godz. po
jednym naładowaniu

– szeroki zakres wyposażenia opcjonalnego (od klawiatur,
będących jednocześnie zabezpieczeniem ekranu, przez dodatkowe etui aż po stacje
dokujące tworzące z tabletu w pełni funkcjonalny komputer)

 

Mobilni pracownicy banków potrzebują oczywiście przenośnych
komputerów. Niewielkich, lekkich, ale jednocześnie odpornych na działanie
czynników zewnętrznych i wyposażonych w zaawansowane zabezpieczenia
chroniące przechowywane na nich informacje. Rozwiązaniem pierwszego wyboru dla
takiego specjalisty jest komputer przenośny – notebook. Warto jednak
uświadomić klientom, że nie muszą ograniczać się wyłącznie do laptopów. Pod
kilkoma względami znacznie lepszym rozwiązaniem będzie dla nich biznesowy
tablet.

 

Wizerunek i wygoda

Jest dużo ważnych argumentów, które przemawiają za wyborem
jednego z biznesowych tabletów Lenovo jako narzędzia dla mobilnego
pracownika banku (patrz: ramka). Zastosowanie konkretnego modelu determinowane
jest potrzebami użytkownika. Warto w pierwszym rzędzie wyróżnić:

• zwiększone standardy ochrony ważnych danych

Z mobilnością pracowników sektora bankowego wiąże się
konieczność zastosowania zwiększonych standardów ochrony danych. Dlatego
w tabletach biznesowych, które oferuje Lenovo, stosuje się takie
zabezpieczenia, jak układy szyfrujące TPM, zintegrowane czytniki Smart Card lub
czytniki linii papilarnych.

• akcesoria

Korzystanie z tabletów Lenovo poza biurem nie powoduje,
że po powrocie do placówki trzeba istotne dane przenosić na inne urządzenie.
Dzięki wyspecjalizowanym akcesoriom (np. stacjom dokującym
z wyborem złączy, klawiaturom i myszkom) można tablet szybko
przeistoczyć w biznesowy komputer stacjonarny. Jest to ważne dla
bezpieczeństwa cennych informacji oraz wygodne dla pracownika. Ale nie tylko.
Pozwala także placówce stosującej tak wielofunkcyjne rozwiązanie wykazać się
oszczędnościami i skupić na realizacji celów biznesowych.

• wpływ nowoczesnego rozwiązania, jakim jest tablet, na
wizerunek pracownika banku i sposób jego współpracy z klientem

Pracownik banku, który podczas wizyty u klienta
posługuje się poręcznym, nowoczesnym tabletem, niewątpliwie prezentuje się jako
profesjonalista. Na tym nie koniec. Dzięki temu narzędziu spotkanie z kontrahentem i prezentowanie mu rozmaitych treści może
przebiegać sprawniej, co niewątpliwie zostanie przez drugą stronę docenione.
Pracownik banku nie będzie potrzebował tyle miejsca na rozłożenie swojego
„mobilnego biura”, ile musiałby mieć, korzystając z laptopa. Rozmowa
z klientem może się odbyć przy małym stoliku, a nawet na służbowej
kanapie. Po odszukaniu właściwych informacji, na przykład slajdu prezentacji,
można podać klientowi tablet – jak kartkę papieru – aby mógł się mu
dobrze przyjrzeć, słuchając jednocześnie objaśnień przedstawiciela banku.
Podobne walory tabletów są nie do przecenienia podczas bardzo popularnych tzw.
spotkań na mieście, np. w kawiarni czy restauracji.