Klienci biznesowi potrzebują nowoczesnych, wygodnych w obsłudze narzędzi do prezentacji i komunikacji. We wszelkiego rodzaju przestrzeniach – typowo biurowych, konferencyjnych, wystawowych, handlowych, salach zabaw czy restauracjach i pubach – ze względów ergonomicznych i ekonomicznych wciąż niezastąpione są projektory. Przede wszystkim dlatego, że umożliwiają wyświetlanie obrazu, który można skalować w zależności od bieżących potrzeb. Wiodącym trendem, który wpływa na wybór projektora przez odbiorcę biznesowego, staje się interaktywność. Klienci coraz częściej szukają rozwiązań, które zapewnią im funkcje usprawniające komunikację i współpracę grupową – również zdalną. Nie mniej istotne są: rozdzielczość Full HD, wysoka jasność obrazu i laserowe źródło światła. Firmy, decydując o zakupie tego czy innego rozwiązania, nauczyły się też brać pod uwagę współczynnik TCO. 

Na każdą z powyższych, a także inne potrzeby użytkowników biznesowych, odpowiadają projektory z logo Epson. Firmowe środowisko pracy znakomicie usprawni zaawansowany technologicznie, a jednocześnie intuicyjny w obsłudze interaktywny model EB-1485Fi z ultrakrótkim rzutem. Projektor wyświetla obraz Full HD o przekątnej do 120 cali. Jasność 5 tys. lumenów gwarantuje efektywne korzystanie z projektora nawet w nasłonecznionych miejscach (salach spotkań, klasach, czy witrynach sklepowych). Laserowe źródło światła ma żywotność 20 tys. godzin, co oznacza, że w biurze urządzenie może pracować 5 dni w tygodniu po 8 godzin przez 10 lat, a w muzeum lub galerii handlowej 7 dni w tygodniu po 12 godzin przez 5 lat. 
Co ważne, każdy użytkownik EB-1485Fi ma do dyspozycji funkcje interaktywne i komunikacyjne. Na potrzeby wideokonferencji czy zdalnej współpracy na wspólnych dokumentach może łączyć obrazy pochodzące z interaktywnych projektorów działających w różnych lokalizacjach. Istnieje przy tym możliwość rzutowania wprost na ścianę i nanoszenia notatek nawet za pomocą palców. Warto podkreślić, że projektor współpracuje bezprzewodowo z urządzeniami mobilnymi. Połączenie kilku (maksymalnie czterech) projektorów EB-1485Fi umożliwia wyświetlenie olbrzymiego interaktywnego obrazu (np. na terenie placówki edukacyjnej, muzeum, w przestrzeni retailowej) lub interaktywnej witryny w sklepie. Uzyskamy to dzięki wyjściu HDMI, które pozwala przesyłać obraz tylko do jednego projektora. W uchwycie ściennym jest miejsce gdzie może być umieszczony komputer typu NUC, z którego może pochodzić wyświetlany materiał. Samo źródło obrazu jest zabezpieczone i niewidoczne dla zwiedzających.

Z kolei model EB-1795F to urządzenie ultramobilne o małych rozmiarach i lekkiej obudowie (projektor można zmieścić w jednej torbie z laptopem). Kompaktowość urządzenia idzie w parze z doskonałej jakości obrazem o przekątnej nawet do 300 cali. Łączność za pomocą kabla i bezprzewodowa, szybka konfiguracja, a także wiele funkcji (m.in. Wi-Fi Miracast, NFC, Gesture Presenter) czynią z EB-1795F ważne narzędzie biznesowe w mobilnych czasach. 

Krajobraz po Aktywnej Tablicy

Program Aktywna Tablica niewątpliwie przekonał klientów z sektora edukacji do zalet stosowania multimediów w nauczaniu. Wśród projektorów, które w ramach programu trafiły do szkół w latach 
2017–2019, udział urządzeń z logo Epson wynosi ponad 40 proc. Szkoły doceniły zalety sprzętu japońskiego producenta, o których wcześniej pozytywnie wypowiadali się klienci biznesowi. Zarówno dla samego Epsona, jak i jego partnerów skutkuje to nawiązaniem wielu rokujących na przyszłość kontaktów handlowych. Mimo formalnego zakończenia programu zapotrzebowanie na projektory ze strony szkół nadal rośnie, co daje partnerom Epsona możliwość kontynuowania działań w tym sektorze. 

W salach lekcyjnych doskonale sprawdzą się modele EB-680 i EB-685W, z ultrakrótkim rzutem i szerokimi możliwościami instalacyjnymi. Podobnie jak we wszystkich projektorach Epsona zastosowano w nich technologię 3LCD, zapewniającą świetne odwzorowanie kolorów. W przypadku EB-680 przekątna obrazu sięga 93 cali w rozdzielczości XGA, a przy zastosowaniu EB-685 W jest to 100 cali dla WXGA (czyli HD). Projektory mogą być dodatkowo wyposażone w moduł łączności bezprzewodowej. 

Warto podkreślić, że wszystkie projektory Epson dla biznesu i edukacji są objęte pięcioletnią gwarancją. Żywotność lampy w trybie ekonomicznym wynosi 10 tys. godzin, przy czym koszt nowej lampy to jedynie 320 zł brutto (ceny rozwiązań innych firm to 800–1500 zł).

 

Do domu, zamiast telewizora

Rynek konsumenckich projektorów wciąż się rozwija. Urządzenia do zastosowań domowych charakteryzują się coraz wyższymi rozdzielczościami i… coraz niższymi cenami. Użytkownicy, którzy decydują się na zakup projektora, często traktują go jako alternatywę dla odbiornika telewizyjnego. Takie podejście sprawdza się w przypadku urządzeń z logo Epson, m.in. z uwagi na wspomnianą już technologię 3LCD, która zapewnia jednakowe natężenie światła białego i kolorowego a także obraz przyjazny dla oczu. W efekcie projekcja jest możliwa nawet w jasnych pomieszczeniach. Domowe modele projektorów bardzo często są wykorzystywane do gier wideo. Jednym z atutów w tym przypadku jest duży, nawet ponadstucalowy ekran potęgujący wrażenia graczy. 

W domowej rozrywce sprawdzi się laserowy model projektora Epson EH-LS500 (w wersji czarnej lub białej) z ultrakrótkim rzutem, działający w rozdzielczości 4K PRO-UHD1 z wysokim współczynnikiem kontrastu oraz jednakowo wysoką mocą światła białego i kolorowego. Zapewnia jasność i żywotność telewizora, przy czym wyświetlany obraz może mieć przekątną długości od 65 do 120 cali. Projektor jest intuicyjny w użyciu, ma trzy wejścia HDMI i miejsce na urządzenia do przesyłania strumieniowego. Treści można wyświetlać codziennie przez 10 lat. Laserowe źródło światła zapewnia żywotność liczącą 20?tys. godzin w trybie eko.

Z kolei model EH-TW650 to projektor entry level, o rozdzielczości Full HD, jasności 3,1 tys. lumenów i kontraście 15?tys.:1. Wyposażono go w funkcje umożliwiające łatwą konfigurację, np. korekcję geometrii, i dwa wejścia HDMI (pozwalają podłączyć odtwarzacze DVD czy konsole do gier). Projektorem można sterować bezpośrednio z urządzenia mobilnego za pomocą aplikacji iProjection oraz wbudowanego Wi-Fi. Na koniec ciekawostka obrazująca kwestię żywotności sprzętu – korzystając z niego, można oglądać po jednym filmie każdego dnia przez 11 lat.

Więcej informacji: 

Andrzej Bieniek, Business Account Manager, Epson, andrzej.bieniek@epson.pl 

Jakub Łapiński, Business Account Manager, Epson, jakub.lapinski@epson.pl

Kluczowe korzyści dla resellerów i klientów końcowych 

  • Epson zagospodarował rynek projektów od A do Z: począwszy od urządzeń entry level dla użytkowników domowych, a skończywszy na skomplikowanych superprofesjonalnych instalacjach. Reseller, korzystając z oferty producenta, może więc obsługiwać klientów z różnych segmentów rynku i o różnych potrzebach.
  • Reseller, który angażuje się w partnerstwo z Epsonem jako dostawcą projektorów, wypracowuje wolumen sprzedaży, uprawniający do korzystania z lepszych warunków współpracy i wsparcia technicznego.
  • W projektorach Epson zastosowano autorską technologię 3LCD, która zapewnia jednakowo wysokie natężenie światła białego i barwnego, co gwarantuje wierne odwzorowanie kolorów. 
  • Projektory Epsona charakteryzuje korzystny współczynnik TCO, co klienci już nauczyli się doceniać. 
  • Wszystkie urządzenia dla biznesu i edukacji są objęte pięcioletnią gwarancją. Jeśli po pięciu latach konieczne będzie kupienie lampy, jej cena (rzędu 320–450 zł w zależności od modelu) stanowi ułamek wartości nowego urządzenia.
  • Coraz bogatsza oferta projektorów Epson z laserowym źródłem światła dla klientów oznacza bezpieczeństwo, a resellerom umożliwia działanie według zasady „zainstaluj i zapomnij”.