Rosnąca popularność systemów chmurowych oraz nieustannie zwiększana przepustowość łączy internetowych spowodowały rewolucję w rozwiązaniach do wideokonferencji. Stały się one dostępne dla każdego, a wiele przedsiębiorstw wręcz nie wyobraża sobie funkcjonowania bez nich.

Logitech ma w ofercie pełną gamę rozwiązań, dzięki którym można zaspokoić potrzeby każdej firmy w zakresie wideokomunikacji. Zapewnia przystępne cenowo zestawy kamer, głośników i mikrofonów, a także profesjonalne słuchawki i kontrolery umożliwiające zarządzanie przebiegiem spotkań. Produkty można dobrać do każdego rodzaju pomieszczenia, niezależnie od jego wielkości i układu.

Zaangażowanie producenta w podnoszenie jakości komunikacji potwierdza szereg zintegrowanych w jego rozwiązaniach technik. Logitech RightSense dba o to, aby wszyscy byli dobrze widziani i słyszani. Mechanizm sterowania kamerą Logitech RightSight gwarantuje właściwe kadrowanie ujęć uczestników. Logitech RightLight pilnuje, aby ich twarze były oświetlone w naturalny sposób, zaś Logitech RightSound wyrównuje poziom dźwięku, a także eliminuje szum otoczenia.

Wszystkie kamery i zestawy wideokonferencyjne Logitech zostały certyfikowane do współpracy m.in. z takim oprogramowaniem i usługami jak Microsoft Skype For Business, Microsoft Teams, Google Hangouts Meet, Zoom, BlueJeans, GoToMeeting oraz WebEx.

Pokoje konferencyjne

Według agencji Wainhouse Research w ok. 40 proc. przypadków uczestnicy wideospotkań korzystają z małych pokoi konferencyjnych – zdecydowanie najczęściej w porównaniu z innymi rodzajami pomieszczeń. Tymczasem wybór rozwiązania komunikacyjnego do małej sali stanowi wyzwanie. Musi ono spełnić szereg warunków, m.in. zapewniać ruchomy szerokokątny obiektyw, aby gwarantować widoczność wszystkich osób w sali, a także mieć wbudowany system dźwiękowy wysokiej jakości.

Systemy wideokonferencyjne Logitecha zostały zoptymalizowane pod kątem tych kryteriów, dzięki czemu można efektywnie wykorzystać nawet małe pokoje konferencyjne. Flagowym rozwiązaniem (do 6 uczestników spotkania) jest MeetUp. Ten kompaktowy zestaw zawiera zintegrowany system mikrofonowy i głośniki oraz kamerę ConferenceCam o kącie widzenia wynoszącym 120 stopni i rozdzielczości 4K (Ultra HD). Jako akcesoria do tego urządzenia udostępniane są: uchwyt mocujący do telewizora oraz dodatkowy mikrofon, dzięki któremu w spotkaniu może brać udział 8 osób.

Średnie i duże sale konferencyjne

W pomieszczeniach, w których z wideokonferencji będzie korzystało kilkanaście osób, potrzebne są rozwiązania łatwe w zaadaptowaniu w różnych salach. Logitech oferuje modułowe rozwiązania, które można swobodnie konfigurować w celu dostosowania do wielkości i kształtu pomieszczenia oraz jego wyposażenia.

Do większych pomieszczeń producent proponuje rozwiązanie Rally oraz Rally Plus – modularny system wideokonferencyjny klasy premium przeznaczony dla 10–46 osób. Zapewnia wyjątkową jakość dźwięku i obrazu w rozdzielczości 4K oraz funkcję automatycznego kadrowania. Do zestawu dołączony jest montowany przy kamerze głośnik (1 lub 2) zoptymalizowany do pracy z przeznaczonymi do niego panelami mikrofonowymi. Panele można łączyć ze sobą, dodając kolejne, w zależności od ilości miejsc przy stole konferencyjnym oraz akustyki pomieszczenia.

 

Logitech ma również alternatywne rozwiązanie dla grup składających się z 14–20 uczestników. Group to system wideokonferencyjny zapewniający obraz w jakości HD (1080p), z ruchomym obiektywem wyposażonym w 10-krotny bezstratny zoom. Jest to propozycja dla przedsiębiorstw, które szukają niedrogiego rozwiązania do średniej wielkości sal konferencyjnych.

W pomieszczeniach pełniących wiele funkcji (klasa, sala szkoleniowa, widownia), w których uczestnicy spotkania siedzą w układzie teatralnym lub przy stole w kształcie litery U, konieczne jest zainstalowanie wszechstronnej kamery. W takiej sytuacji Logitech poleca urządzenia Rally Camera. Mogą one uchwycić całą przestrzeń, ale też skupić się na szczegółach – prezenterze, uczestnikach panelu, tablicy lub zabierających głos członkach widowni. Kamerę można zamontować pod sufitem do góry nogami – wbudowany czujnik automatycznie obróci obraz.

Wygodne zarządzanie wirtualnymi spotkaniami

Powodzenie wideokonferencji zależy nie tylko od jakości przekazywanego obrazu i dźwięku, ale także łatwości zainicjowania spotkania i jednolitego interfejsu użytkownika, który jest na bieżąco aktualizowany przez producentów platform komunikacyjnych. Rozwiązanie Tap to podłączany przez port USB do komputera kontroler, który służy do zarządzania przebiegiem połączeń konferencyjnych. Jest wyposażony w 10-calowy ekran, czujnik ruchu i ultradźwiękowy nadajnik obsługujący funkcję proximity, odpowiedzialną za wykrywanie aktualnie mówiącej osoby. Rozwiązanie natywnie współpracuje z usługami Google Hangouts Meet, Microsoft Teams Rooms oraz Zoom. Urządzenie to jest kompatybilne ze wszystkimi kamerami konferencyjnymi Logitech i oferowane w kompletach z kamerami MeetUp, Rally i Rally Plus. Można także dokupić akcesoria zapewniające różne możliwości montażu kontrolera na stole konferencyjnym, na ścianie i w dowolnym innym miejscu (standard VESA). Ważnym atutem rozwiązania jest bardzo proste okablowanie umożliwiające podłączenie kontrolera Tap dwoma kablami (specjalny kabel optyczny USB 3.0 o długości 10 m znajduje się w komplecie). Zestaw zawiera komputer wyposażony w procesor Intel ósmej generacji, co zapewnia odpowiednią moc obliczeniową niezbędną do obsługi najnowszych funkcji pojawiających się obecnie w platformach komunikacyjnych, takich jak prezentacja równolegle obrazu z kamery i obrazu tablicy suchościeralnej z wycinaniem sylwetki osoby stojącej przy tablicy, funkcja autokadrowania, a w przyszłości – rozpoznawanie użytkowników, poleceń głosowych itp.

Rozwiązanie Tap

Wideokonferencje w domu

Rozwiązania Logitech świetnie sprawdzają się także w komunikacji wideo w domowym biurze. Nie wymagają działań integracyjnych – wystarczy podłączyć je do komputera przez port USB. Niektóre kamery internetowe tego producenta wyposażone są w funkcję RightLight zapewniającą optymalizację obrazu w celu uzyskania bardziej naturalnego światła i kolorów.

Zalecaną kamerą do pracy w domowym biurze jest Brio. Urządzenie zapewnia obraz wyjątkowej jakości w rozdzielczości 4K. Kamera ta, współpracując z oprogramowaniem zapewnianym przez producenta, jest w stanie dowolnie dopasować kadr do preferencji użytkownika, a także bardzo dobrze działa w połączeniu z coraz bardziej popularną w biznesowych komunikatorach funkcją rozmywania tła. Dzięki temu świetnie sprawdza się w domowym biurze, jeśli nie chcemy pokazywać podczas połączeń całego pomieszczenia.

Logitech ma również bogatą ofertę przeznaczonych do wideokonferencji słuchawek z mikrofonami, różniących się wielkością i kształtem nauszników oraz sposobem podłączenia (kablowe USB lub bezprzewodowe – Bluetooth, odbiornik USB i DECT). Wszystkie zapewniają krystalicznie czysty dźwięk i mikrofon z funkcją redukcji szumów. Na uwagę zasługuje zestaw Zone Wireless/Wireless Plus zapewniający długotrwały komfort użytkowania, wysoką jakość zarówno podczas połączeń, jak i słuchania muzyki, aktywną redukcję szumów, funkcję bezprzewodowego ładowania Qi oraz możliwość połączenia jednocześnie z komputerem, tabletem i smartfonem. Odbiornik bezprzewodowy tego urządzenia umożliwia dodatkowo podłączenie myszy i klawiatury, oszczędzając przy tym porty USB w komputerze.

Pełne portfolio rozwiązań firmy Logitech dostępne jest w dystrybucyjnej ofercie Tech Data.

Dodatkowe informacje:
Paweł Cebulski, Head of Video Collaboration, Logitech, pcebulski@logitech.com
Grażyna Gontarczyk, Product Manager, Tech Data, grazyna.gontarczyk@techdata.com